Logo magazínu

Austin A90 Atlantic (1949–1952): Vyráběl se pod heslem „exportovat nebo zemřít“

1/15
Prohlédnout znovu

Austin A90 Atlantic (1949–1952): Vyráběl se pod heslem „exportovat nebo zemřít“

K typickým rysům kabrioletu Atlantic patřilo zajímavě tvarované třídílné přední okno, sestavené z rovného skla uprostřed a zaoblených úzkých skel po stranách. | Karel Haas
Reklamní kresba kabrioletu Austin A90 Atlantic potvrzuje, že se do něj vešly čtyři dospělé osoby. | Austin
Atlantic měl jednoduchou palubní desku s přístroji a ovladači uprostřed a řadicí páku na sloupku řízení. | Flickr
A90 Atlantic poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 2,66 litru. Se dvěma karburátory SU měl nejvyšší výkon 88 k (65 kW). | Wheelsage.org
Luxusní charakter kabrioletu potvrzovala hydraulicky ovládaná okna ve dveřích a sklápěcí plátěná střecha s hydraulicko-elektrickým ovládáním. | Wheelsage.org
Přední blatníky byly protažené až k zadnímu nárazníku nad zakrytými zadními koly. | Wheelsage.org
Přední kapotu zdobilo pět chromovaných lišt s velkým okřídleným znakem Austinu. | Wheelsage.org
Přední masku tvořil otvor nad předním nárazníkem s vodorovnými lištami a třetím hlavním světlometem menšího průměru. | Wheelsage.org
Nad zapuštěnými světlomety byla umístěna okřídlená písmena A, počáteční písmena značky Austin. | Commons.wikimedia. org
V roce 1950 se začalo vyrábět dvoudveřové kupé Austin A90 Atlantic Sports Saloon s pevnou střechou. | Gaukmotors.co.uk
Plechová střecha kupé byla lakovaná nebo potažená látkou. | Wheelsage.org
Kupé Atlantic s látkovým potahem střechy se podobalo kabrioletu s nataženou střechou. | Auta5p.eu
Austin A90 Atlantic Sports Convertible z roku 1950 už neměl za dveřmi zastaralé ručkové směrovky. | Wheelsage.org
Kupé Austin A90 Atlantic Sports Saloon z roku 1951 s pevnou plechovou střechou potaženou látkou. | Revivaler
Třídílné zadní okno kupé bylo panoramatické, přičemž střední část okna byla zapuštěná do kufru. | Revivaler

Alfa Romeo GT Sud-Est je Brera s předkem Giulie. Můžete ji mít také

Znovuzrozené Bizzarrini doručeno prvnímu zákazníkovi, potvrzen moderní supersport

Neohleduplné parkování řidičů: Známe šílené příklady. Lze se vůbec bránit?

Lepší výhled z SUV? V USA začínají řešit problém s novým slepým úhlem