Nash Rambler (1950–1955): Toto je první americký kompakt

9/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • V prvním roce výroby se prodával jediný model, dvoudveřový kabriolet Landau s pevnými rámy oken dveří a bočních oken a stahovací plátěnou horní částí střechy.
    V prvním roce výroby se prodával jediný model, dvoudveřový kabriolet Landau s pevnými rámy oken dveří a bočních oken a stahovací plátěnou horní částí střechy.| Zdroj: Karel Haas
  • Nash Rambler měl rozvor náprav 2 540 mm a vnější rozměry 4470 x 1867 x 1504 mm, byl tedy na americké poměry opravdu kompaktní.
    Nash Rambler měl rozvor náprav 2 540 mm a vnější rozměry 4470 x 1867 x 1504 mm, byl tedy na americké poměry opravdu kompaktní.| Zdroj: Nash
  • Plátěná střecha se natahovala a stahovala pomocí elektricky ovládaného kabelu s vedením v postranních vodítkách.
    Plátěná střecha se natahovala a stahovala pomocí elektricky ovládaného kabelu s vedením v postranních vodítkách.| Zdroj: Nash
  • Jednoduchá přístrojová deska byla lakována v barvě vozu. Páka ruční brzdy byla umístěna vlevo od volantu.
    Jednoduchá přístrojová deska byla lakována v barvě vozu. Páka ruční brzdy byla umístěna vlevo od volantu.| Zdroj: Nash
  • Pod kapotou byl umístěn řadový šestiválec s rozvodem SV, objemem 2 828 cm3 a nejvyšším výkonem 83 koní.
    Pod kapotou byl umístěn řadový šestiválec s rozvodem SV, objemem 2 828 cm3 a nejvyšším výkonem 83 koní.| Zdroj: Nash
  • Kabriolet Nash Rambler vedle svého jmenovce z počátku dvacátého století.
    Kabriolet Nash Rambler vedle svého jmenovce z počátku dvacátého století.| Zdroj: Nash
  • V modelovém roce 1951 byla nabídka modelů typu Nash Rambler rozšířena o třídveřové kombi.
    V modelovém roce 1951 byla nabídka modelů typu Nash Rambler rozšířena o třídveřové kombi.| Zdroj: Nash
  • Zadní dveře kombi byly vodorovně dělené, přičemž horní díl s oknem se otevíral nahoru a dolní díl dolů.
    Zadní dveře kombi byly vodorovně dělené, přičemž horní díl s oknem se otevíral nahoru a dolní díl dolů.| Zdroj: Nash
  • Dvoudveřový hardtop, plným jménem Nash Rambler Custom Country Club měl bezrámová okna dveří a neměl pevné střešní sloupky B.
    Dvoudveřový hardtop, plným jménem Nash Rambler Custom Country Club měl bezrámová okna dveří a neměl pevné střešní sloupky B.| Zdroj: Nash
  • Kombi z roku 1952 mělo stejné rozměry jako kabriolet, jen výška narostla o pár centimetrů na 1 574 mm.
    Kombi z roku 1952 mělo stejné rozměry jako kabriolet, jen výška narostla o pár centimetrů na 1 574 mm.| Zdroj: Nash
  • Zadní okno hardtopu bylo příčkami rozděleno na tři části, přičemž obě krajní zasahovaly částečně do boků. Silné sloupky C měly záporný sklon a byly opatřeny širokou ozdobnou lištou.
    Zadní okno hardtopu bylo příčkami rozděleno na tři části, přičemž obě krajní zasahovaly částečně do boků. Silné sloupky C měly záporný sklon a byly opatřeny širokou ozdobnou lištou.| Zdroj: Nash
  • Jediným faceliftem prošel Rambler v roce 1953, čímž se ještě více přiblížil větším modelům Nash, které prošly faceliftem o rok dříve.
    Jediným faceliftem prošel Rambler v roce 1953, čímž se ještě více přiblížil větším modelům Nash, které prošly faceliftem o rok dříve.| Zdroj: Nash
  • Zvětšené nárazníky navazovaly na lišty na bocích a větrací otvory pod sloupky předního okna byly nahrazeny širokou štěrbinou pod oknem.
    Zvětšené nárazníky navazovaly na lišty na bocích a větrací otvory pod sloupky předního okna byly nahrazeny širokou štěrbinou pod oknem.| Zdroj: Nash
  • Kombi Rambler Cross Country z roku 1954 mělo neobvyklou linii střechy. Až za zadní sedadla měla střecha a boční okna tvary totožné s čtyřdveřovým sedanem.
    Kombi Rambler Cross Country z roku 1954 mělo neobvyklou linii střechy. Až za zadní sedadla měla střecha a boční okna tvary totožné s čtyřdveřovým sedanem.| Zdroj: Nash
  • Po vytvoření společnosti AMC v květnu 1954 prodávali dealeři Hudsonu Ramblery pod značkou Hudson a nahradili jím kompakty Hudson Jet.
