Triumph Spitfire (1962–1980): Takto se létalo po silnici

15/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Verze Spitfire 1500 měla stejně jako Mark IV rámečky hlavních světlometů lakované v barvě vozu.
    Verze Spitfire 1500 měla stejně jako Mark IV rámečky hlavních světlometů lakované v barvě vozu.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Triumph Spitfire první série převzal podvozek, motor a převodovku z dvoudveřového modelu Herald. Karoserii navrhl Giovanni Michelotti.
    Triumph Spitfire první série převzal podvozek, motor a převodovku z dvoudveřového modelu Herald. Karoserii navrhl Giovanni Michelotti.| Zdroj: Car-from-UK
  • Triumph Spitfire Mk II byl velice podobný verzi Mark I, výkon motoru byl ale vyladěný na 68 koní. Vůz dosahoval rychlost až 154 km/h.
    Triumph Spitfire Mk II byl velice podobný verzi Mark I, výkon motoru byl ale vyladěný na 68 koní. Vůz dosahoval rychlost až 154 km/h.| Zdroj: Triumph
  • Na přání se Spitfire Mk II dodával s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). Přední část s kapotou a předními blatníky se zvedala směrem dopředu a zpřístupnila motor a část podvozku.
    Na přání se Spitfire Mk II dodával s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). Přední část s kapotou a předními blatníky se zvedala směrem dopředu a zpřístupnila motor a část podvozku.| Zdroj: Triumph
  • Spitfire Mark III debutoval v březnu 1967. Řadový čtyřválec byl převrtán na objem 1,3 litru a výkon se zvýšil na 76 koní. Přední nárazník se posunul výš a jeho svislé členy se zmenšily a dostaly gumové dorazy.
    Spitfire Mark III debutoval v březnu 1967. Řadový čtyřválec byl převrtán na objem 1,3 litru a výkon se zvýšil na 76 koní. Přední nárazník se posunul výš a jeho svislé členy se zmenšily a dostaly gumové dorazy.| Zdroj: Karel Haas
  • Ze zadního děleného nárazníku zmizely svislé členy a po stranách plochy pro umístění poznávací značky se objevily dvojice malých kruhových světel.
    Ze zadního děleného nárazníku zmizely svislé členy a po stranách plochy pro umístění poznávací značky se objevily dvojice malých kruhových světel.| Zdroj: Triumph
  • Všechny ukazatele a ovladače byly umístěné ve středu palubní desky vykládané dřevěnou dýhou. To usnadňovalo přechod z pravostranného na levostranné řízení.
    Všechny ukazatele a ovladače byly umístěné ve středu palubní desky vykládané dřevěnou dýhou. To usnadňovalo přechod z pravostranného na levostranné řízení.| Zdroj: Triumph
  • Nejrozsáhlejšími změnami prošel v roce 1970 Triumph Spitfire Mark IV. Byl odstraněn prolis ve středu kapoty a typické lišty kryjící svary na vrcholu předních blatníků.
    Nejrozsáhlejšími změnami prošel v roce 1970 Triumph Spitfire Mark IV. Byl odstraněn prolis ve středu kapoty a typické lišty kryjící svary na vrcholu předních blatníků.| Zdroj: Triumph
  • Spitfire Mark IV měl zapuštěné kliky dveří a pod chromovanými nárazníky byly umístěny masivní gumové bloky.
    Spitfire Mark IV měl zapuštěné kliky dveří a pod chromovanými nárazníky byly umístěny masivní gumové bloky.| Zdroj: Triumph
  • Průhledová kresba prozrazuje mimo jiné podélné umístění motoru a pérování předních kol vinutými pružinami.
    Průhledová kresba prozrazuje mimo jiné podélné umístění motoru a pérování předních kol vinutými pružinami.| Zdroj: Triumph
  • Triumph Spitfire Mk IV se standardně dodával s ocelovými ráfky, dala se ale také objednat kola s drátovými výpletem.
    Triumph Spitfire Mk IV se standardně dodával s ocelovými ráfky, dala se ale také objednat kola s drátovými výpletem.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Osazením čtyřválcového motoru s objemem 1,5 litru do modelu Mark IV vznikl Triumph Spitfire 1500.
    Osazením čtyřválcového motoru s objemem 1,5 litru do modelu Mark IV vznikl Triumph Spitfire 1500.| Zdroj: Triumph
  • Spitfire 1500 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou v celé šíři a dva hlavní kruhové přístroje umístěné před řidičem.
    Spitfire 1500 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou v celé šíři a dva hlavní kruhové přístroje umístěné před řidičem.| Zdroj: Triumph
  • Vozy Spitfire 1500 dodávané na americký trh v posledních letech výroby byly snadno rozpoznatelné podle masivních černých plastových nárazníků a pozičních světel na předních i zadních blatnících.
    Vozy Spitfire 1500 dodávané na americký trh v posledních letech výroby byly snadno rozpoznatelné podle masivních černých plastových nárazníků a pozičních světel na předních i zadních blatnících.| Zdroj: Triumph
  • Plátěná stahovací střecha měla velké zadní okno a po stranách menší trojúhelníková okénka.
