Hispano-Suiza J12 (1931–1938): Vozil se v něm diktátor Franco, íránsky šáh i Rothschild
1
/
22
Prohlédnout znovu
Hispano-Suiza J12 (1931–1938): Vozil se v něm diktátor Franco, íránsky šáh i Rothschild
Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.
|
Chantilly Arts & Elegance
Hispano-Suiza J12
|
WheelsAge.org
Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.
|
WheelsAge.org
Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).
|
Classic car catalogue
Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.
|
Artebellum
Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.
|
Artebellum
Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.
|
WheelsAge.org
Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.
|
Karel Haas
Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.
|
All Andora
Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.
|
WheelsAge.org
Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.
|
WheelsAge.org
Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.
|
WheelsAge.org
Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.
|
Supercars.net
Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.
|
Supercars.net
Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.
|
Wikipedia
Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.
|
Karel Haas
Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.
|
Karel Haas
Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.
|
Karel Haas
Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.
|
WheelsAge.org
Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.
|
Ultimatecarpage
Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.
|
Classic Car Weekly
S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.
|
ABC.es
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů