Pontiac Chieftain (1949–1958): První poválečný velký náčelník

1/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Tradičních pět lišt na kapotě bylo nahrazeno dvěma oddělenými pásy a všechny modely dostaly panoramatické přední okno.
    Tradičních pět lišt na kapotě bylo nahrazeno dvěma oddělenými pásy a všechny modely dostaly panoramatické přední okno.| Zdroj: Karel Haas
  • Kabriolet Pontiac Chieftain DeLuxe Convertible z roku 1949. Typickým stylistickým prvkem bylo pět tenkých lišt na kapotě s hlavou indiána uprostřed.
    Kabriolet Pontiac Chieftain DeLuxe Convertible z roku 1949. Typickým stylistickým prvkem bylo pět tenkých lišt na kapotě s hlavou indiána uprostřed.| Zdroj: Mecum Auction
  • Proti svému předchůdci Torpedo měl Chieftain přední blatníky zapuštěné do boků a prodloužené zadní blatníky.
    Proti svému předchůdci Torpedo měl Chieftain přední blatníky zapuštěné do boků a prodloužené zadní blatníky.| Zdroj: Classiccars
  • V roce 1950 dostal Chiegtain novou masku chladiče s pěti většími „zuby“ na vodorovné liště.
    V roce 1950 dostal Chiegtain novou masku chladiče s pěti většími „zuby“ na vodorovné liště.| Zdroj: Pontiac
  • Všechny vozy Pontiac Chieftain ročníku 1949 a 1950 měly na bocích za předními koly nápis „Silver Streak“. Jmenovaly se tak lišty na kapotě.
    Všechny vozy Pontiac Chieftain ročníku 1949 a 1950 měly na bocích za předními koly nápis „Silver Streak“. Jmenovaly se tak lišty na kapotě.| Zdroj: Pontiac
  • Kupé Pontiac Chieftain Catalina Hardtop z roku 1951 mělo na bocích tři hvězdičky a nápis Pontiac Eight.
    Kupé Pontiac Chieftain Catalina Hardtop z roku 1951 mělo na bocích tři hvězdičky a nápis Pontiac Eight.| Zdroj: Karel Haas
  • K výraznějším úpravám Chieftainu došlo až v modelovém roce 1953. Rozvor byl prodloužen na 3099 mm a délka narostla na 4150 mm.
    K výraznějším úpravám Chieftainu došlo až v modelovém roce 1953. Rozvor byl prodloužen na 3099 mm a délka narostla na 4150 mm.| Zdroj: Pontiac
  • Na vzhledu vozu se příznivě projevilo jednodílné přední okno a panoramatické zadní okno. Vůz na obrázku má tehdy oblíbený stínící štít nad předním oknem.
    Na vzhledu vozu se příznivě projevilo jednodílné přední okno a panoramatické zadní okno. Vůz na obrázku má tehdy oblíbený stínící štít nad předním oknem.| Zdroj: Classic
  • Pontiac Chieftain 1954 měl jednodušší přední masku a masivní chromované lišty na bocích.
    Pontiac Chieftain 1954 měl jednodušší přední masku a masivní chromované lišty na bocích.| Zdroj: Mecum Auction
  • V roce 1954 se stal vrcholem značky Pontiac model Star Chief a Chieftain převzal roli základního modelu. Star Chief měl stejný rozvor, ale delší rám.
    V roce 1954 se stal vrcholem značky Pontiac model Star Chief a Chieftain převzal roli základního modelu. Star Chief měl stejný rozvor, ale delší rám.| Zdroj: Karel Haas
  • Největší novinkou ročníku 1955 byl motor V8 s objemem 4,7 litru a výkonem až 175 koní.
    Největší novinkou ročníku 1955 byl motor V8 s objemem 4,7 litru a výkonem až 175 koní.| Zdroj: Pontiac
  • Do oválné přední masky zasahovaly dělené chromované nárazníky a nad kruhovými světlomety se objevily ozdobné otvory.
    Do oválné přední masky zasahovaly dělené chromované nárazníky a nad kruhovými světlomety se objevily ozdobné otvory.| Zdroj: Pontiac
  • Na vzhledu vozů ročníku 1956 se mnoho nezměnilo, úpravou prošla jen přední maska a nárazník a ozdoby na zadních blatnících.
