Ford Mustang IV (1994–2004): Jak se z Pony Car stával Muscle Car

6/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • V roce 2004 si Ford připomněl 40. výročí prvního Mustanga verzí „40th Anniversary“.
    V roce 2004 si Ford připomněl 40. výročí prvního Mustanga verzí „40th Anniversary“.| Zdroj: Ford
  • Čtvrtá generace čtyřmístného sportovního vozu Ford Mustang se nabízela jako kabriolet s plátěnou stahovací střechou (na obrázku) a jako kupé.
    Čtvrtá generace čtyřmístného sportovního vozu Ford Mustang se nabízela jako kabriolet s plátěnou stahovací střechou (na obrázku) a jako kupé.| Zdroj: Karel Haas
  • Palubní deska byla symetricky rozdělena na dvě stejné části, přičemž před volantem byla kaplička s přístroji a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňka.
    Palubní deska byla symetricky rozdělena na dvě stejné části, přičemž před volantem byla kaplička s přístroji a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňka.| Zdroj: Ford
  • V lednu 1994 byl představen Mustang GT s výkonnějším pětilitrovým motorem V8 s nejvyšším výkonem 218 k (160 kW).
    V lednu 1994 byl představen Mustang GT s výkonnějším pětilitrovým motorem V8 s nejvyšším výkonem 218 k (160 kW).| Zdroj: Ford
  • Kupé i kabriolet Ford Mustang GT se snadno poznaly podle zadního spoileru.
    Kupé i kabriolet Ford Mustang GT se snadno poznaly podle zadního spoileru.| Zdroj: Ford
  • V ostře useknuté zádi měly Mustangy až do roku 1996 trojice světel uspořádaných vodorovně a směrem dolů se zvětšujících.
    V ostře useknuté zádi měly Mustangy až do roku 1996 trojice světel uspořádaných vodorovně a směrem dolů se zvětšujících.| Zdroj: Ford
  • Mustang SVT Cobra poháněl pětilitrový motor V8 s úpravou sacího potrubí, vaček, vstřikování paliva a hlav válců. Výkon motoru se tím zvýšil na 243 k (179 kW).
    Mustang SVT Cobra poháněl pětilitrový motor V8 s úpravou sacího potrubí, vaček, vstřikování paliva a hlav válců. Výkon motoru se tím zvýšil na 243 k (179 kW).| Zdroj: Ford
  • Motor Cobry vyvinul Fordův tým pro vývoj speciálních vozidel SVT (Special Vehicle Team). Na bocích měly tyto vozy logo kobry.
    Motor Cobry vyvinul Fordův tým pro vývoj speciálních vozidel SVT (Special Vehicle Team). Na bocích měly tyto vozy logo kobry.| Zdroj: Ford
  • V modelovém roce 1996 se změnil design zadních světel. Svislé uspořádání zadních světel více připomínalo Mustang první generace.
    V modelovém roce 1996 se změnil design zadních světel. Svislé uspořádání zadních světel více připomínalo Mustang první generace.| Zdroj: Ford
  • Kupé Ford Mustang SVT Cobra z roku 1996 mělo spoiler na víku kufru a vyražený nápis COBRA na zadním nárazníku.
    Kupé Ford Mustang SVT Cobra z roku 1996 mělo spoiler na víku kufru a vyražený nápis COBRA na zadním nárazníku.| Zdroj: Ford
  • O Vánocích 1998 se představil Mustang modelového ročníku 1999 s kódovým označením SN-99. Mustang byl přestylizován podle Fordova designového jazyka New Edge.
    O Vánocích 1998 se představil Mustang modelového ročníku 1999 s kódovým označením SN-99. Mustang byl přestylizován podle Fordova designového jazyka New Edge.| Zdroj: Ford
  • Mustang 1999 dostal ostřejší kontury, nahrazující měkké linie modelů z let 1994 až 1998, zvětšené podběhy kol, hranatější sdružená přední světla, nová kola a kryty kol.
    Mustang 1999 dostal ostřejší kontury, nahrazující měkké linie modelů z let 1994 až 1998, zvětšené podběhy kol, hranatější sdružená přední světla, nová kola a kryty kol.| Zdroj: Ford
  • Kresba Mustangu SVT Cobra v řezu ukazuje klasické uspořádání pohonu s motorem V8 umístěným podélně pod přední kapotou.
    Kresba Mustangu SVT Cobra v řezu ukazuje klasické uspořádání pohonu s motorem V8 umístěným podélně pod přední kapotou.| Zdroj: Ford
  • Slavnou honičku z filmu Bullittův případ připomínal koncept Mustang Bullitt GT, ve kterém se po ulicích San Francisca proháněl syn Steva McQuenna Chad.
    Slavnou honičku z filmu Bullittův případ připomínal koncept Mustang Bullitt GT, ve kterém se po ulicích San Francisca proháněl syn Steva McQuenna Chad.| Zdroj: Ford
  • Tento kabriolet Ford Mustang Shelby Racing se autorovi článku podařilo vyfotografovat v kanadské Kelowně.
    Tento kabriolet Ford Mustang Shelby Racing se autorovi článku podařilo vyfotografovat v kanadské Kelowně.| Zdroj: Karel haas
  • Ford Mustang Shelby vycházel z verze Cobra a měl aerodynamické nástavce prahů a velký zadní spoiler.
