Luxusní verze modelu Zephyr 6 se jmenovala Zodiac a od Zephyru 6 se lišila čtyřmi světlomety v pozměněné masce chladiče.|
Zdroj: Ford
V říjnu 1950 představil Ford první generaci dvou zcela nových modelů: čtyřválcový Consul a šestiválcový Zephyr (na obrázku).|
Zdroj: Karel Haas
Od dubna 1956 se začaly prodávat modely Consul, Zephyr a Zodiac druhé generace (Mark II), známé jako „Tři grácie“.|
Zdroj: Karel Haas
Sedan Ford Zephyr 4 měl vpředu obdélníkovou masku chladiče s konkávně prohnutým svislým mřížováním a kruhové světlomety umístěné po stranách masky|
Zdroj: Ford
Zephyr 4 měl rozvor náprav 2718 mm a vnější rozměry 4591 x 1759 x 1454 mm (d x š x v).|
Zdroj: Ford
Ford Zephyr 4 Saloon se vyráběl čtyři roky. Velká okna prosvětlovala kabinu a v širokých sloupcích C měl mřížky větrání interiéru.|
Zdroj: Ford
Ford Zephyr 6 Mark III (213E) měl stejný rozvor a stejné vnější rozměry jako Zephyr 4.|
Zdroj: Ford
Šestiválcový Zephyr 6 Mark III poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2553 cm3.|
Zdroj: Ford
Záď Zephyru 6 s ploutvemi a svislými koncovými světly byla inspirována designem italského studia Frua.|
Zdroj: Ford
Zephyr 6 se lišil od Zephyru 4 jen přední maskou, která byla uprostřed rozdělená a do které byly zabudovány kruhové světlomety.|
Zdroj: Ford
Luxusní interiér Zephyru 6 měl palubní desku částečně vykládanou dýhou z vzácného dřeva a kožená lavicová sedadla.|
Zdroj: Car and Classic
Firma Abbotts z Farnhamu dodávala pětidveřová kombi Ford Zephyr 6 Estate, vznikající konverzí ze sedanu. Estate měl tři boční okna na každé straně a zadní dveře se otevíraly směrem nahoru.|
Zdroj: Ford
Černobílé policejní Fordy Zephyr 6 Mark III (214E) se vyráběly v letech 1962 až 1966 a byly u britských policistů oblíbené.|
Zdroj: Ford
Sedan Ford Zodiac Mark III měl šest bočních oken (ta za zadními dveřmi byla trojúhelníková) a užšími sloupky C.|
Zdroj: Ford
Zodiac poháněl 2,5litrový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným na 109 k (80 kW). Přední kotoučové a zadní bubnové brzdy měly posilovač.|
Zdroj: Wikipedia
Vzadu se Zodiac odlišoval od Zephyru čtyřmi úzkými chromovanými lištami pod víkem kufru.|
Zdroj: Simon Cars
Sedan Ford Zodiac Mark III neměl větrací otvory v sloupcích C, ale boční trojúhelníková okna se dala otevírat.|
Zdroj: Simon Cars
Nástupcem třetí generace se stal v roce 1966 Ford Zephyr/Zodiac Mark IV, vyvinutý pod názvem „Projekt Panda“ a používající k pohonu zadních kol vidlicové čtyřválce a šestiválce|
Zdroj: Ford