Pontiac GTO (1968–1972): Svalovec druhé generace s až 7,5litrovým motorem!

18/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvojité hlavní světlomety byly umístěné vodorovně po stranách masky a za příplatek mohly být skryty pod mřížkou.
    Dvojité hlavní světlomety byly umístěné vodorovně po stranách masky a za příplatek mohly být skryty pod mřížkou.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kabriolet Pontiac GTO druhé generace z roku 1968 měl výrazný „nos“ na přídi vystupující z kapoty motoru a rozdělující přední masku.
    Kabriolet Pontiac GTO druhé generace z roku 1968 měl výrazný „nos“ na přídi vystupující z kapoty motoru a rozdělující přední masku.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kupé Pontiac GTO mělo proti 1. generaci zakulacenější tvary s výrazněji zvlněnými boky ve tvaru láhve od Coca-Coly.
    Kupé Pontiac GTO mělo proti 1. generaci zakulacenější tvary s výrazněji zvlněnými boky ve tvaru láhve od Coca-Coly.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Masivní zadní nárazník s vloženými vodorovnými zadními světly byl u všech verzí chromovaný.
    Masivní zadní nárazník s vloženými vodorovnými zadními světly byl u všech verzí chromovaný.| Zdroj: WheelsAge.org
  • GTO 1968 měl stejně jako všechny osobní vozy prodávané v USA bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
    GTO 1968 měl stejně jako všechny osobní vozy prodávané v USA bezpečnostní pásy na předních sedadlech.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Firma Royal Pontiac z Michiganu nabízela za 650 dolarů konverzi Bobcat s motorem V8 o objemu 7 litrů a výkonu 390 koní.
    Firma Royal Pontiac z Michiganu nabízela za 650 dolarů konverzi Bobcat s motorem V8 o objemu 7 litrů a výkonu 390 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Pontiac GTO modelového ročníku 1969 se změnil jen v detailech. Novinkou bylo provedení „The Judge“ s pruhy na bocích a zadním spoilerem.
    Pontiac GTO modelového ročníku 1969 se změnil jen v detailech. Novinkou bylo provedení „The Judge“ s pruhy na bocích a zadním spoilerem.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Pontiac GTO Hardtop Coupe „The Judge“ z roku 1969 poháněl motor V8 Ram Air 400.
    Pontiac GTO Hardtop Coupe „The Judge“ z roku 1969 poháněl motor V8 Ram Air 400.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Verze „The Judge“ měly velký zadní spoiler, kola Rally II, řadicí páku Hurst s rukojetí ve tvaru T a širší pneumatiky.
    Verze „The Judge“ měly velký zadní spoiler, kola Rally II, řadicí páku Hurst s rukojetí ve tvaru T a širší pneumatiky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kabriolet Pontiac GTO Ram Air III „The Judge“ z roku 1969 měl výkon 366 koní.
    Kabriolet Pontiac GTO Ram Air III „The Judge“ z roku 1969 měl výkon 366 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kabrioletů Pontiac GTO „The Judge“ bylo v roce 1969 prodáno jen 108 kusů.
    Kabrioletů Pontiac GTO „The Judge“ bylo v roce 1969 prodáno jen 108 kusů.| Zdroj: Karel Haas
  • GTO „The Judge“ mělo ozdobné pruhy nad podběhy kol a velký černý zadní spoiler.
    GTO „The Judge“ mělo ozdobné pruhy nad podběhy kol a velký černý zadní spoiler.| Zdroj: Karel Haas
  • Tento skvostný sběratelský kousek vyfotografoval autor článku v roce 2008 v kanadské Britské Kolumbii.
    Tento skvostný sběratelský kousek vyfotografoval autor článku v roce 2008 v kanadské Britské Kolumbii.| Zdroj: Karel Haas
  • Proti standardnímu GTO byl „The Judge“ o 332 dolarů dražší a měl lepší výbavu. V oknech dveří už neměl větrací okénka.
    Proti standardnímu GTO byl „The Judge“ o 332 dolarů dražší a měl lepší výbavu. V oknech dveří už neměl větrací okénka.| Zdroj: Karel Haas
  • Kabrioletů Pontiac GTO bylo v modelovém roce 1970 prodáno 3 615 kusů.
