Výsledky test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Výsledky test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Výsledky test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Jedním z nejstarších vozů, které dnes na oleje dle VW 507.00 jezdí, je Škoda Superb první generace s motorem 2.0 TDI-PD/103 kW, typ BSS. Vyráběla se v letech 2005 až 2008.|
Zdroj: Svět motorů
S výjimkou některých verzí motoru 2.0 TSI používá oleje dle normy VW 504.00/507.00 také Škoda Octavia III z let 2012 až 2020|
Zdroj: Svět motorů
Čtvrtá generace Škody Octavia už sází především na novější normu VW 508.00/509.00. Výjimkou je motorizace 2.0 TDI/147 kW v modelech Scout a RS, která stále vyžaduje původní 507.00.|
Zdroj: Svět motorů
Originální motorový olej jsme zakoupili v autorizovaném servisu Drupol Beroun.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Na oleje české značky Carlson jsme měli štěstí na čerpací stanici Kapr Oil Žebrák. Litr poptávaného typu zde vyšel na sympatických 295 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Na oleje české značky Carlson jsme měli štěstí na čerpací stanici Kapr Oil Žebrák. Litr poptávaného typu zde vyšel na sympatických 295 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Oleje značky Millers Oils, o kterou jste si hodně psali, jsme sehnali v prodejně APL Automotive Kladno.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Největší nákup jsme udělali v malé, ale tradiční prodejně v Hořovicích. Odtamtud máme hned čtyři z deseti vzorků.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Castrol Edge 5W-30 LL|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Castrol Edge 5W-30 LL|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Castrol Edge 5W-30 LL|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Carlson Millenium Synth Longlife III|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Odborníci přesně vědí, která bije, když výrobce napíše, že olej normám pouze odpovídá. Pro laika však jde o zavádějící, bohužel trhem široce akceptovanou informaci (na snímku český Carlson).|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Carlson Millenium Synth Longlife III|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Carlson Millenium Synth Longlife III|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pemco 350|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pemco 350|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pemco 350|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Total Quartz Ineo Long Life|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Total Quartz Ineo Long Life|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Total Quartz Ineo Long Life|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Eurol Syntence 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Eurol Syntence 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Eurol Syntence 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
MOL Dynamic Gold Loglife 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
MOL Dynamic Gold Loglife 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
MOL Dynamic Gold Loglife 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Originál Škoda/VW Longlife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Originál Škoda/VW Longlife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Originál Škoda/VW Longlife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Orlen Oil|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Orlen Oil|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Někteří výrobci férově udávají, které specifikace plní (Approvals) a kterým pouze odpovídají (Meets Requirements). Za vzorné podání informací chválíme olej Orlen – škoda že to není česky.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Orlen Oil|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Shell Helix HX8 ECT 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Shell Helix HX8 ECT 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Olej Shell má na obalu specifikace uvedeny bez jakéhokoliv zpřesnění. Naštěstí to znamená, že je pro ně opravdu schválený.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Shell Helix HX8 ECT 5W-30|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jak jsme hodnotili|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Společnost SGS nám předala nejen protokoly s naměřenými hodnotami, ale projektový manažer Miloš Auersvald vypracoval i hodnocení, z nějž vycházíme.|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Oleje jsme označili čísly dle abecedy (1 až 10), k nimž SGS přiřadilo čísla vzorků dle svého interního systému. Pod nimi jsme pak i dostali výsledky.|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Test olejů VW 504.00/507.00|
Zdroj: Svět motorů
Měření protioděrové ochrany metodou HFRR, tedy rychlým kmitáním kuličky po ocelové destičce, se používá nejčastěji pro hodnocení motorových naft. Ale i pro oleje dává cenné výsledky, pokud se výrazně ztíží podmínky testu.|
Zdroj: Svět motorů
Při velmi náročném měření dynamické viskozity rotuje vysokými otáčkami 3000 min-1 ocelový rotor v měděném statoru. Měří se výchylka motoru, tedy odpor, který olej mezi těsně lícovanými mírně kuželovými plochami vytváří.|
Zdroj: Svět motorů
Při velmi náročném měření dynamické viskozity rotuje vysokými otáčkami 3000 min-1 ocelový rotor v měděném statoru. Měří se výchylka motoru, tedy odpor, který olej mezi těsně lícovanými mírně kuželovými plochami vytváří.|
Zdroj: Svět motorů
Snímek otěrové plochy na kuličce: olej Carlson (290 μm)|
Zdroj: Svět motorů
Snímek otěrové plochy na kuličce: olej Shell (461 μm)|
Zdroj: Svět motorů