Fiat 1800, 2100 a 2300: Toto byl luxus pro bohatší Italy z šedesátých let

1/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Samonosnou celokovovou karoserii modelů 1800/2100 navrhl Dante Giacosa, hlavní konstruktér automobilky Fiat.
    Samonosnou celokovovou karoserii modelů 1800/2100 navrhl Dante Giacosa, hlavní konstruktér automobilky Fiat.| Zdroj: Fiat
  • Sedan Fiat 1800 měl rozvor náprav 2650 mm a vnější rozměry 4485 x 1620 x 1470 mm.
    Sedan Fiat 1800 měl rozvor náprav 2650 mm a vnější rozměry 4485 x 1620 x 1470 mm.| Zdroj: Fiat
  • Fiaty 1800 až 2300 měly přední kola nezávisle zavěšená na příčných ramenech a odpružená podélnými zkrutnými tyčemi. Zadní tuhá náprava byla odpružena podélnými listovými péry.
    Fiaty 1800 až 2300 měly přední kola nezávisle zavěšená na příčných ramenech a odpružená podélnými zkrutnými tyčemi. Zadní tuhá náprava byla odpružena podélnými listovými péry.| Zdroj: Fiat
  • Pětidveřové kombi Fiat 1800 Familiare mělo stejný rozvor i rozměry jako sedan, jen výška vozu byla o 15 mm vyšší než sedan.
    Pětidveřové kombi Fiat 1800 Familiare mělo stejný rozvor i rozměry jako sedan, jen výška vozu byla o 15 mm vyšší než sedan.| Zdroj: Fiat
  • Fiaty 1800/2100 měly širokou mřížku chladiče, rozdělenou vodorovnou lištou na dvě části. Světlomety byly umístěny pod zašpičatělými stříškami, orámovanými chromovanými lištami.
    Fiaty 1800/2100 měly širokou mřížku chladiče, rozdělenou vodorovnou lištou na dvě části. Světlomety byly umístěny pod zašpičatělými stříškami, orámovanými chromovanými lištami.| Zdroj: Wikipedie
  • Po přistání na ostrově Capri čekaly v roce 2007 na cestující červené kabriolety Fiat 1800, používané taxislužbou a patrně upravené ze sedanů.
    Po přistání na ostrově Capri čekaly v roce 2007 na cestující červené kabriolety Fiat 1800, používané taxislužbou a patrně upravené ze sedanů.| Zdroj: Karel Haas
  • Fiat 2100 Speciale měl rozvor prodloužený na 2730 mm, čtyři hlavní světlomety a odlišnou přední maskou s pěti vodorovnými lištami sahajícími až do boků.
    Fiat 2100 Speciale měl rozvor prodloužený na 2730 mm, čtyři hlavní světlomety a odlišnou přední maskou s pěti vodorovnými lištami sahajícími až do boků.| Zdroj: Fiat
  • V polovině roku 1961 byl model 1800 nahrazen modelem 1800 B, jehož výkon byl zvýšen na 81,5 k (60 kW) a rychlost stoupla na 150 km/h.
    V polovině roku 1961 byl model 1800 nahrazen modelem 1800 B, jehož výkon byl zvýšen na 81,5 k (60 kW) a rychlost stoupla na 150 km/h.| Zdroj: Fiat
  • Ve verzi 1800 B, vyráběné až do roku 1968, nechybělo samozřejmě kombi Familiare s vodorovně děleným zadním víkem.
    Ve verzi 1800 B, vyráběné až do roku 1968, nechybělo samozřejmě kombi Familiare s vodorovně děleným zadním víkem.| Zdroj: Fiat
  • Pro prezidenta italské republiky postavil Francis Lombardi osmimístný model Fiat 2100 President s prodlouženým rozvorem a šesti bočními okny.
    Pro prezidenta italské republiky postavil Francis Lombardi osmimístný model Fiat 2100 President s prodlouženým rozvorem a šesti bočními okny.| Zdroj: Lombardi
  • Fiat 2300 měl dvojité kruhové světlomety menšího průměru a dvojité tenké boční lišty.
    Fiat 2300 měl dvojité kruhové světlomety menšího průměru a dvojité tenké boční lišty.| Zdroj: Fiat
  • Fiat 2300 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV, objemem 2279 cm3, nejvyšším výkonem 102 k (75 kW) a točivým momentem 167 Nm.
    Fiat 2300 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV, objemem 2279 cm3, nejvyšším výkonem 102 k (75 kW) a točivým momentem 167 Nm.| Zdroj: Fiat
  • Eleganci modelu Fiat 2300 zvyšovaly pneumatiky s bílými boky.
    Eleganci modelu Fiat 2300 zvyšovaly pneumatiky s bílými boky.| Zdroj: Fiat
  • Elegantní kupé Fiat 2300 S s karoserií Ghia mělo rozvor 2650 mm a rozměry 4620 x 1630 x 1365 mm.
    Elegantní kupé Fiat 2300 S s karoserií Ghia mělo rozvor 2650 mm a rozměry 4620 x 1630 x 1365 mm.| Zdroj: Fiat
  • Kupé Fiat 2300 S dosahovalo rychlost 190 km/h a na stovku zrychlilo za 11,3 s. Říkalo se mu „Ferrari pro chudé“.
    Kupé Fiat 2300 S dosahovalo rychlost 190 km/h a na stovku zrychlilo za 11,3 s. Říkalo se mu „Ferrari pro chudé“.| Zdroj: Fiat
  • Pohlednou karoserii kupé Fiat 2300 S navrhl Sergio Sartorelli, který pracoval v karosárně Ghia.