    Plátěná stahovací střecha měla velké zadní okno a po stranách menší trojúhelníková okénka.| Zdroj: Triumph
  • Po vyklopení celé přední části karoserie dopředu se objevil dobře přístupný podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma karburátory SU.
    Po vyklopení celé přední části karoserie dopředu se objevil dobře přístupný podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma karburátory SU.| Zdroj: Triumph
  • Spitfire Mark IV a 1500 měly ostře useknutou zadní část a sdružená koncová světla. Vzhled se tak přiblížil příbuzným modelům Triumph Stag a Triumph 2000.
    Spitfire Mark IV a 1500 měly ostře useknutou zadní část a sdružená koncová světla. Vzhled se tak přiblížil příbuzným modelům Triumph Stag a Triumph 2000.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Na nadčasovou karoserii Triumphu Spitfire je radost pohledět i v porovnání se současnými sportovními vozy.
    Na nadčasovou karoserii Triumphu Spitfire je radost pohledět i v porovnání se současnými sportovními vozy.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Podle nápisů na bocích a na kapotě se tento Triumph Spitfire 1500 zúčastnil soutěže veteránů South Bohemian Classic v roce 2019 a 2020 (navzdory koronavirové pandemii).
    Podle nápisů na bocích a na kapotě se tento Triumph Spitfire 1500 zúčastnil soutěže veteránů South Bohemian Classic v roce 2019 a 2020 (navzdory koronavirové pandemii).| Zdroj: Karel Haas
  • Také tento Spitfire 1500 byl dobře připravený k závodění. Svědčí o tom černé pruhy na kapotě a ochranný oblouk za sedadly.
    Také tento Spitfire 1500 byl dobře připravený k závodění. Svědčí o tom černé pruhy na kapotě a ochranný oblouk za sedadly.| Zdroj: AutoExpress
Verze Spitfire 1500 měla stejně jako Mark IV rámečky hlavních světlometů lakované v barvě vozu.
Triumph Spitfire první série převzal podvozek, motor a převodovku z dvoudveřového modelu Herald. Karoserii navrhl Giovanni Michelotti.
Triumph Spitfire Mk II byl velice podobný verzi Mark I, výkon motoru byl ale vyladěný na 68 koní. Vůz dosahoval rychlost až 154 km/h.
Na přání se Spitfire Mk II dodával s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). Přední část s kapotou a předními blatníky se zvedala směrem dopředu a zpřístupnila motor a část podvozku.
Spitfire Mark III debutoval v březnu 1967. Řadový čtyřválec byl převrtán na objem 1,3 litru a výkon se zvýšil na 76 koní. Přední nárazník se posunul výš a jeho svislé členy se zmenšily a dostaly gumové dorazy.
Ze zadního děleného nárazníku zmizely svislé členy a po stranách plochy pro umístění poznávací značky se objevily dvojice malých kruhových světel.
Všechny ukazatele a ovladače byly umístěné ve středu palubní desky vykládané dřevěnou dýhou. To usnadňovalo přechod z pravostranného na levostranné řízení.
Nejrozsáhlejšími změnami prošel v roce 1970 Triumph Spitfire Mark IV. Byl odstraněn prolis ve středu kapoty a typické lišty kryjící svary na vrcholu předních blatníků.
Spitfire Mark IV měl zapuštěné kliky dveří a pod chromovanými nárazníky byly umístěny masivní gumové bloky.
Průhledová kresba prozrazuje mimo jiné podélné umístění motoru a pérování předních kol vinutými pružinami.
Triumph Spitfire Mk IV se standardně dodával s ocelovými ráfky, dala se ale také objednat kola s drátovými výpletem.
Osazením čtyřválcového motoru s objemem 1,5 litru do modelu Mark IV vznikl Triumph Spitfire 1500.
Spitfire 1500 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou v celé šíři a dva hlavní kruhové přístroje umístěné před řidičem.
Vozy Spitfire 1500 dodávané na americký trh v posledních letech výroby byly snadno rozpoznatelné podle masivních černých plastových nárazníků a pozičních světel na předních i zadních blatnících.
Plátěná stahovací střecha měla velké zadní okno a po stranách menší trojúhelníková okénka.
Po vyklopení celé přední části karoserie dopředu se objevil dobře přístupný podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma karburátory SU.
Spitfire Mark IV a 1500 měly ostře useknutou zadní část a sdružená koncová světla. Vzhled se tak přiblížil příbuzným modelům Triumph Stag a Triumph 2000.
Na nadčasovou karoserii Triumphu Spitfire je radost pohledět i v porovnání se současnými sportovními vozy.
Podle nápisů na bocích a na kapotě se tento Triumph Spitfire 1500 zúčastnil soutěže veteránů South Bohemian Classic v roce 2019 a 2020 (navzdory koronavirové pandemii).
Také tento Spitfire 1500 byl dobře připravený k závodění. Svědčí o tom černé pruhy na kapotě a ochranný oblouk za sedadly.