    Kabrioletů Pontiac GTO bylo v modelovém roce 1970 prodáno 3 615 kusů.| Zdroj: Pontiac
  • Novým stylistickým prvkem GTO 1970 byly obloukové pruhy nad podběhy kol, které byly poprvé použity o rok dříve u modelu Firebird.
    Novým stylistickým prvkem GTO 1970 byly obloukové pruhy nad podběhy kol, které byly poprvé použity o rok dříve u modelu Firebird.| Zdroj: Supercars.net
  • GTO 1970 měl užší masku chladiče a dvojité kruhové světlomety byly přemístěny mimo mřížku.
    GTO 1970 měl užší masku chladiče a dvojité kruhové světlomety byly přemístěny mimo mřížku.| Zdroj: Tomáš Haas
  • V roce 1970 bylo vyrobeno 40 149 vozů GTO, z toho necelé 4 tisíce „The Judge“.
    V roce 1970 bylo vyrobeno 40 149 vozů GTO, z toho necelé 4 tisíce „The Judge“.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Pontiac GTO „The Judge“ z roku 1971 měl dělenou masku chladiče s drátěnou mřížkou a pod dvojitými světlomety náznak nárazníku.
    Pontiac GTO „The Judge“ z roku 1971 měl dělenou masku chladiče s drátěnou mřížkou a pod dvojitými světlomety náznak nárazníku.| Zdroj: WheelsAge.org
  • V modelovém roce 1972 přestalo být GTO samostatným modelem, ale jen verzí kupé LeMans.
    V modelovém roce 1972 přestalo být GTO samostatným modelem, ale jen verzí kupé LeMans.| Zdroj: WheelsAge.org
Dvojité hlavní světlomety byly umístěné vodorovně po stranách masky a za příplatek mohly být skryty pod mřížkou.
Kabriolet Pontiac GTO druhé generace z roku 1968 měl výrazný „nos“ na přídi vystupující z kapoty motoru a rozdělující přední masku.
Kupé Pontiac GTO mělo proti 1. generaci zakulacenější tvary s výrazněji zvlněnými boky ve tvaru láhve od Coca-Coly.
Masivní zadní nárazník s vloženými vodorovnými zadními světly byl u všech verzí chromovaný.
GTO 1968 měl stejně jako všechny osobní vozy prodávané v USA bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
Firma Royal Pontiac z Michiganu nabízela za 650 dolarů konverzi Bobcat s motorem V8 o objemu 7 litrů a výkonu 390 koní.
Pontiac GTO modelového ročníku 1969 se změnil jen v detailech. Novinkou bylo provedení „The Judge“ s pruhy na bocích a zadním spoilerem.
Pontiac GTO Hardtop Coupe „The Judge“ z roku 1969 poháněl motor V8 Ram Air 400.
Verze „The Judge“ měly velký zadní spoiler, kola Rally II, řadicí páku Hurst s rukojetí ve tvaru T a širší pneumatiky.
Kabriolet Pontiac GTO Ram Air III „The Judge“ z roku 1969 měl výkon 366 koní.
Kabrioletů Pontiac GTO „The Judge“ bylo v roce 1969 prodáno jen 108 kusů.
GTO „The Judge“ mělo ozdobné pruhy nad podběhy kol a velký černý zadní spoiler.
Tento skvostný sběratelský kousek vyfotografoval autor článku v roce 2008 v kanadské Britské Kolumbii.
Proti standardnímu GTO byl „The Judge“ o 332 dolarů dražší a měl lepší výbavu. V oknech dveří už neměl větrací okénka.
Kabrioletů Pontiac GTO bylo v modelovém roce 1970 prodáno 3 615 kusů.
Novým stylistickým prvkem GTO 1970 byly obloukové pruhy nad podběhy kol, které byly poprvé použity o rok dříve u modelu Firebird.
GTO 1970 měl užší masku chladiče a dvojité kruhové světlomety byly přemístěny mimo mřížku.
V roce 1970 bylo vyrobeno 40 149 vozů GTO, z toho necelé 4 tisíce „The Judge“.
Pontiac GTO „The Judge“ z roku 1971 měl dělenou masku chladiče s drátěnou mřížkou a pod dvojitými světlomety náznak nárazníku.
V modelovém roce 1972 přestalo být GTO samostatným modelem, ale jen verzí kupé LeMans.