    Na vzhledu vozů ročníku 1956 se mnoho nezměnilo, úpravou prošla jen přední maska a nárazník a ozdoby na zadních blatnících.| Zdroj: Pontiac
  • V roce 1956 byl objem motoru V8 zvětšen na 5,2 litru a délka sedanu překročila 5,2 metru.
    V roce 1956 byl objem motoru V8 zvětšen na 5,2 litru a délka sedanu překročila 5,2 metru.| Zdroj: Pontiac
  • Výraznějšího faceliftu se Chieftainy dočkaly v roce 1957. Rozdvojené boční lišty a prodloužené zadní blatníky daly vozu „raketový“ vzhled.
    Výraznějšího faceliftu se Chieftainy dočkaly v roce 1957. Rozdvojené boční lišty a prodloužené zadní blatníky daly vozu „raketový“ vzhled.| Zdroj: Wallup
  • Interiér Chieftainu ročníku 1957 s vodorovnou stupnicí rychloměru a automatickou převodovkou s ovládací pákou pod volantem.
    Interiér Chieftainu ročníku 1957 s vodorovnou stupnicí rychloměru a automatickou převodovkou s ovládací pákou pod volantem.| Zdroj: Pontiac
  • Přední světlomety byly výrazně vystrčeny dopředu a nad nimi už nebyly ozdobné otvory.
    Přední světlomety byly výrazně vystrčeny dopředu a nad nimi už nebyly ozdobné otvory.| Zdroj: Bring A Trailer
  • Modely Chieftain ročníku 1958 poháněly motory V8 s objemem zvětšeným na 6 litrů a výkonem až 288 k (212 kW).
    Modely Chieftain ročníku 1958 poháněly motory V8 s objemem zvětšeným na 6 litrů a výkonem až 288 k (212 kW).| Zdroj: Pontiac
Tradičních pět lišt na kapotě bylo nahrazeno dvěma oddělenými pásy a všechny modely dostaly panoramatické přední okno.
Kabriolet Pontiac Chieftain DeLuxe Convertible z roku 1949. Typickým stylistickým prvkem bylo pět tenkých lišt na kapotě s hlavou indiána uprostřed.
Proti svému předchůdci Torpedo měl Chieftain přední blatníky zapuštěné do boků a prodloužené zadní blatníky.
V roce 1950 dostal Chiegtain novou masku chladiče s pěti většími „zuby“ na vodorovné liště.
Všechny vozy Pontiac Chieftain ročníku 1949 a 1950 měly na bocích za předními koly nápis „Silver Streak“. Jmenovaly se tak lišty na kapotě.
Kupé Pontiac Chieftain Catalina Hardtop z roku 1951 mělo na bocích tři hvězdičky a nápis Pontiac Eight.
K výraznějším úpravám Chieftainu došlo až v modelovém roce 1953. Rozvor byl prodloužen na 3099 mm a délka narostla na 4150 mm.
Na vzhledu vozu se příznivě projevilo jednodílné přední okno a panoramatické zadní okno. Vůz na obrázku má tehdy oblíbený stínící štít nad předním oknem.
Pontiac Chieftain 1954 měl jednodušší přední masku a masivní chromované lišty na bocích.
V roce 1954 se stal vrcholem značky Pontiac model Star Chief a Chieftain převzal roli základního modelu. Star Chief měl stejný rozvor, ale delší rám.
Největší novinkou ročníku 1955 byl motor V8 s objemem 4,7 litru a výkonem až 175 koní.
Do oválné přední masky zasahovaly dělené chromované nárazníky a nad kruhovými světlomety se objevily ozdobné otvory.
Na vzhledu vozů ročníku 1956 se mnoho nezměnilo, úpravou prošla jen přední maska a nárazník a ozdoby na zadních blatnících.
V roce 1956 byl objem motoru V8 zvětšen na 5,2 litru a délka sedanu překročila 5,2 metru.
Výraznějšího faceliftu se Chieftainy dočkaly v roce 1957. Rozdvojené boční lišty a prodloužené zadní blatníky daly vozu „raketový“ vzhled.
Interiér Chieftainu ročníku 1957 s vodorovnou stupnicí rychloměru a automatickou převodovkou s ovládací pákou pod volantem.
Přední světlomety byly výrazně vystrčeny dopředu a nad nimi už nebyly ozdobné otvory.
Modely Chieftain ročníku 1958 poháněly motory V8 s objemem zvětšeným na 6 litrů a výkonem až 288 k (212 kW).