UAZ v průmyslové krajině Mostecka: Auto stejné. Svět kolem nepoznáte

66/94
Přehled fotografií
Zavřít
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.
    Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.
    Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.
    Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.
    Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.
    Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.
    Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea
    Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.
    Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.
    Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.
    UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.
    Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.
    Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.
    Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.
    Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.
    Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter
    Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • UAZ Hunter
    UAZ Hunter| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.
    Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.
    Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.
    V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.
    Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.
    Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.
    Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.
Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea
Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.
Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.
Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.
Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.
UAZ Hunter
Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
UAZ Hunter
Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.
Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.
V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.
Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.
Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.
Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.