Logo magazínu

Lotus Esprit S1 a S2 (1975–1982): Společné dílo konstruktéra Chapmana a designéra Giugiara

10/20
Prohlédnout znovu

Lotus Esprit S1 a S2 (1975–1982): Společné dílo konstruktéra Chapmana a designéra Giugiara

Lotus Esprit první série, označovaný jako S1 se poprvé ukázal motoristické veřejnosti v říjnu 1975 na pařížském autosalonu a jeho výroba byla v Hethelu zahájena v červnu 1976. | Lotus
Při návrhu karoserie Espritu se Giorgetto Giugiaro inspiroval konceptem Maserati Boomerang, který rovněž navrhl. | Maserati
První prototyp Lotusu Esprit měl ještě vyklápěnou celou zadní část karoserie. | Lotus
Vývoj Espritu pokračoval stavbou druhého funkčního prototypu, registrovaného jako „IDGG 01“ a známého jako “červený vůz“. | WheelsAge.org
Lotus Esprit S1 měl sklolaminátovou karoserií klínovitého profilu, navrženou studiem Italdesign. | Lotus
Zadní světla Espritu S1 pocházela z Fiatu X1/9. | topcarrating.com
Interiér Lotusu Esprit S1 s extravagantním „tapetováním“. | WheelsAge.org
Esprit S1 měl před volantem velký přístrojový panel se zelenými ručkovými přístroji Veglia. | Twitter
Řadový čtyřválec Lotus 907 měl objem 2 litry, ventilový rozvod DOHC a nejvyšší výkon 160 k (118 kW). | WheelsAge.org
Obě nápravy byly odpruženy vinutými pružinami. Esprit S1 měl vpředu i vzadu kotoučové brzdy, přičemž zadní byly umístěny u převodovky. | WheelsAge.org
Lotus Esprit S1 si zahrál ve filmu Špion, který mě miloval z roku 1977. Po ponoření do vody zázračně proměnil v ponorku. | WheelsAge.org
Agent 007 Roger Moore a Barbara Bach pózují před bílým Lotusem Esprit S1. | jamesbondlifestyle.com
Na počest vítězství Lotusu v mistrovství světa formule 1 v roce 1978 vznikla speciální modelová edice Commemorative. | Bring a Trailer
Druhá série S2 se začala prodávat v roce 1978. Nejviditelnějšími změnami na karoserii byly vzduchové vstupy za bočními okny a integrovaný přední spoiler. | Lotus
Colin Chapman s Espritem S2 a letadlem v barvách sponzora JPS. | Lotus
Lotus Esprit S2 měl zadní světla z Roveru SD1 a 14palcové ráfky Speedline z hliníkové slitiny, navržené designery Lotusu. | Lotus
Verze S2.2 se vyráběla od května 1980. Objem řadového čtyřválce byl zvětšen na 2,2 litru. Výkon motoru zůstal stejný, ale krouticí moment byl zvýšen na 217 Nm. | supercars.net
Lotus Essex Turbo Esprit z roku 1980 měl karoserii v barvách sponzora týmu Lotus v letech 1979 až 1981. | Lotus
Turbo Esprit měl nový přední a zadní spoiler, aerodynamické prahy, žaluzie na zadním okně a větrací otvory před zadními koly. | Lotus
Nástupcem Espritu S2 byl Lotus Esprit S3, vyráběný v letech 1982–1988. | Lotus

Nový Mercedes třídy E vyzrazen na patentových snímcích. Neznáme se?

Chystá se úchvatná úprava Porsche 911 GT3. Přijde na šílené peníze

Martin Vaculík a ojetá Lada Niva: Kvalita, nebo jen nostalgie?