Vaculík vs. 100oktanové benziny: Za více peněz více výkonu? A co ta biosložka?

6/22
Zavřít
  • Video placeholder
    Martin Vaculík a obrovský test paliv| Zdroj: Auto.cz
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
    Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.| Zdroj: Svět motorů
  • Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
    Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.| Zdroj: Svět motorů
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Souběh informace „oktanové číslo 100“ a označení BA Super Plus 98 budí v mnoha motoristech nedůvěru
    Souběh informace „oktanové číslo 100“ a označení BA Super Plus 98 budí v mnoha motoristech nedůvěru| Zdroj: Svět motorů
  • Ing. Josef Farták, Ph.D. z Ústavu energetiky na VŠCHT Praha, vysvětluje, jak funguje měření spalného tepla a výhřevnosti
    Ing. Josef Farták, Ph.D. z Ústavu energetiky na VŠCHT Praha, vysvětluje, jak funguje měření spalného tepla a výhřevnosti| Zdroj: Svět motorů
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Spotřeba paliva na tuto zásadní zkoušku byla ze všech nejmenší – ze vzorkovnice ubylo jen pár milimetrů
    Spotřeba paliva na tuto zásadní zkoušku byla ze všech nejmenší – ze vzorkovnice ubylo jen pár milimetrů| Zdroj: Svět motorů
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
    Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
    Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ing. Ivan Bortel, Ph.D., vysvětluje metodiku měření. Vizuálně zajímavé grafy kreslí obslužný software zcela automaticky. Jde tedy o strojové vyhodnocení naměřených hodnot.
    Ing. Ivan Bortel, Ph.D., vysvětluje metodiku měření. Vizuálně zajímavé grafy kreslí obslužný software zcela automaticky. Jde tedy o strojové vyhodnocení naměřených hodnot.| Zdroj: Svět motorů
  • Na naše měření ve VTP Roztoky se přišel podívat i Vladimír Matějovský coby žijící česká legenda oblasti motorových paliv a maziv
    Na naše měření ve VTP Roztoky se přišel podívat i Vladimír Matějovský coby žijící česká legenda oblasti motorových paliv a maziv| Zdroj: Svět motorů
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Marek Pirner
  • Velký test stooktanových benzinů
    Velký test stooktanových benzinů| Zdroj: Svět motorů
  • Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Na horním grafu jsou naměřené účinnosti motoru 1.4 TSI na palivo Orlen Benzina Verva 100 E10. Na prostředním na palivo MOL Evo Plus 100. Zcela dole pak strojové srovnání obou grafů, kdy největší zaznamenané rozdíly jsou 0,8 procenta ve vysokých otáčkách. V nejpoužívanějších nižších pak vůbec žádné.
    Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Na horním grafu jsou naměřené účinnosti motoru 1.4 TSI na palivo Orlen Benzina Verva 100 E10. Na prostředním na palivo MOL Evo Plus 100. Zcela dole pak strojové srovnání obou grafů, kdy největší zaznamenané rozdíly jsou 0,8 procenta ve vysokých otáčkách. V nejpoužívanějších nižších pak vůbec žádné.| Zdroj: Svět motorů
  • Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Zde vidíte měrnou spotřebu paliva v g/kWh. Nahoře opět Verva 100, uprostřed MOL Evo Plus 100, dole srovnání. Byť ve výhřevnosti na hmotnostní jednotku má palivo s E10 nevýhodu, v nejpoužívanějších režimech nejsou žádné zaznamenatelné rozdíly.
    Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Zde vidíte měrnou spotřebu paliva v g/kWh. Nahoře opět Verva 100, uprostřed MOL Evo Plus 100, dole srovnání. Byť ve výhřevnosti na hmotnostní jednotku má palivo s E10 nevýhodu, v nejpoužívanějších režimech nejsou žádné zaznamenatelné rozdíly.| Zdroj: Svět motorů
  • Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Opět měrná spotřeba, ale tentokráte přepočtená na jednotku objemu, tedy litry. V nich přeci paliva platíme. Podle srovnávacího grafu dole je jasně vidět, že není žádný měřitelný a zaznamenatelný rozdíl mezi palivem E10 (Orlen Benzina Verva 100) a E5 (například MOL Evo Plus 100).
    Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Opět měrná spotřeba, ale tentokráte přepočtená na jednotku objemu, tedy litry. V nich přeci paliva platíme. Podle srovnávacího grafu dole je jasně vidět, že není žádný měřitelný a zaznamenatelný rozdíl mezi palivem E10 (Orlen Benzina Verva 100) a E5 (například MOL Evo Plus 100).| Zdroj: Svět motorů
  • Na tomto grafu vidíte pozici bodů, v nichž byly měřeny točivý moment, spotřeba paliva a surové emise.
    Na tomto grafu vidíte pozici bodů, v nichž byly měřeny točivý moment, spotřeba paliva a surové emise.| Zdroj: Svět motorů
  • Verva 100 E10 vs. Efecta 95 E5: Srovnání účinnosti motoru na paliva Verva 100 (vzorek 1) a Efecta 95 (vzorek 5) od Orlenu Benziny ukazuje na lehkou výhodu stooktanového benzinu. Všimněte si širšího pásma, v němž je dosahováno účinnosti přes 36 procent. Spodní srovnávací graf však opět ukazuje na maximální rozdíly 0,8 procenta.
    Verva 100 E10 vs. Efecta 95 E5: Srovnání účinnosti motoru na paliva Verva 100 (vzorek 1) a Efecta 95 (vzorek 5) od Orlenu Benziny ukazuje na lehkou výhodu stooktanového benzinu. Všimněte si širšího pásma, v němž je dosahováno účinnosti přes 36 procent. Spodní srovnávací graf však opět ukazuje na maximální rozdíly 0,8 procenta.| Zdroj: Svět motorů
Martin Vaculík a obrovský test paliv
Velký test stooktanových benzinů
Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
Velký test stooktanových benzinů
Velký test stooktanových benzinů
Souběh informace „oktanové číslo 100“ a označení BA Super Plus 98 budí v mnoha motoristech nedůvěru
Ing. Josef Farták, Ph.D. z Ústavu energetiky na VŠCHT Praha, vysvětluje, jak funguje měření spalného tepla a výhřevnosti
Velký test stooktanových benzinů
Spotřeba paliva na tuto zásadní zkoušku byla ze všech nejmenší – ze vzorkovnice ubylo jen pár milimetrů
Velký test stooktanových benzinů
Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
Ing. Ivan Bortel, Ph.D., vysvětluje metodiku měření. Vizuálně zajímavé grafy kreslí obslužný software zcela automaticky. Jde tedy o strojové vyhodnocení naměřených hodnot.
Na naše měření ve VTP Roztoky se přišel podívat i Vladimír Matějovský coby žijící česká legenda oblasti motorových paliv a maziv
Velký test stooktanových benzinů
Velký test stooktanových benzinů
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Na horním grafu jsou naměřené účinnosti motoru 1.4 TSI na palivo Orlen Benzina Verva 100 E10. Na prostředním na palivo MOL Evo Plus 100. Zcela dole pak strojové srovnání obou grafů, kdy největší zaznamenané rozdíly jsou 0,8 procenta ve vysokých otáčkách. V nejpoužívanějších nižších pak vůbec žádné.
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Zde vidíte měrnou spotřebu paliva v g/kWh. Nahoře opět Verva 100, uprostřed MOL Evo Plus 100, dole srovnání. Byť ve výhřevnosti na hmotnostní jednotku má palivo s E10 nevýhodu, v nejpoužívanějších režimech nejsou žádné zaznamenatelné rozdíly.
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Opět měrná spotřeba, ale tentokráte přepočtená na jednotku objemu, tedy litry. V nich přeci paliva platíme. Podle srovnávacího grafu dole je jasně vidět, že není žádný měřitelný a zaznamenatelný rozdíl mezi palivem E10 (Orlen Benzina Verva 100) a E5 (například MOL Evo Plus 100).
Na tomto grafu vidíte pozici bodů, v nichž byly měřeny točivý moment, spotřeba paliva a surové emise.
Verva 100 E10 vs. Efecta 95 E5: Srovnání účinnosti motoru na paliva Verva 100 (vzorek 1) a Efecta 95 (vzorek 5) od Orlenu Benziny ukazuje na lehkou výhodu stooktanového benzinu. Všimněte si širšího pásma, v němž je dosahováno účinnosti přes 36 procent. Spodní srovnávací graf však opět ukazuje na maximální rozdíly 0,8 procenta.