    Po vytvoření společnosti AMC v květnu 1954 prodávali dealeři Hudsonu Ramblery pod značkou Hudson a nahradili jím kompakty Hudson Jet.| Zdroj: AMC
  • Nejviditelnější změnou na modelech Nash Rambler 1955 bylo otevření podběhů předních kol, čímž se zmenšil průměr zatáčení o 2 metry.
    Nejviditelnější změnou na modelech Nash Rambler 1955 bylo otevření podběhů předních kol, čímž se zmenšil průměr zatáčení o 2 metry.| Zdroj: AMC
  • Při faceliftu v roce 1955 došlo ke změně přední masky Rambleru. Oválná maska dostala obdélníkové mřížování se znakem Nashe nebo Hudsonu uprostřed.
    Při faceliftu v roce 1955 došlo ke změně přední masky Rambleru. Oválná maska dostala obdélníkové mřížování se znakem Nashe nebo Hudsonu uprostřed.| Zdroj: AMC
  • Modely Rambler s automatickou převodovkou Hydra-Matic od General Motors měly ovládání převodovky pákou pod volantem.
    Modely Rambler s automatickou převodovkou Hydra-Matic od General Motors měly ovládání převodovky pákou pod volantem.| Zdroj: AMC
  • Čtyřdveřový Nash Rambler ročníku 1955 se nabízel jen ve výbavě Custom.
    Čtyřdveřový Nash Rambler ročníku 1955 se nabízel jen ve výbavě Custom.| Zdroj: AMC
  • Ekonomická recese v roce 1958 přiměla automobilku AMC ke znovuzavedení výroby těchto kompaktních vozů pod názvem Rambler American.
    Ekonomická recese v roce 1958 přiměla automobilku AMC ke znovuzavedení výroby těchto kompaktních vozů pod názvem Rambler American.| Zdroj: AMC
V prvním roce výroby se prodával jediný model, dvoudveřový kabriolet Landau s pevnými rámy oken dveří a bočních oken a stahovací plátěnou horní částí střechy.
Nash Rambler měl rozvor náprav 2 540 mm a vnější rozměry 4470 x 1867 x 1504 mm, byl tedy na americké poměry opravdu kompaktní.
Plátěná střecha se natahovala a stahovala pomocí elektricky ovládaného kabelu s vedením v postranních vodítkách.
Jednoduchá přístrojová deska byla lakována v barvě vozu. Páka ruční brzdy byla umístěna vlevo od volantu.
Pod kapotou byl umístěn řadový šestiválec s rozvodem SV, objemem 2 828 cm3 a nejvyšším výkonem 83 koní.
Kabriolet Nash Rambler vedle svého jmenovce z počátku dvacátého století.
V modelovém roce 1951 byla nabídka modelů typu Nash Rambler rozšířena o třídveřové kombi.
Zadní dveře kombi byly vodorovně dělené, přičemž horní díl s oknem se otevíral nahoru a dolní díl dolů.
Dvoudveřový hardtop, plným jménem Nash Rambler Custom Country Club měl bezrámová okna dveří a neměl pevné střešní sloupky B.
Kombi z roku 1952 mělo stejné rozměry jako kabriolet, jen výška narostla o pár centimetrů na 1 574 mm.
Zadní okno hardtopu bylo příčkami rozděleno na tři části, přičemž obě krajní zasahovaly částečně do boků. Silné sloupky C měly záporný sklon a byly opatřeny širokou ozdobnou lištou.
Jediným faceliftem prošel Rambler v roce 1953, čímž se ještě více přiblížil větším modelům Nash, které prošly faceliftem o rok dříve.
Zvětšené nárazníky navazovaly na lišty na bocích a větrací otvory pod sloupky předního okna byly nahrazeny širokou štěrbinou pod oknem.
Kombi Rambler Cross Country z roku 1954 mělo neobvyklou linii střechy. Až za zadní sedadla měla střecha a boční okna tvary totožné s čtyřdveřovým sedanem.
Po vytvoření společnosti AMC v květnu 1954 prodávali dealeři Hudsonu Ramblery pod značkou Hudson a nahradili jím kompakty Hudson Jet.
Nejviditelnější změnou na modelech Nash Rambler 1955 bylo otevření podběhů předních kol, čímž se zmenšil průměr zatáčení o 2 metry.
Při faceliftu v roce 1955 došlo ke změně přední masky Rambleru. Oválná maska dostala obdélníkové mřížování se znakem Nashe nebo Hudsonu uprostřed.
Modely Rambler s automatickou převodovkou Hydra-Matic od General Motors měly ovládání převodovky pákou pod volantem.
Čtyřdveřový Nash Rambler ročníku 1955 se nabízel jen ve výbavě Custom.
Ekonomická recese v roce 1958 přiměla automobilku AMC ke znovuzavedení výroby těchto kompaktních vozů pod názvem Rambler American.