Ford Zephyr a Zodiac Mark III (1962–66): Toto byly poslední čistě britské Fordy

1/18
Zavřít
  • Luxusní verze modelu Zephyr 6 se jmenovala Zodiac a od Zephyru 6 se lišila čtyřmi světlomety v pozměněné masce chladiče.
    Luxusní verze modelu Zephyr 6 se jmenovala Zodiac a od Zephyru 6 se lišila čtyřmi světlomety v pozměněné masce chladiče.| Zdroj: Ford
  • V říjnu 1950 představil Ford první generaci dvou zcela nových modelů: čtyřválcový Consul a šestiválcový Zephyr (na obrázku).
    V říjnu 1950 představil Ford první generaci dvou zcela nových modelů: čtyřválcový Consul a šestiválcový Zephyr (na obrázku).| Zdroj: Karel Haas
  • Od dubna 1956 se začaly prodávat modely Consul, Zephyr a Zodiac druhé generace (Mark II), známé jako „Tři grácie“.
    Od dubna 1956 se začaly prodávat modely Consul, Zephyr a Zodiac druhé generace (Mark II), známé jako „Tři grácie“.| Zdroj: Karel Haas
  • Sedan Ford Zephyr 4 měl vpředu obdélníkovou masku chladiče s konkávně prohnutým svislým mřížováním a kruhové světlomety umístěné po stranách masky
    Sedan Ford Zephyr 4 měl vpředu obdélníkovou masku chladiče s konkávně prohnutým svislým mřížováním a kruhové světlomety umístěné po stranách masky| Zdroj: Ford
  • Zephyr 4 měl rozvor náprav 2718 mm a vnější rozměry 4591 x 1759 x 1454 mm (d x š x v).
    Zephyr 4 měl rozvor náprav 2718 mm a vnější rozměry 4591 x 1759 x 1454 mm (d x š x v).| Zdroj: Ford
  • Ford Zephyr 4 Saloon se vyráběl čtyři roky. Velká okna prosvětlovala kabinu a v širokých sloupcích C měl mřížky větrání interiéru.
    Ford Zephyr 4 Saloon se vyráběl čtyři roky. Velká okna prosvětlovala kabinu a v širokých sloupcích C měl mřížky větrání interiéru.| Zdroj: Ford
  • Ford Zephyr 6 Mark III (213E) měl stejný rozvor a stejné vnější rozměry jako Zephyr 4.
    Ford Zephyr 6 Mark III (213E) měl stejný rozvor a stejné vnější rozměry jako Zephyr 4.| Zdroj: Ford
  • Šestiválcový Zephyr 6 Mark III poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2553 cm3.
    Šestiválcový Zephyr 6 Mark III poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2553 cm3.| Zdroj: Ford
  • Záď Zephyru 6 s ploutvemi a svislými koncovými světly byla inspirována designem italského studia Frua.
    Záď Zephyru 6 s ploutvemi a svislými koncovými světly byla inspirována designem italského studia Frua.| Zdroj: Ford
  • Zephyr 6 se lišil od Zephyru 4 jen přední maskou, která byla uprostřed rozdělená a do které byly zabudovány kruhové světlomety.
    Zephyr 6 se lišil od Zephyru 4 jen přední maskou, která byla uprostřed rozdělená a do které byly zabudovány kruhové světlomety.| Zdroj: Ford
  • Luxusní interiér Zephyru 6 měl palubní desku částečně vykládanou dýhou z vzácného dřeva a kožená lavicová sedadla.
    Luxusní interiér Zephyru 6 měl palubní desku částečně vykládanou dýhou z vzácného dřeva a kožená lavicová sedadla.| Zdroj: Car and Classic
  • Firma Abbotts z Farnhamu dodávala pětidveřová kombi Ford Zephyr 6 Estate, vznikající konverzí ze sedanu. Estate měl tři boční okna na každé straně a zadní dveře se otevíraly směrem nahoru.
    Firma Abbotts z Farnhamu dodávala pětidveřová kombi Ford Zephyr 6 Estate, vznikající konverzí ze sedanu. Estate měl tři boční okna na každé straně a zadní dveře se otevíraly směrem nahoru.| Zdroj: Ford
  • Černobílé policejní Fordy Zephyr 6 Mark III (214E) se vyráběly v letech 1962 až 1966 a byly u britských policistů oblíbené.
    Černobílé policejní Fordy Zephyr 6 Mark III (214E) se vyráběly v letech 1962 až 1966 a byly u britských policistů oblíbené.| Zdroj: Ford
  • Sedan Ford Zodiac Mark III měl šest bočních oken (ta za zadními dveřmi byla trojúhelníková) a užšími sloupky C.
    Sedan Ford Zodiac Mark III měl šest bočních oken (ta za zadními dveřmi byla trojúhelníková) a užšími sloupky C.| Zdroj: Ford
  • Zodiac poháněl 2,5litrový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným na 109 k (80 kW). Přední kotoučové a zadní bubnové brzdy měly posilovač.
    Zodiac poháněl 2,5litrový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným na 109 k (80 kW). Přední kotoučové a zadní bubnové brzdy měly posilovač.| Zdroj: Wikipedia
  • Vzadu se Zodiac odlišoval od Zephyru čtyřmi úzkými chromovanými lištami pod víkem kufru.
    Vzadu se Zodiac odlišoval od Zephyru čtyřmi úzkými chromovanými lištami pod víkem kufru.| Zdroj: Simon Cars
  • Sedan Ford Zodiac Mark III neměl větrací otvory v sloupcích C, ale boční trojúhelníková okna se dala otevírat.
    Sedan Ford Zodiac Mark III neměl větrací otvory v sloupcích C, ale boční trojúhelníková okna se dala otevírat.| Zdroj: Simon Cars
  • Nástupcem třetí generace se stal v roce 1966 Ford Zephyr/Zodiac Mark IV, vyvinutý pod názvem „Projekt Panda“ a používající k pohonu zadních kol vidlicové čtyřválce a šestiválce
    Nástupcem třetí generace se stal v roce 1966 Ford Zephyr/Zodiac Mark IV, vyvinutý pod názvem „Projekt Panda“ a používající k pohonu zadních kol vidlicové čtyřválce a šestiválce| Zdroj: Ford
Luxusní verze modelu Zephyr 6 se jmenovala Zodiac a od Zephyru 6 se lišila čtyřmi světlomety v pozměněné masce chladiče.
V říjnu 1950 představil Ford první generaci dvou zcela nových modelů: čtyřválcový Consul a šestiválcový Zephyr (na obrázku).
Od dubna 1956 se začaly prodávat modely Consul, Zephyr a Zodiac druhé generace (Mark II), známé jako „Tři grácie“.
Sedan Ford Zephyr 4 měl vpředu obdélníkovou masku chladiče s konkávně prohnutým svislým mřížováním a kruhové světlomety umístěné po stranách masky
Zephyr 4 měl rozvor náprav 2718 mm a vnější rozměry 4591 x 1759 x 1454 mm (d x š x v).
Ford Zephyr 4 Saloon se vyráběl čtyři roky. Velká okna prosvětlovala kabinu a v širokých sloupcích C měl mřížky větrání interiéru.
Ford Zephyr 6 Mark III (213E) měl stejný rozvor a stejné vnější rozměry jako Zephyr 4.
Šestiválcový Zephyr 6 Mark III poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2553 cm3.
Záď Zephyru 6 s ploutvemi a svislými koncovými světly byla inspirována designem italského studia Frua.
Zephyr 6 se lišil od Zephyru 4 jen přední maskou, která byla uprostřed rozdělená a do které byly zabudovány kruhové světlomety.
Luxusní interiér Zephyru 6 měl palubní desku částečně vykládanou dýhou z vzácného dřeva a kožená lavicová sedadla.
Firma Abbotts z Farnhamu dodávala pětidveřová kombi Ford Zephyr 6 Estate, vznikající konverzí ze sedanu. Estate měl tři boční okna na každé straně a zadní dveře se otevíraly směrem nahoru.
Černobílé policejní Fordy Zephyr 6 Mark III (214E) se vyráběly v letech 1962 až 1966 a byly u britských policistů oblíbené.
Sedan Ford Zodiac Mark III měl šest bočních oken (ta za zadními dveřmi byla trojúhelníková) a užšími sloupky C.
Zodiac poháněl 2,5litrový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným na 109 k (80 kW). Přední kotoučové a zadní bubnové brzdy měly posilovač.
Vzadu se Zodiac odlišoval od Zephyru čtyřmi úzkými chromovanými lištami pod víkem kufru.
Sedan Ford Zodiac Mark III neměl větrací otvory v sloupcích C, ale boční trojúhelníková okna se dala otevírat.
Nástupcem třetí generace se stal v roce 1966 Ford Zephyr/Zodiac Mark IV, vyvinutý pod názvem „Projekt Panda“ a používající k pohonu zadních kol vidlicové čtyřválce a šestiválce