Meteor (1949–1961): Jak kanadské Fordy nakonec skončily

5/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kabriolet Meteor Rideau z roku 1955. Název dostal podle kanálu spojujícího hlavní město Kanady Ottawu s jezerem Ontario.
    Kabriolet Meteor Rideau z roku 1955. Název dostal podle kanálu spojujícího hlavní město Kanady Ottawu s jezerem Ontario.| Zdroj: Meteor
  • Meteor se v modelovém roce 1955 představil se zcela novým designem s panoramatickým předním oknem a stříškami nad světlomety.
    Meteor se v modelovém roce 1955 představil se zcela novým designem s panoramatickým předním oknem a stříškami nad světlomety.| Zdroj: Meteor
  • Maska chladiče Meteoru Rideau 1955 měla mezi dvěma vodorovnými lištami umístěno konkávní svislé mřížování. Pod světlomety byla umístěna velká parkovací světla.
    Maska chladiče Meteoru Rideau 1955 měla mezi dvěma vodorovnými lištami umístěno konkávní svislé mřížování. Pod světlomety byla umístěna velká parkovací světla.| Zdroj: Karel Haas
  • Maska chladiče Meteoru 1955 měla opět ve středu lištu ve tvaru písmene V a nad ní čtyřcípou hvězdu. Tento vůz je jeden ze 151 vyrobených a je vystaven v automuzeu v kanadském Summerlandu.
    Maska chladiče Meteoru 1955 měla opět ve středu lištu ve tvaru písmene V a nad ní čtyřcípou hvězdu. Tento vůz je jeden ze 151 vyrobených a je vystaven v automuzeu v kanadském Summerlandu.| Zdroj: Karel Haas
  • Kabriolet Meteor Rideau Sunliner z roku 1956 měl opět novou přední masku. Před vodorovným mřížováním byla umístěna silná chromovaná lišta ve tvaru křídel racka a nad ní čtyřcípá hvězda s širokými vodorovnými cípy.
    Kabriolet Meteor Rideau Sunliner z roku 1956 měl opět novou přední masku. Před vodorovným mřížováním byla umístěna silná chromovaná lišta ve tvaru křídel racka a nad ní čtyřcípá hvězda s širokými vodorovnými cípy.| Zdroj: Meteor
  • Pětidveřové kombi Meteor Country Sedan z roku 1957. Novinkou byla malá křidélka na zadních blatnících.
    Pětidveřové kombi Meteor Country Sedan z roku 1957. Novinkou byla malá křidélka na zadních blatnících.| Zdroj: Meteor
  • Meteor Rideau 500 ročníku 1957. Přední maska měla nadále ve středu hvězdu a lištu do V, ale vodorovné mřížování bylo protaženo až k podběhům předních kol.
    Meteor Rideau 500 ročníku 1957. Přední maska měla nadále ve středu hvězdu a lištu do V, ale vodorovné mřížování bylo protaženo až k podběhům předních kol.| Zdroj: Karel Haas
  • Zadní blatníky měly nahoře malá křidélka orámovaná chromovanou lištou. Kruhová zadní světla měla uprostřed couvací světlomety.
    Zadní blatníky měly nahoře malá křidélka orámovaná chromovanou lištou. Kruhová zadní světla měla uprostřed couvací světlomety.| Zdroj: Karel Haas
  • Boky zdobily směrem dozadu se rozevírající lišty, přičemž ty horní orámovaly ploutve na zadních blatnících. Plocha mezi lištami byla většinou v jiné barvě (nejčastěji bílé).
    Boky zdobily směrem dozadu se rozevírající lišty, přičemž ty horní orámovaly ploutve na zadních blatnících. Plocha mezi lištami byla většinou v jiné barvě (nejčastěji bílé).| Zdroj: Meteor
  • Modely 1958 měly vpředu čtyři světlomety a nízká maska chladiče s konkávním svislým mřížováním měla opět širokou čtyřcípou hvězdu ve středu
    Modely 1958 měly vpředu čtyři světlomety a nízká maska chladiče s konkávním svislým mřížováním měla opět širokou čtyřcípou hvězdu ve středu| Zdroj: Meteor
  • Na jaře 1959 byl vrchol nabídky obsazen modelem Meteor Montcalm, jehož tvary vycházely z Fordu Galaxie a linie střechy připomínaly Ford Thunderbird.
