AC Ace: Toto byl šestiválcový roadster, co se podobal Ferrari

12/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.
    AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.| Zdroj: Petrolicious
  • První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.
    První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.| Zdroj: AC
  • AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.
    AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.| Zdroj: AC
  • Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.
    Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.| Zdroj: Wallpaperup
  • Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.
    Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.| Zdroj: Wallpaperup
  • Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.
    Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.| Zdroj: AC
  • AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.
    AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.| Zdroj: AC
  • Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.
    Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.| Zdroj: Wallpaperup
  • Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.
    Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.| Zdroj: Wallpaperup
  • AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.
    AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.| Zdroj: Neill Bruce
  • Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.
    Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.| Zdroj: Neill Bruce
  • Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.
    Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.| Zdroj: Favcars
  • Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.
    Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.| Zdroj: Autovercity
  • Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.
    Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.
    Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.| Zdroj: Autoguide
  • AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.
    AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.
    Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.| Zdroj: WheelsAge.org
  • V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.
    V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.| Zdroj: Wikipedia
AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.
První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.
AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.
Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.
Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.
Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.
AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.
Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.
Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.
AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.
Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.
Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.
Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.
Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.
Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.
AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.
Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.
V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.