Nissan 300ZX Z32 (1989–2000): Mrkněte na druhou generaci japonského sporťáku
1
/
18
Prohlédnout znovu
Nissan 300ZX Z32 (1989–2000): Mrkněte na druhou generaci japonského sporťáku
Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie.
|
Nissan
Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31.
|
Nissan
Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top.
|
Nissan
Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu.
|
Nissan
Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru.
|
Nissan
Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní.
|
Nissan
Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami.
|
Nissan
V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem.
|
Nissan
Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari.
|
Amino
Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi.
|
Nissan
Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru.
|
Nissan
Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů.
|
Nissan
Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru.
|
Youtube
Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2).
|
Nissan
Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie).
|
Karel Haas
V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan).
|
ASC
Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně.
|
Nissan
Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.
|
Nissan
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!