UAZ v průmyslové krajině Mostecka: Auto stejné. Svět kolem nepoznáte
92
/
94
Prohlédnout znovu
UAZ v průmyslové krajině Mostecka: Auto stejné. Svět kolem nepoznáte
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid