UAZ v průmyslové krajině Mostecka: Auto stejné. Svět kolem nepoznáte
54
/
94
Prohlédnout znovu
UAZ v průmyslové krajině Mostecka: Auto stejné. Svět kolem nepoznáte
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...