Gordon-Keeble GK1 (1964–1967): Britský podvozek, italský design a americký motor

1/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Gordon-Keeble GK1 měl šikmo umístěné dvojité kruhové světlomety a lichoběžníkovou maskou chladiče mezi nimi. Pod světlomety byly umístěny malé kruhové mlhovky a směrovky.
    Gordon-Keeble GK1 měl šikmo umístěné dvojité kruhové světlomety a lichoběžníkovou maskou chladiče mezi nimi. Pod světlomety byly umístěny malé kruhové mlhovky a směrovky. | Zdroj: Silodrome.com
  • V roce 1957 se John Gordon podílel na návrhu sportovního vozu Warwick, později nazvaného Peerless GT. Poháněl jej dvoulitrový čtyřválec z vozu Triumph TR3.
    V roce 1957 se John Gordon podílel na návrhu sportovního vozu Warwick, později nazvaného Peerless GT. Poháněl jej dvoulitrový čtyřválec z vozu Triumph TR3.| Zdroj: Hyman Ltd
  • V roce 1960 vznikl prototyp Gordon GT s kovovou karoserií vyrobenou v Itálii ve studiu Bertone.
    V roce 1960 vznikl prototyp Gordon GT s kovovou karoserií vyrobenou v Itálii ve studiu Bertone.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sériové provedení kupé Gordon-Keeble GK1 z roku 1964 mělo pohon zadních kol vidlicovým osmiválcem GM Chevrolet Small-Block 327 s objemem 5,35 litru.
    Sériové provedení kupé Gordon-Keeble GK1 z roku 1964 mělo pohon zadních kol vidlicovým osmiválcem GM Chevrolet Small-Block 327 s objemem 5,35 litru.| Zdroj: Secret Classics
  • Čtyřmístný dvoudveřový vůz měl velká okna s chromovanými rámečky a svislé koncové svítilny.
    Čtyřmístný dvoudveřový vůz měl velká okna s chromovanými rámečky a svislé koncové svítilny.| Zdroj: Secret Classics
  • Tento vůz měl na bocích ochranné lišty a odlišné větrací otvory.
    Tento vůz měl na bocích ochranné lišty a odlišné větrací otvory. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Gordon-Keeble GK1 měl kožená sedadla, kožené výplně dveří a spoustu ovladačů na šikmém středovém panelu.
    Gordon-Keeble GK1 měl kožená sedadla, kožené výplně dveří a spoustu ovladačů na šikmém středovém panelu.| Zdroj: Silodrome.com
  • Před sportovním volantem s tenkým dřevěným věncem a znakem s želvou ve středu byla kaplička s velkým ručkovým rychloměrem a otáčkoměrem.
    Před sportovním volantem s tenkým dřevěným věncem a znakem s želvou ve středu byla kaplička s velkým ručkovým rychloměrem a otáčkoměrem.| Zdroj: Silodrome.com
  • Gordon-Keeble GK1 poháněl motor V8 z Chevroletu Corvette s rozvodem OHV, objemem 5,35 litru a výkonem přes 300 koní.
    Gordon-Keeble GK1 poháněl motor V8 z Chevroletu Corvette s rozvodem OHV, objemem 5,35 litru a výkonem přes 300 koní.| Zdroj: Thetruthaboutcars.com
  • Vozů Gordon-Keeble GK1 bylo vyrobeno 99 kusů a do dnešních dnů se jich dochovalo kolem 90.
    Vozů Gordon-Keeble GK1 bylo vyrobeno 99 kusů a do dnešních dnů se jich dochovalo kolem 90.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístné kupé Gordon-Keeble GK1 vážilo 1 400 kg a dosahovalo rychlost až 225 km/h.
    Čtyřmístné kupé Gordon-Keeble GK1 vážilo 1 400 kg a dosahovalo rychlost až 225 km/h.| Zdroj: Classic Driver
  • Tento krásný Gordon-Keeble GK1 se dal koupit za 130 000 amerických dolarů.
    Tento krásný Gordon-Keeble GK1 se dal koupit za 130 000 amerických dolarů. | Zdroj: Hagerty
  • V roce 1968 se Američan John de Bruyne pokusil obnovit výrobu, ale jeho pokus skončil vyrobením dvou kusů s ostře useknutou zádí.
    V roce 1968 se Američan John de Bruyne pokusil obnovit výrobu, ale jeho pokus skončil vyrobením dvou kusů s ostře useknutou zádí.| Zdroj: Wikimedia
  • Logo s želvou vzniklo, když při fotografování vozu pro reklamní účely si kolem vozu vykračovala doma chovaná želva.
    Logo s želvou vzniklo, když při fotografování vozu pro reklamní účely si kolem vozu vykračovala doma chovaná želva.| Zdroj: Gordon-Keeble
Gordon-Keeble GK1 měl šikmo umístěné dvojité kruhové světlomety a lichoběžníkovou maskou chladiče mezi nimi. Pod světlomety byly umístěny malé kruhové mlhovky a směrovky.
V roce 1957 se John Gordon podílel na návrhu sportovního vozu Warwick, později nazvaného Peerless GT. Poháněl jej dvoulitrový čtyřválec z vozu Triumph TR3.
V roce 1960 vznikl prototyp Gordon GT s kovovou karoserií vyrobenou v Itálii ve studiu Bertone.
Sériové provedení kupé Gordon-Keeble GK1 z roku 1964 mělo pohon zadních kol vidlicovým osmiválcem GM Chevrolet Small-Block 327 s objemem 5,35 litru.
Čtyřmístný dvoudveřový vůz měl velká okna s chromovanými rámečky a svislé koncové svítilny.
Tento vůz měl na bocích ochranné lišty a odlišné větrací otvory.
Gordon-Keeble GK1 měl kožená sedadla, kožené výplně dveří a spoustu ovladačů na šikmém středovém panelu.
Před sportovním volantem s tenkým dřevěným věncem a znakem s želvou ve středu byla kaplička s velkým ručkovým rychloměrem a otáčkoměrem.
Gordon-Keeble GK1 poháněl motor V8 z Chevroletu Corvette s rozvodem OHV, objemem 5,35 litru a výkonem přes 300 koní.
Vozů Gordon-Keeble GK1 bylo vyrobeno 99 kusů a do dnešních dnů se jich dochovalo kolem 90.
Čtyřmístné kupé Gordon-Keeble GK1 vážilo 1 400 kg a dosahovalo rychlost až 225 km/h.
Tento krásný Gordon-Keeble GK1 se dal koupit za 130 000 amerických dolarů.
V roce 1968 se Američan John de Bruyne pokusil obnovit výrobu, ale jeho pokus skončil vyrobením dvou kusů s ostře useknutou zádí.
Logo s želvou vzniklo, když při fotografování vozu pro reklamní účely si kolem vozu vykračovala doma chovaná želva.