Mercedes-Benz 130,150 a 170 H: H jako Heck. Lidovka a vše vzadu!

8/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mercedes 170 H se lišil od typu 130 šípovitým předním oknem, dělenými nárazníky a třetím světlometem na přídi.
    Mercedes 170 H se lišil od typu 130 šípovitým předním oknem, dělenými nárazníky a třetím světlometem na přídi.| Zdroj: Sinsheim
  • Mercedes-Benz W 17 z roku 1931 byl dvoudveřový čtyřmístný model s hranatou karoserií, poháněný čtyřválcovým boxerem s objemem 1,2 litru, umístěným za zadní nápravou.
    Mercedes-Benz W 17 z roku 1931 byl dvoudveřový čtyřmístný model s hranatou karoserií, poháněný čtyřválcovým boxerem s objemem 1,2 litru, umístěným za zadní nápravou.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes 175 s přídí podobající se pozdějšímu Volkswagenu Brouk a dlouhou splývající zádí s malou ploutvičkou uprostřed, rozdělující zadní okno na dva ovály.
    Mercedes 175 s přídí podobající se pozdějšímu Volkswagenu Brouk a dlouhou splývající zádí s malou ploutvičkou uprostřed, rozdělující zadní okno na dva ovály.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz 130 (W 23) měl premiéru v únoru 1934 na berlínském autosalonu. Bylo to první sériově vyráběné německé auto s motorem vzadu.
    Mercedes-Benz 130 (W 23) měl premiéru v únoru 1934 na berlínském autosalonu. Bylo to první sériově vyráběné německé auto s motorem vzadu.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz 130 měl jednoduchou palubní desku se dvěma kruhovými ukazateli před volantem velkého průměru.
    Mercedes-Benz 130 měl jednoduchou palubní desku se dvěma kruhovými ukazateli před volantem velkého průměru.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Typ 130 měl páteřový rám s centrální rourou, přední kola byla nezávisle zavěšena na dvou příčných listových pérech a zadní kyvadlová náprava byla odpružena dvěma vinutými pružinami.
    Typ 130 měl páteřový rám s centrální rourou, přední kola byla nezávisle zavěšena na dvou příčných listových pérech a zadní kyvadlová náprava byla odpružena dvěma vinutými pružinami.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Na výstavě automobilů v pražské galerii Arkády byl vystaven Mercedes 130, mylně vydávaný za pozdější Mercedes 170 H.
    Na výstavě automobilů v pražské galerii Arkády byl vystaven Mercedes 130, mylně vydávaný za pozdější Mercedes 170 H.| Zdroj: Karel Haas
  • Typ 130 používal k pohonu zadních kol 1,3litrový čtyřválec s rozvodem SV, umístěný vzadu.
    Typ 130 používal k pohonu zadních kol 1,3litrový čtyřválec s rozvodem SV, umístěný vzadu.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Několik Mercedesů 150 Sport-Limousine bylo postaveno v podobě kupé se splývavou zádí a velkými vzduchovými otvory na střeše.
    Několik Mercedesů 150 Sport-Limousine bylo postaveno v podobě kupé se splývavou zádí a velkými vzduchovými otvory na střeše.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Současně s typem 130 vznikl sportovní dvoumístný roadster Typ 150 (W 30), poháněný kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem s objemem 1,5 litru a výkonem 55 koní.
    Současně s typem 130 vznikl sportovní dvoumístný roadster Typ 150 (W 30), poháněný kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem s objemem 1,5 litru a výkonem 55 koní.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Koncepce s motorem vzadu byla převzata spolu s podvozkem z typu 130, ale motor byl umístěn před zadní nápravou, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti.
    Koncepce s motorem vzadu byla převzata spolu s podvozkem z typu 130, ale motor byl umístěn před zadní nápravou, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • V letech 1935 a 1936 se Typ 130 se stahovací střechou a pevnými rámy oken dodával také v dvoubarevném provedení.
    V letech 1935 a 1936 se Typ 130 se stahovací střechou a pevnými rámy oken dodával také v dvoubarevném provedení.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • V roce 1936 začal Daimler-Benz vyrábět typ Mercedes-Benz 170 H (W 28) s motorem umístěným vzadu a pohánějícím zadní kola.
    V roce 1936 začal Daimler-Benz vyrábět typ Mercedes-Benz 170 H (W 28) s motorem umístěným vzadu a pohánějícím zadní kola.| Zdroj: Karel Haas
  • Také Mercedes-Benz 170 H se nabízel se stahovací horní částí střechy a pevnými rámy oken.
