Pontiac GTO (1968–1972): Svalovec druhé generace s až 7,5litrovým motorem!
6
/
20
Přehled fotografií
Zavřít
Dvojité hlavní světlomety byly umístěné vodorovně po stranách masky a za příplatek mohly být skryty pod mřížkou.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Kabriolet Pontiac GTO druhé generace z roku 1968 měl výrazný „nos“ na přídi vystupující z kapoty motoru a rozdělující přední masku.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Kupé Pontiac GTO mělo proti 1. generaci zakulacenější tvary s výrazněji zvlněnými boky ve tvaru láhve od Coca-Coly.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Masivní zadní nárazník s vloženými vodorovnými zadními světly byl u všech verzí chromovaný.
|
Zdroj: WheelsAge.org
GTO 1968 měl stejně jako všechny osobní vozy prodávané v USA bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Firma Royal Pontiac z Michiganu nabízela za 650 dolarů konverzi Bobcat s motorem V8 o objemu 7 litrů a výkonu 390 koní.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Pontiac GTO modelového ročníku 1969 se změnil jen v detailech. Novinkou bylo provedení „The Judge“ s pruhy na bocích a zadním spoilerem.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Pontiac GTO Hardtop Coupe „The Judge“ z roku 1969 poháněl motor V8 Ram Air 400.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Verze „The Judge“ měly velký zadní spoiler, kola Rally II, řadicí páku Hurst s rukojetí ve tvaru T a širší pneumatiky.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Kabriolet Pontiac GTO Ram Air III „The Judge“ z roku 1969 měl výkon 366 koní.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Kabrioletů Pontiac GTO „The Judge“ bylo v roce 1969 prodáno jen 108 kusů.
|
Zdroj: Karel Haas
GTO „The Judge“ mělo ozdobné pruhy nad podběhy kol a velký černý zadní spoiler.
|
Zdroj: Karel Haas
Tento skvostný sběratelský kousek vyfotografoval autor článku v roce 2008 v kanadské Britské Kolumbii.
|
Zdroj: Karel Haas
Proti standardnímu GTO byl „The Judge“ o 332 dolarů dražší a měl lepší výbavu. V oknech dveří už neměl větrací okénka.
|
Zdroj: Karel Haas
Kabrioletů Pontiac GTO bylo v modelovém roce 1970 prodáno 3 615 kusů.
|
Zdroj: Pontiac
Novým stylistickým prvkem GTO 1970 byly obloukové pruhy nad podběhy kol, které byly poprvé použity o rok dříve u modelu Firebird.
|
Zdroj: Supercars.net
GTO 1970 měl užší masku chladiče a dvojité kruhové světlomety byly přemístěny mimo mřížku.
|
Zdroj: Tomáš Haas
V roce 1970 bylo vyrobeno 40 149 vozů GTO, z toho necelé 4 tisíce „The Judge“.
|
Zdroj: Tomáš Haas
Pontiac GTO „The Judge“ z roku 1971 měl dělenou masku chladiče s drátěnou mřížkou a pod dvojitými světlomety náznak nárazníku.
|
Zdroj: WheelsAge.org
V modelovém roce 1972 přestalo být GTO samostatným modelem, ale jen verzí kupé LeMans.
|
Zdroj: WheelsAge.org
Zavřít