Fiat 508 S Balilla ročníku 1936 je vystavený v Národním muzeu automobilů v Mulhouse.|
Zdroj: Karel Haas
Předchůdcem Fiatu 508 balilla byl Fiat 509, vyráběný v letech 1924 až 1929.|
Zdroj: Fiat
Fiat 508 Balilla první série se vyráběl v letech 1932 až 1934. Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s rozvodem SV, objemem 995 cm3 a nejvyšším výkonem 20 k (15 kW).|
Zdroj: Fiat
Okna ve dveřích se dala stahovat kličkou a přední okno bylo zavěšeno shora a dalo se otevírat.|
Zdroj: Fiat
U čtyřdveřového provedení měly přední dveře závěsy vpředu a zadní vzadu, což spolu s chybějícím sloupkem B usnadňovalo přístup k sedadlům.|
Zdroj: Fiat
Dvoumístný otevřený Fiat 508 Spider s motorem SV a třístupňovou převodovkou debutoval v roce 1933.|
Zdroj: Fiat
Závodní Fiat 508 S Balilla Spider Corsa měl motocyklové blatníky a ráfky s drátovým výpletem.|
Zdroj: Fiat
V licenci vyráběný dvoudveřový Walter Junior Limousine z roku 1933 v dvoubarevném provedení.|
Zdroj: Fiat
Malý nákladní vůz Cammioncino s otevřeným nákladním prostorem vzadu povolující vozit náklad do hmotnosti 350 kg.|
Zdroj: Fiat
Balilla Spider byl navržen od začátku jako malý sportovní automobil a pro své vlastnosti, pěkný vzhled a rozumnou cenu se stal velmi oblíbeným.|
Zdroj: Fiat
Obzvláště ceněná je verze Fiat 508 Coppa d’Oro. Název znamená česky „zlatý pohár“ a naznačuje, že tento model dosáhl řady sportovních úspěchů.|
Zdroj: Fiat
Balillla v řezu odhaluje umístění motoru, tuhé nápravy a pérování podélnými listovými péry.|
Zdroj: Quattroruotte
Aerodynamické kupé se splývající zádí Fiat 508 CS Balilla z roku 1935.|
Zdroj: Fiat
Od roku 1934 se začala vyrábět druhá série 508B s výkonem motoru zvýšeným na 24 koní. Modernější karoserie měla novou masku chladiče ve tvaru srdce.|
Zdroj: Fiat
Fiat 508 Balilla ve verzi kupé z roku 1935 sdílel mechaniku Spideru Sport, včetně výkonnějšího motoru 108 CS. Jako odezva na úspěchy v závodu Mille Miglia se mu říkalo Berlinetta Mille Miglia.|
Zdroj: Fiat
Walter Junior Roadster ročníku 1935 se vyráběl v pražských Jinonicích.|
Zdroj: Walter
Vzorně restaurovaný veterán Walter Junior SS měl plynule propojené přední a zadní blatníky.|
Zdroj: Fiat
Dvoudveřový kabriolet Fiat 508 Balilla Torpedo z roku 1936 měl rezervu vzadu za kufrem.|
Zdroj: Flickr
Kupé Walter Junior SS z roku 1936 na kresbě Václava Zapadlíka.|
Zdroj: Václav Zapadlík
V roce 1937 prošla Balilla důkladnou modernizací a začala se prodávat pod názvem Fiat 508C Nuova Balilla 1100, který byl o dva roky později změněn na Fiat 1100.|
Zdroj: Fiat