    Také Mercedes-Benz 170 H se nabízel se stahovací horní částí střechy a pevnými rámy oken.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz 170 H byl s cenou 4 350 RM dražší než dvoudveřový sedan 170 V a přitom nabízel méně místa v zavazadlovém prostoru, měl hlučnější motor a horší jízdní vlastnosti.
    Mercedes-Benz 170 H byl s cenou 4 350 RM dražší než dvoudveřový sedan 170 V a přitom nabízel méně místa v zavazadlovém prostoru, měl hlučnější motor a horší jízdní vlastnosti.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes 170 H poháněl čtyřválcový motor s objemem 1697 cm3 a výkonem 38 k, umístěný vzadu.
    Mercedes 170 H poháněl čtyřválcový motor s objemem 1697 cm3 a výkonem 38 k, umístěný vzadu.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Na berlínském autosalonu v roce 1939 představil inženýr Karl Schlör studii kapkovitého vozu nazvaného Schlörwagen, postaveného na podvozku typu 170 H.
    Na berlínském autosalonu v roce 1939 představil inženýr Karl Schlör studii kapkovitého vozu nazvaného Schlörwagen, postaveného na podvozku typu 170 H.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedesy 130 a 170 H nebyly příliš vhodné ke konverzi na pohon dřevoplynem, a proto nebyly konfiskované Wehrmachtem. Našly se ale výjimky.
    Mercedesy 130 a 170 H nebyly příliš vhodné ke konverzi na pohon dřevoplynem, a proto nebyly konfiskované Wehrmachtem. Našly se ale výjimky.| Zdroj: Karel Haas
Mercedes 170 H se lišil od typu 130 šípovitým předním oknem, dělenými nárazníky a třetím světlometem na přídi.
Mercedes-Benz W 17 z roku 1931 byl dvoudveřový čtyřmístný model s hranatou karoserií, poháněný čtyřválcovým boxerem s objemem 1,2 litru, umístěným za zadní nápravou.
Mercedes 175 s přídí podobající se pozdějšímu Volkswagenu Brouk a dlouhou splývající zádí s malou ploutvičkou uprostřed, rozdělující zadní okno na dva ovály.
Mercedes-Benz 130 (W 23) měl premiéru v únoru 1934 na berlínském autosalonu. Bylo to první sériově vyráběné německé auto s motorem vzadu.
Mercedes-Benz 130 měl jednoduchou palubní desku se dvěma kruhovými ukazateli před volantem velkého průměru.
Typ 130 měl páteřový rám s centrální rourou, přední kola byla nezávisle zavěšena na dvou příčných listových pérech a zadní kyvadlová náprava byla odpružena dvěma vinutými pružinami.
Na výstavě automobilů v pražské galerii Arkády byl vystaven Mercedes 130, mylně vydávaný za pozdější Mercedes 170 H.
Typ 130 používal k pohonu zadních kol 1,3litrový čtyřválec s rozvodem SV, umístěný vzadu.
Několik Mercedesů 150 Sport-Limousine bylo postaveno v podobě kupé se splývavou zádí a velkými vzduchovými otvory na střeše.
Současně s typem 130 vznikl sportovní dvoumístný roadster Typ 150 (W 30), poháněný kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem s objemem 1,5 litru a výkonem 55 koní.
Koncepce s motorem vzadu byla převzata spolu s podvozkem z typu 130, ale motor byl umístěn před zadní nápravou, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti.
V letech 1935 a 1936 se Typ 130 se stahovací střechou a pevnými rámy oken dodával také v dvoubarevném provedení.
V roce 1936 začal Daimler-Benz vyrábět typ Mercedes-Benz 170 H (W 28) s motorem umístěným vzadu a pohánějícím zadní kola.
Také Mercedes-Benz 170 H se nabízel se stahovací horní částí střechy a pevnými rámy oken.
Mercedes-Benz 170 H byl s cenou 4 350 RM dražší než dvoudveřový sedan 170 V a přitom nabízel méně místa v zavazadlovém prostoru, měl hlučnější motor a horší jízdní vlastnosti.
Mercedes 170 H poháněl čtyřválcový motor s objemem 1697 cm3 a výkonem 38 k, umístěný vzadu.
Na berlínském autosalonu v roce 1939 představil inženýr Karl Schlör studii kapkovitého vozu nazvaného Schlörwagen, postaveného na podvozku typu 170 H.
Mercedesy 130 a 170 H nebyly příliš vhodné ke konverzi na pohon dřevoplynem, a proto nebyly konfiskované Wehrmachtem. Našly se ale výjimky.