    Pohlednou karoserii kupé Fiat 2300 S navrhl Sergio Sartorelli, který pracoval v karosárně Ghia.| Zdroj: Fiat
  • Pro kupé Fiat 2300 bylo typické obrovské třídílné zadní okno a větrací otvory na bocích za předními koly.
    Pro kupé Fiat 2300 bylo typické obrovské třídílné zadní okno a větrací otvory na bocích za předními koly.| Zdroj: Fiat
  • Kupé Fiat 2300 S mělo proti sedanu a kombi odlišnou palubní desku s pěticí přístrojů soustředěných před volantem s dřevěným věncem.
    Kupé Fiat 2300 S mělo proti sedanu a kombi odlišnou palubní desku s pěticí přístrojů soustředěných před volantem s dřevěným věncem.| Zdroj: Fiat
  • Na podvozku Fiatu 2300 postavil Pininfarina v roce 1963 Coupé Speciale. O vlastní řešení kupé se pokusily i karosárny Allemano a Moretti.
    Na podvozku Fiatu 2300 postavil Pininfarina v roce 1963 Coupé Speciale. O vlastní řešení kupé se pokusily i karosárny Allemano a Moretti.| Zdroj: Pininfarina
  • Luxusní verze Fiatu 2300 z roku 1963 nesla právem označení Lusso (luxus).
    Luxusní verze Fiatu 2300 z roku 1963 nesla právem označení Lusso (luxus).| Zdroj: Fiat
  • Bohatou přední maskou a čtyřmi světlomety připomínal Fiat 2300 americké vozy z šedesátých let.
    Bohatou přední maskou a čtyřmi světlomety připomínal Fiat 2300 americké vozy z šedesátých let.| Zdroj: Fiat
  • Kombi Fiat 2300 Familiare z roku 1965. Objemný zavazadlový prostor se dal zvětšit vyklopením dolní poloviny zadních dveří.
    Kombi Fiat 2300 Familiare z roku 1965. Objemný zavazadlový prostor se dal zvětšit vyklopením dolní poloviny zadních dveří.| Zdroj: Fiat
Samonosnou celokovovou karoserii modelů 1800/2100 navrhl Dante Giacosa, hlavní konstruktér automobilky Fiat.
Sedan Fiat 1800 měl rozvor náprav 2650 mm a vnější rozměry 4485 x 1620 x 1470 mm.
Fiaty 1800 až 2300 měly přední kola nezávisle zavěšená na příčných ramenech a odpružená podélnými zkrutnými tyčemi. Zadní tuhá náprava byla odpružena podélnými listovými péry.
Pětidveřové kombi Fiat 1800 Familiare mělo stejný rozvor i rozměry jako sedan, jen výška vozu byla o 15 mm vyšší než sedan.
Fiaty 1800/2100 měly širokou mřížku chladiče, rozdělenou vodorovnou lištou na dvě části. Světlomety byly umístěny pod zašpičatělými stříškami, orámovanými chromovanými lištami.
Po přistání na ostrově Capri čekaly v roce 2007 na cestující červené kabriolety Fiat 1800, používané taxislužbou a patrně upravené ze sedanů.
Fiat 2100 Speciale měl rozvor prodloužený na 2730 mm, čtyři hlavní světlomety a odlišnou přední maskou s pěti vodorovnými lištami sahajícími až do boků.
V polovině roku 1961 byl model 1800 nahrazen modelem 1800 B, jehož výkon byl zvýšen na 81,5 k (60 kW) a rychlost stoupla na 150 km/h.
Ve verzi 1800 B, vyráběné až do roku 1968, nechybělo samozřejmě kombi Familiare s vodorovně děleným zadním víkem.
Pro prezidenta italské republiky postavil Francis Lombardi osmimístný model Fiat 2100 President s prodlouženým rozvorem a šesti bočními okny.
Fiat 2300 měl dvojité kruhové světlomety menšího průměru a dvojité tenké boční lišty.
Fiat 2300 poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV, objemem 2279 cm3, nejvyšším výkonem 102 k (75 kW) a točivým momentem 167 Nm.
Eleganci modelu Fiat 2300 zvyšovaly pneumatiky s bílými boky.
Elegantní kupé Fiat 2300 S s karoserií Ghia mělo rozvor 2650 mm a rozměry 4620 x 1630 x 1365 mm.
Kupé Fiat 2300 S dosahovalo rychlost 190 km/h a na stovku zrychlilo za 11,3 s. Říkalo se mu „Ferrari pro chudé“.
Pohlednou karoserii kupé Fiat 2300 S navrhl Sergio Sartorelli, který pracoval v karosárně Ghia.
Pro kupé Fiat 2300 bylo typické obrovské třídílné zadní okno a větrací otvory na bocích za předními koly.
Kupé Fiat 2300 S mělo proti sedanu a kombi odlišnou palubní desku s pěticí přístrojů soustředěných před volantem s dřevěným věncem.
Na podvozku Fiatu 2300 postavil Pininfarina v roce 1963 Coupé Speciale. O vlastní řešení kupé se pokusily i karosárny Allemano a Moretti.
Luxusní verze Fiatu 2300 z roku 1963 nesla právem označení Lusso (luxus).
Bohatou přední maskou a čtyřmi světlomety připomínal Fiat 2300 americké vozy z šedesátých let.
Kombi Fiat 2300 Familiare z roku 1965. Objemný zavazadlový prostor se dal zvětšit vyklopením dolní poloviny zadních dveří.