    Na jaře 1959 byl vrchol nabídky obsazen modelem Meteor Montcalm, jehož tvary vycházely z Fordu Galaxie a linie střechy připomínaly Ford Thunderbird.| Zdroj: Meteor
  • V modelovém roce 1960 byly všechny modely značky Meteor od základu přestylizovány. Dvojité kruhové světlomety byly zabudovány do přední konvexní masky.
    V modelovém roce 1960 byly všechny modely značky Meteor od základu přestylizovány. Dvojité kruhové světlomety byly zabudovány do přední konvexní masky.| Zdroj: Meteor
  • Meteor Rideau 500 z roku 1960 měl na bocích nad klikami dveří ostrou hranu s chromovanou lištou, která byla vpředu stočená směrem k nárazníku.
    Meteor Rideau 500 z roku 1960 měl na bocích nad klikami dveří ostrou hranu s chromovanou lištou, která byla vpředu stočená směrem k nárazníku.| Zdroj: Meteor
  • Prodej Meteorů klesal, nepomohla ani každoroční obměna modelu 1961, který se v omezené míře vrátil ke svislým ploutvím na zádi. Meteor 1961 vycházel z velkých modelů Mercury a v Kanadě se neprodával.
    Prodej Meteorů klesal, nepomohla ani každoroční obměna modelu 1961, který se v omezené míře vrátil ke svislým ploutvím na zádi. Meteor 1961 vycházel z velkých modelů Mercury a v Kanadě se neprodával.| Zdroj: Meteor
Kabriolet Meteor Rideau z roku 1955. Název dostal podle kanálu spojujícího hlavní město Kanady Ottawu s jezerem Ontario.
Meteor se v modelovém roce 1955 představil se zcela novým designem s panoramatickým předním oknem a stříškami nad světlomety.
Maska chladiče Meteoru Rideau 1955 měla mezi dvěma vodorovnými lištami umístěno konkávní svislé mřížování. Pod světlomety byla umístěna velká parkovací světla.
Maska chladiče Meteoru 1955 měla opět ve středu lištu ve tvaru písmene V a nad ní čtyřcípou hvězdu. Tento vůz je jeden ze 151 vyrobených a je vystaven v automuzeu v kanadském Summerlandu.
Kabriolet Meteor Rideau Sunliner z roku 1956 měl opět novou přední masku. Před vodorovným mřížováním byla umístěna silná chromovaná lišta ve tvaru křídel racka a nad ní čtyřcípá hvězda s širokými vodorovnými cípy.
Pětidveřové kombi Meteor Country Sedan z roku 1957. Novinkou byla malá křidélka na zadních blatnících.
Meteor Rideau 500 ročníku 1957. Přední maska měla nadále ve středu hvězdu a lištu do V, ale vodorovné mřížování bylo protaženo až k podběhům předních kol.
Zadní blatníky měly nahoře malá křidélka orámovaná chromovanou lištou. Kruhová zadní světla měla uprostřed couvací světlomety.
Boky zdobily směrem dozadu se rozevírající lišty, přičemž ty horní orámovaly ploutve na zadních blatnících. Plocha mezi lištami byla většinou v jiné barvě (nejčastěji bílé).
Modely 1958 měly vpředu čtyři světlomety a nízká maska chladiče s konkávním svislým mřížováním měla opět širokou čtyřcípou hvězdu ve středu
Na jaře 1959 byl vrchol nabídky obsazen modelem Meteor Montcalm, jehož tvary vycházely z Fordu Galaxie a linie střechy připomínaly Ford Thunderbird.
V modelovém roce 1960 byly všechny modely značky Meteor od základu přestylizovány. Dvojité kruhové světlomety byly zabudovány do přední konvexní masky.
Meteor Rideau 500 z roku 1960 měl na bocích nad klikami dveří ostrou hranu s chromovanou lištou, která byla vpředu stočená směrem k nárazníku.
Prodej Meteorů klesal, nepomohla ani každoroční obměna modelu 1961, který se v omezené míře vrátil ke svislým ploutvím na zádi. Meteor 1961 vycházel z velkých modelů Mercury a v Kanadě se neprodával.