Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie.|
Zdroj: Nissan
Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31.|
Zdroj: Nissan
Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top.|
Zdroj: Nissan
Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu.|
Zdroj: Nissan
Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru.|
Zdroj: Nissan
Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní.|
Zdroj: Nissan
Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami.|
Zdroj: Nissan
V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem.|
Zdroj: Nissan
Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari.|
Zdroj: Amino
Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi.|
Zdroj: Nissan
Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru.|
Zdroj: Nissan
Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů.|
Zdroj: Nissan
Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru.|
Zdroj: Youtube
Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2).|
Zdroj: Nissan
Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie).|
Zdroj: Karel Haas
V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan).|
Zdroj: ASC
Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně.|
Zdroj: Nissan
Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.|
Zdroj: Nissan