Peugeot 203 (1948–1960): Z Kapského Města do Paříže za 19 dní

17/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • V říjnu 1952 se začala vyrábět modernizovaná verze sedanu Peugeot 203 s větracími okénky v předních dveřích a větším zadním oknem ve splývavé zádi.
    V říjnu 1952 se začala vyrábět modernizovaná verze sedanu Peugeot 203 s větracími okénky v předních dveřích a větším zadním oknem ve splývavé zádi.| Zdroj: Karel Haas
  • Peugeot 203 byl prvním poválečným modelem francouzské automobilky a prvním se samonosnou ocelovou karoserií.
    Peugeot 203 byl prvním poválečným modelem francouzské automobilky a prvním se samonosnou ocelovou karoserií.| Zdroj: Karel Haas
  • Sedan Peugeot 203 měl světlomety zapuštěné do předních kapkovitých blatníků a širokou mřížku chladiče se sedmi vodorovnými lištami.
    Sedan Peugeot 203 měl světlomety zapuštěné do předních kapkovitých blatníků a širokou mřížku chladiče se sedmi vodorovnými lištami.| Zdroj: Karel Haas
  • Aerodynamickou čistotu trochu narušovaly vyčnívající závěsy dveří na sloupcích B.
    Aerodynamickou čistotu trochu narušovaly vyčnívající závěsy dveří na sloupcích B.| Zdroj: Puzzle Factory
  • Všechny přístroje a ovladače byly umístěny ve středu palubní desky. Později byl rychloměr přesunut před volant.
    Všechny přístroje a ovladače byly umístěny ve středu palubní desky. Později byl rychloměr přesunut před volant.| Zdroj: autorevue.cz
  • Zadní kola Peugeotu 203 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,3 litru a výkonem 45 koní.
    Zadní kola Peugeotu 203 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,3 litru a výkonem 45 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jistá francozská karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na polokabriolet Decouvrable se stahovací horní částí střechy
    Jistá francozská karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na polokabriolet Decouvrable se stahovací horní částí střechy| Zdroj: favcars.com
  • Pětidveřové kombi Peugeot 203 Break bylo oblíbené mezi taxikáři.
    Pětidveřové kombi Peugeot 203 Break bylo oblíbené mezi taxikáři.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale mělo tři řady sedadel.
    Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale mělo tři řady sedadel.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Specializovaná externí karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na dvoudveřový kabriolet.
    Specializovaná externí karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na dvoudveřový kabriolet.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V letech 1951–56 bylo údajně vyrobeno přes 2 500 kabrioletů Peugeot 203 s plátěnou stahovací střechou.
    V letech 1951–56 bylo údajně vyrobeno přes 2 500 kabrioletů Peugeot 203 s plátěnou stahovací střechou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na konci roku 1952 představil Peugeot dvoudveřové čtyřmístné kupé řady 203.
    Na konci roku 1952 představil Peugeot dvoudveřové čtyřmístné kupé řady 203.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé se v základních rysech podobalo sedanu 203, včetně blatníků částečně vystupujících z obrysů karoserie.
    Kupé se v základních rysech podobalo sedanu 203, včetně blatníků částečně vystupujících z obrysů karoserie.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé ale nesplnilo očekávání a zdaleka se neprodávalo tak dobře jako sedan, takže po vyrobení necelé tisícovky kusů bylo staženo z nabídky.
    Kupé ale nesplnilo očekávání a zdaleka se neprodávalo tak dobře jako sedan, takže po vyrobení necelé tisícovky kusů bylo staženo z nabídky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale z roku 1952 už mělo v oknech předních dveří ventilační okénka.
    Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale z roku 1952 už mělo v oknech předních dveří ventilační okénka.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Od roku 1953 bylo vyčnívající víčko palivové nádrže na pravém zadním blatníku zapuštěno o několik centimetrů níže a bylo schováno pod otevírací klapkou.
    Od roku 1953 bylo vyčnívající víčko palivové nádrže na pravém zadním blatníku zapuštěno o několik centimetrů níže a bylo schováno pod otevírací klapkou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modernizované provedení Peugeotu 203 se dalo snadno poznat podle většího zadního okna.
    Modernizované provedení Peugeotu 203 se dalo snadno poznat podle většího zadního okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Francouzská karosárna Émile Darl'mat vyrobila kolem 150 kabrioletů Peugeot 203 s ještě více „americkou“ maskou chladiče.
    Francouzská karosárna Émile Darl'mat vyrobila kolem 150 kabrioletů Peugeot 203 s ještě více „americkou“ maskou chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mezi užitkové verze Peugeotu 203 patřil také dvoudveřový pickup s nákladovým prostorem na zádi.
    Mezi užitkové verze Peugeotu 203 patřil také dvoudveřový pickup s nákladovým prostorem na zádi.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Od roku 1959 byla ozdoba ve tvaru hlavy lva na přídi nahrazena plochým znakem s lvíčkem.
    Od roku 1959 byla ozdoba ve tvaru hlavy lva na přídi nahrazena plochým znakem s lvíčkem.| Zdroj: Wheelsage.org
V říjnu 1952 se začala vyrábět modernizovaná verze sedanu Peugeot 203 s větracími okénky v předních dveřích a větším zadním oknem ve splývavé zádi.
Peugeot 203 byl prvním poválečným modelem francouzské automobilky a prvním se samonosnou ocelovou karoserií.
Sedan Peugeot 203 měl světlomety zapuštěné do předních kapkovitých blatníků a širokou mřížku chladiče se sedmi vodorovnými lištami.
Aerodynamickou čistotu trochu narušovaly vyčnívající závěsy dveří na sloupcích B.
Všechny přístroje a ovladače byly umístěny ve středu palubní desky. Později byl rychloměr přesunut před volant.
Zadní kola Peugeotu 203 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,3 litru a výkonem 45 koní.
Jistá francozská karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na polokabriolet Decouvrable se stahovací horní částí střechy
Pětidveřové kombi Peugeot 203 Break bylo oblíbené mezi taxikáři.
Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale mělo tři řady sedadel.
Specializovaná externí karosárna prováděla ve spolupráci s Peugeotem konverze sedanu 203 na dvoudveřový kabriolet.
V letech 1951–56 bylo údajně vyrobeno přes 2 500 kabrioletů Peugeot 203 s plátěnou stahovací střechou.
Na konci roku 1952 představil Peugeot dvoudveřové čtyřmístné kupé řady 203.
Kupé se v základních rysech podobalo sedanu 203, včetně blatníků částečně vystupujících z obrysů karoserie.
Kupé ale nesplnilo očekávání a zdaleka se neprodávalo tak dobře jako sedan, takže po vyrobení necelé tisícovky kusů bylo staženo z nabídky.
Šestimístné kombi Peugeot 203 Familliale z roku 1952 už mělo v oknech předních dveří ventilační okénka.
Od roku 1953 bylo vyčnívající víčko palivové nádrže na pravém zadním blatníku zapuštěno o několik centimetrů níže a bylo schováno pod otevírací klapkou.
Modernizované provedení Peugeotu 203 se dalo snadno poznat podle většího zadního okna.
Francouzská karosárna Émile Darl'mat vyrobila kolem 150 kabrioletů Peugeot 203 s ještě více „americkou“ maskou chladiče.
Mezi užitkové verze Peugeotu 203 patřil také dvoudveřový pickup s nákladovým prostorem na zádi.
Od roku 1959 byla ozdoba ve tvaru hlavy lva na přídi nahrazena plochým znakem s lvíčkem.