    Ford Mustang Shelby vycházel z verze Cobra a měl aerodynamické nástavce prahů a velký zadní spoiler.| Zdroj: Karel Haas
  • Ford Mustang SVT Cobra R z roku 2000 měl vpředu i vzadu velké spoilery a pohon motorem V8 s výkonem 385 koní.
    Ford Mustang SVT Cobra R z roku 2000 měl vpředu i vzadu velké spoilery a pohon motorem V8 s výkonem 385 koní.| Zdroj: Ford
  • Kabriolet Ford Mustang SVT Cobra se ukázal v plné kráse v roce 2016 na festivalu automobilů Legendy v pražských Bohnicích.
    Kabriolet Ford Mustang SVT Cobra se ukázal v plné kráse v roce 2016 na festivalu automobilů Legendy v pražských Bohnicích.| Zdroj: Karel Haas
  • Mustang SVT Cobra ve stylu New Edge měl hranatá zadní světla a brzdové světlo na víku kufru.
    Mustang SVT Cobra ve stylu New Edge měl hranatá zadní světla a brzdové světlo na víku kufru.| Zdroj: Karel Haas
  • Další legendu připomínal v roce 2003 Ford Mustang Mach 1, patřící do kategorie Muscle Car. Majitele přišel na necelých 30 tisíc dolarů, ve verzi Cobra ještě o 8 tisíc víc.
    Další legendu připomínal v roce 2003 Ford Mustang Mach 1, patřící do kategorie Muscle Car. Majitele přišel na necelých 30 tisíc dolarů, ve verzi Cobra ještě o 8 tisíc víc.| Zdroj: Ford
  • Poslední Mustanga 4. generace měly mírně upravený interiér s leštěnými pedály a větší řadicí pákou.
    Poslední Mustanga 4. generace měly mírně upravený interiér s leštěnými pedály a větší řadicí pákou.| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang SVT Cobra Coupe z roku 2004 měl na kapotě dva úzké otvory přivádějící vzduch k motoru.
    Ford Mustang SVT Cobra Coupe z roku 2004 měl na kapotě dva úzké otvory přivádějící vzduch k motoru.| Zdroj: Ford
V roce 2004 si Ford připomněl 40. výročí prvního Mustanga verzí „40th Anniversary“.
Čtvrtá generace čtyřmístného sportovního vozu Ford Mustang se nabízela jako kabriolet s plátěnou stahovací střechou (na obrázku) a jako kupé.
Palubní deska byla symetricky rozdělena na dvě stejné části, přičemž před volantem byla kaplička s přístroji a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňka.
V lednu 1994 byl představen Mustang GT s výkonnějším pětilitrovým motorem V8 s nejvyšším výkonem 218 k (160 kW).
Kupé i kabriolet Ford Mustang GT se snadno poznaly podle zadního spoileru.
V ostře useknuté zádi měly Mustangy až do roku 1996 trojice světel uspořádaných vodorovně a směrem dolů se zvětšujících.
Mustang SVT Cobra poháněl pětilitrový motor V8 s úpravou sacího potrubí, vaček, vstřikování paliva a hlav válců. Výkon motoru se tím zvýšil na 243 k (179 kW).
Motor Cobry vyvinul Fordův tým pro vývoj speciálních vozidel SVT (Special Vehicle Team). Na bocích měly tyto vozy logo kobry.
V modelovém roce 1996 se změnil design zadních světel. Svislé uspořádání zadních světel více připomínalo Mustang první generace.
Kupé Ford Mustang SVT Cobra z roku 1996 mělo spoiler na víku kufru a vyražený nápis COBRA na zadním nárazníku.
O Vánocích 1998 se představil Mustang modelového ročníku 1999 s kódovým označením SN-99. Mustang byl přestylizován podle Fordova designového jazyka New Edge.
Mustang 1999 dostal ostřejší kontury, nahrazující měkké linie modelů z let 1994 až 1998, zvětšené podběhy kol, hranatější sdružená přední světla, nová kola a kryty kol.
Kresba Mustangu SVT Cobra v řezu ukazuje klasické uspořádání pohonu s motorem V8 umístěným podélně pod přední kapotou.
Slavnou honičku z filmu Bullittův případ připomínal koncept Mustang Bullitt GT, ve kterém se po ulicích San Francisca proháněl syn Steva McQuenna Chad.
Tento kabriolet Ford Mustang Shelby Racing se autorovi článku podařilo vyfotografovat v kanadské Kelowně.
Ford Mustang Shelby vycházel z verze Cobra a měl aerodynamické nástavce prahů a velký zadní spoiler.
Ford Mustang SVT Cobra R z roku 2000 měl vpředu i vzadu velké spoilery a pohon motorem V8 s výkonem 385 koní.
Kabriolet Ford Mustang SVT Cobra se ukázal v plné kráse v roce 2016 na festivalu automobilů Legendy v pražských Bohnicích.
Mustang SVT Cobra ve stylu New Edge měl hranatá zadní světla a brzdové světlo na víku kufru.
Další legendu připomínal v roce 2003 Ford Mustang Mach 1, patřící do kategorie Muscle Car. Majitele přišel na necelých 30 tisíc dolarů, ve verzi Cobra ještě o 8 tisíc víc.
Poslední Mustanga 4. generace měly mírně upravený interiér s leštěnými pedály a větší řadicí pákou.
Ford Mustang SVT Cobra Coupe z roku 2004 měl na kapotě dva úzké otvory přivádějící vzduch k motoru.