Vauxhall Wyvern (1948–1957): Rodinné čtyřválce z Lutonu

4/15
Zavřít
  • Wyvern série E měl masku chladiče s masivním chromovaným orámováním a vodorovnou lištou sahající až pod světlomety.
    Wyvern série E měl masku chladiče s masivním chromovaným orámováním a vodorovnou lištou sahající až pod světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vauxhall Wyvern LIX z roku 1948 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a masku chladiče se šesti vodorovnými lištami.
    Vauxhall Wyvern LIX z roku 1948 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a masku chladiče se šesti vodorovnými lištami.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední i zadní dveře měly vyčnívající závěsy na sloupcích B a pod dveřmi malé stupačky. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
    Přední i zadní dveře měly vyčnívající závěsy na sloupcích B a pod dveřmi malé stupačky. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzadu měl Vauxhall Wyvern LIX poměrně objemný zavazadelník, přístupný nahoru otevíraným víkem.
    Vzadu měl Vauxhall Wyvern LIX poměrně objemný zavazadelník, přístupný nahoru otevíraným víkem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jednoduchá lakovaná palubní deska měla všechny ukazatele soustředěny před volantem, uprostřed nechyběl popelník.
    Jednoduchá lakovaná palubní deska měla všechny ukazatele soustředěny před volantem, uprostřed nechyběl popelník.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Australský Wyvern LBX se od sedanu britské výroby odlišoval rámovým podvozkem a děleným předním oknem.
    Australský Wyvern LBX se od sedanu britské výroby odlišoval rámovým podvozkem a děleným předním oknem.| Zdroj: Wikipedie
  • Wyvern LBX měl delší kabinu se šesti bočními okny a zaoblenější záď.
    Wyvern LBX měl delší kabinu se šesti bočními okny a zaoblenější záď.| Zdroj: Wikipedia
  • Australskou specialitou byl čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Vauxhall Wyvern Caleche se sklopným předním oknem.
    Australskou specialitou byl čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Vauxhall Wyvern Caleche se sklopným předním oknem.| Zdroj: Wikiwand
  • V srpnu 1951 se začala vyrábět nová, modernizovaná série E (EIX) s tříprostorovou samonosnou pontonovou karoserií.
    V srpnu 1951 se začala vyrábět nová, modernizovaná série E (EIX) s tříprostorovou samonosnou pontonovou karoserií.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Wyvern EIX měl řadicí páku třístupňové manuální převodovky pod volantem.
    Wyvern EIX měl řadicí páku třístupňové manuální převodovky pod volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ozdobné konkávní lišty na kapotě byly zachovány, okna vpředu a vzadu byla již mírně zaoblená. Ročník 1952 měl nový motor.
    Ozdobné konkávní lišty na kapotě byly zachovány, okna vpředu a vzadu byla již mírně zaoblená. Ročník 1952 měl nový motor.| Zdroj: Wikipedia
  • Australský kabriolet Vauxhall Wyvern série EBX nesl název Vagabond.
    Australský kabriolet Vauxhall Wyvern série EBX nesl název Vagabond.| Zdroj: Wikipedia Commons
  • Šestiválcové Vauxhally Velox byly k nerozeznání od čtyřválcových Wyvernů. Na obrázku je verze z roku 1955.
    Šestiválcové Vauxhally Velox byly k nerozeznání od čtyřválcových Wyvernů. Na obrázku je verze z roku 1955.| Zdroj: Vauxhall
  • V roce 1955 dostal Wyvern novou masku chladiče se svislým mřížováním, nové nárazníky a o něco nižší kapotu motoru.
    V roce 1955 dostal Wyvern novou masku chladiče se svislým mřížováním, nové nárazníky a o něco nižší kapotu motoru.| Zdroj: Truck-uk
  • Nástupcem Wyvernu se stal v roce 1957 o něco menší Vauxhall Victor série F s panoramatickým předním oknem.
    Nástupcem Wyvernu se stal v roce 1957 o něco menší Vauxhall Victor série F s panoramatickým předním oknem.| Zdroj: Flickr
Wyvern série E měl masku chladiče s masivním chromovaným orámováním a vodorovnou lištou sahající až pod světlomety.
Vauxhall Wyvern LIX z roku 1948 měl světlomety zapuštěné do předních blatníků a masku chladiče se šesti vodorovnými lištami.
Přední i zadní dveře měly vyčnívající závěsy na sloupcích B a pod dveřmi malé stupačky. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
Vzadu měl Vauxhall Wyvern LIX poměrně objemný zavazadelník, přístupný nahoru otevíraným víkem.
Jednoduchá lakovaná palubní deska měla všechny ukazatele soustředěny před volantem, uprostřed nechyběl popelník.
Australský Wyvern LBX se od sedanu britské výroby odlišoval rámovým podvozkem a děleným předním oknem.
Wyvern LBX měl delší kabinu se šesti bočními okny a zaoblenější záď.
Australskou specialitou byl čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Vauxhall Wyvern Caleche se sklopným předním oknem.
V srpnu 1951 se začala vyrábět nová, modernizovaná série E (EIX) s tříprostorovou samonosnou pontonovou karoserií.
Wyvern EIX měl řadicí páku třístupňové manuální převodovky pod volantem.
Ozdobné konkávní lišty na kapotě byly zachovány, okna vpředu a vzadu byla již mírně zaoblená. Ročník 1952 měl nový motor.
Australský kabriolet Vauxhall Wyvern série EBX nesl název Vagabond.
Šestiválcové Vauxhally Velox byly k nerozeznání od čtyřválcových Wyvernů. Na obrázku je verze z roku 1955.
V roce 1955 dostal Wyvern novou masku chladiče se svislým mřížováním, nové nárazníky a o něco nižší kapotu motoru.
Nástupcem Wyvernu se stal v roce 1957 o něco menší Vauxhall Victor série F s panoramatickým předním oknem.