Mercedes 170 H se lišil od typu 130 šípovitým předním oknem, dělenými nárazníky a třetím světlometem na přídi.|
Zdroj: Sinsheim
Mercedes-Benz W 17 z roku 1931 byl dvoudveřový čtyřmístný model s hranatou karoserií, poháněný čtyřválcovým boxerem s objemem 1,2 litru, umístěným za zadní nápravou.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes 175 s přídí podobající se pozdějšímu Volkswagenu Brouk a dlouhou splývající zádí s malou ploutvičkou uprostřed, rozdělující zadní okno na dva ovály.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 130 (W 23) měl premiéru v únoru 1934 na berlínském autosalonu. Bylo to první sériově vyráběné německé auto s motorem vzadu.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 130 měl jednoduchou palubní desku se dvěma kruhovými ukazateli před volantem velkého průměru.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Typ 130 měl páteřový rám s centrální rourou, přední kola byla nezávisle zavěšena na dvou příčných listových pérech a zadní kyvadlová náprava byla odpružena dvěma vinutými pružinami.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Na výstavě automobilů v pražské galerii Arkády byl vystaven Mercedes 130, mylně vydávaný za pozdější Mercedes 170 H.|
Zdroj: Karel Haas
Typ 130 používal k pohonu zadních kol 1,3litrový čtyřválec s rozvodem SV, umístěný vzadu.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Několik Mercedesů 150 Sport-Limousine bylo postaveno v podobě kupé se splývavou zádí a velkými vzduchovými otvory na střeše.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Současně s typem 130 vznikl sportovní dvoumístný roadster Typ 150 (W 30), poháněný kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem s objemem 1,5 litru a výkonem 55 koní.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Koncepce s motorem vzadu byla převzata spolu s podvozkem z typu 130, ale motor byl umístěn před zadní nápravou, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti.|
Zdroj: Mercedes-Benz
V letech 1935 a 1936 se Typ 130 se stahovací střechou a pevnými rámy oken dodával také v dvoubarevném provedení.|
Zdroj: Mercedes-Benz
V roce 1936 začal Daimler-Benz vyrábět typ Mercedes-Benz 170 H (W 28) s motorem umístěným vzadu a pohánějícím zadní kola.|
Zdroj: Karel Haas
Také Mercedes-Benz 170 H se nabízel se stahovací horní částí střechy a pevnými rámy oken.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 170 H byl s cenou 4 350 RM dražší než dvoudveřový sedan 170 V a přitom nabízel méně místa v zavazadlovém prostoru, měl hlučnější motor a horší jízdní vlastnosti.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes 170 H poháněl čtyřválcový motor s objemem 1697 cm3 a výkonem 38 k, umístěný vzadu.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Na berlínském autosalonu v roce 1939 představil inženýr Karl Schlör studii kapkovitého vozu nazvaného Schlörwagen, postaveného na podvozku typu 170 H.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedesy 130 a 170 H nebyly příliš vhodné ke konverzi na pohon dřevoplynem, a proto nebyly konfiskované Wehrmachtem. Našly se ale výjimky.|
Zdroj: Karel Haas