Toyota Corona (1957–1964): Auto s nešťastným jménem

12/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Corona druhé generace se na některých trzích prodávala pod názvem Tiara. Prodej byl zahájen v březnu 1960.
    Corona druhé generace se na některých trzích prodávala pod názvem Tiara. Prodej byl zahájen v březnu 1960. | Zdroj: Automobile-spec
  • Toyopet Corona vycházel z typu Master (na obrázku) a beze změn převzal i několik panelů karoserie.
    Toyopet Corona vycházel z typu Master (na obrázku) a beze změn převzal i několik panelů karoserie.| Zdroj: Wikipedia
  • Sedan Corona měl rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 3912 x 1470 x 1518 mm.
    Sedan Corona měl rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 3912 x 1470 x 1518 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Corona T10 měla samonosnou karoserii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Dosahovala rychlost 90 km/h.
    Corona T10 měla samonosnou karoserii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Dosahovala rychlost 90 km/h. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Toyopet Corona na japonském reklamním obrázku. Uvnitř měla Corona lavicová sedadla.
    Toyopet Corona na japonském reklamním obrázku. Uvnitř měla Corona lavicová sedadla.| Zdroj: Japanclassic
  • Vzadu měla Corona ST10 slušně velký zavazadlový prostor s nahoru zvedaným víkem.
    Vzadu měla Corona ST10 slušně velký zavazadlový prostor s nahoru zvedaným víkem. | Zdroj: Wikipedie
  • Vedle čtyřdveřového sedanu se od roku 1958 vyráběla třídveřové kombi nebo dodávka Coronaline.
    Vedle čtyřdveřového sedanu se od roku 1958 vyráběla třídveřové kombi nebo dodávka Coronaline.| Zdroj: Youtube
  • Toyota Corona T20 měla skoro stejné vnější rozměry a stejný rozvor jako Corona T10, ale výrazně modernější čtyřdveřovou karoserii.
    Toyota Corona T20 měla skoro stejné vnější rozměry a stejný rozvor jako Corona T10, ale výrazně modernější čtyřdveřovou karoserii.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Širokou přední maskou připomínala Corona z roku 1960 Ford Thunderbird z roku 1955 a proti svému předchůdci měla větší okna a ostřejší tvary.
    Širokou přední maskou připomínala Corona z roku 1960 Ford Thunderbird z roku 1955 a proti svému předchůdci měla větší okna a ostřejší tvary.| Zdroj: Favcars
  • Některé Corony druhé generace měly oválná pomocná světla v přední masce.
    Některé Corony druhé generace měly oválná pomocná světla v přední masce.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřové kombi Toyota Coronaline PT26 z roku 1960.
    Třídveřové kombi Toyota Coronaline PT26 z roku 1960.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoumístný pickup Toyota Coronaline s velkou nákladní plochou.
    Dvoumístný pickup Toyota Coronaline s velkou nákladní plochou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný dvoudveřový pickup Toyota Coronaline se vyráběl v letech 1960 až 1964.
    Čtyřmístný dvoudveřový pickup Toyota Coronaline se vyráběl v letech 1960 až 1964.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Toyota Corona druhé generace měla jednoduchou přístrojovou desku s potahem imitací dřeva.
    Toyota Corona druhé generace měla jednoduchou přístrojovou desku s potahem imitací dřeva.| Zdroj: Goo-net Exchange
  • V roce 1963 představila Toyota na tokijském autosalonu koncept pohledného dvoudveřového kupé Corona Sports Coupé. Sériově se nevyrábělo.
    V roce 1963 představila Toyota na tokijském autosalonu koncept pohledného dvoudveřového kupé Corona Sports Coupé. Sériově se nevyrábělo. | Zdroj: Toyota
Corona druhé generace se na některých trzích prodávala pod názvem Tiara. Prodej byl zahájen v březnu 1960.
Toyopet Corona vycházel z typu Master (na obrázku) a beze změn převzal i několik panelů karoserie.
Sedan Corona měl rozvor náprav 2400 mm a vnější rozměry 3912 x 1470 x 1518 mm.
Corona T10 měla samonosnou karoserii a pohotovostní hmotnost 960 kg. Dosahovala rychlost 90 km/h.
Toyopet Corona na japonském reklamním obrázku. Uvnitř měla Corona lavicová sedadla.
Vzadu měla Corona ST10 slušně velký zavazadlový prostor s nahoru zvedaným víkem.
Vedle čtyřdveřového sedanu se od roku 1958 vyráběla třídveřové kombi nebo dodávka Coronaline.
Toyota Corona T20 měla skoro stejné vnější rozměry a stejný rozvor jako Corona T10, ale výrazně modernější čtyřdveřovou karoserii.
Širokou přední maskou připomínala Corona z roku 1960 Ford Thunderbird z roku 1955 a proti svému předchůdci měla větší okna a ostřejší tvary.
Některé Corony druhé generace měly oválná pomocná světla v přední masce.
Třídveřové kombi Toyota Coronaline PT26 z roku 1960.
Dvoumístný pickup Toyota Coronaline s velkou nákladní plochou.
Čtyřmístný dvoudveřový pickup Toyota Coronaline se vyráběl v letech 1960 až 1964.
Toyota Corona druhé generace měla jednoduchou přístrojovou desku s potahem imitací dřeva.
V roce 1963 představila Toyota na tokijském autosalonu koncept pohledného dvoudveřového kupé Corona Sports Coupé. Sériově se nevyrábělo.