Nissan 300ZX Z32 (1989–2000): Mrkněte na druhou generaci japonského sporťáku

1/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie.
    Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie.| Zdroj: Nissan
  • Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31.
    Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31.| Zdroj: Nissan
  • Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top.
    Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top.| Zdroj: Nissan
  • Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu.
    Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu.| Zdroj: Nissan
  • Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru.
    Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru.| Zdroj: Nissan
  • Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní.
    Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní.| Zdroj: Nissan
  • Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami.
    Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami.| Zdroj: Nissan
  • V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem.
    V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem.| Zdroj: Nissan
  • Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari.
    Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari.| Zdroj: Amino
  • Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi.
    Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi.| Zdroj: Nissan
  • Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru.
    Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru.| Zdroj: Nissan
  • Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů.
    Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů.| Zdroj: Nissan
  • Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru.
    Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru.| Zdroj: Youtube
  • Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2).
    Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2).| Zdroj: Nissan
  • Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie).
    Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie).| Zdroj: Karel Haas
  • V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan).
    V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan).| Zdroj: ASC
  • Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně.
    Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně.| Zdroj: Nissan
  • Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.
    Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.| Zdroj: Nissan
Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie.
Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31.
Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top.
Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu.
Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru.
Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní.
Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami.
V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem.
Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari.
Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi.
Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru.
Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů.
Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru.
Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2).
Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie).
V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan).
Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně.
Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.