Aero 50 (1936–1941): Předválečná krása, která se s karoserií od Sodomky právě dražila

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • V roce 1937 rozšířil nabídku modelů Aero 50 čtyřmístný kabriolet, postavený na podvozku s rozvorem 2 790 mm.
    V roce 1937 rozšířil nabídku modelů Aero 50 čtyřmístný kabriolet, postavený na podvozku s rozvorem 2 790 mm.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Aero 50 mělo plošinový rám a všechna čtyři kola nezávisle zavěšena na kyvadlových nápravách.
    Aero 50 mělo plošinový rám a všechna čtyři kola nezávisle zavěšena na kyvadlových nápravách.| Zdroj: Aero
  • Dvoudveřová čtyřmístná limuzína (tudor) měla rozvor prodloužený na 2 790 mm a délku 4 200 mm.
    Dvoudveřová čtyřmístná limuzína (tudor) měla rozvor prodloužený na 2 790 mm a délku 4 200 mm.| Zdroj: auta5p.eu
  • Stejně jako roadster měla limuzína závěsy dveří vzadu, takže se otevíraly proti směru jízdy.
    Stejně jako roadster měla limuzína závěsy dveří vzadu, takže se otevíraly proti směru jízdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Otevřený roadster Aero 50 měl přední okno sklápěcí a boční plexisklová okna sledovala výřezy ve dveřích.
    Otevřený roadster Aero 50 měl přední okno sklápěcí a boční plexisklová okna sledovala výřezy ve dveřích.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor typu Aero 50 vznikl spojením dvou motorů z modelu Aero 30. Kapalinou chlazený dvoudobý řadový čtyřválec měl objem 2 litry.
    Motor typu Aero 50 vznikl spojením dvou motorů z modelu Aero 30. Kapalinou chlazený dvoudobý řadový čtyřválec měl objem 2 litry.| Zdroj: Auta5P.eu
  • Čtyřmístný luxusní kabriolet s karoserií od firmy Sodomka z Vysokého Mýta. Tento vůz byl vystaven na srazu veteránů Legengy 2015 v pražských Bohnicích.
    Čtyřmístný luxusní kabriolet s karoserií od firmy Sodomka z Vysokého Mýta. Tento vůz byl vystaven na srazu veteránů Legengy 2015 v pražských Bohnicích.| Zdroj: Karel Haas
  • Luxusní kabriolet měl širokou lištu procházející středem kapoty až do masky, chromované kryty světlometů a houkačky.
    Luxusní kabriolet měl širokou lištu procházející středem kapoty až do masky, chromované kryty světlometů a houkačky.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Stahovací plátěná střecha měla kovové výztuhy složené za zadními sedadly a náhradní kolo bylo umístěno zvenku na zádi.
    Stahovací plátěná střecha měla kovové výztuhy složené za zadními sedadly a náhradní kolo bylo umístěno zvenku na zádi.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Kabriolet měl obdélníkovou masku chladiče se svislým mřížováním a dvoudílnou kapotu otevíranou z obou boků.
    Kabriolet měl obdélníkovou masku chladiče se svislým mřížováním a dvoudílnou kapotu otevíranou z obou boků.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Motorový prostor se odvětrával dvěma otvory na každé straně s nastavitelnými dvířky.
    Motorový prostor se odvětrával dvěma otvory na každé straně s nastavitelnými dvířky.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Na jednoduché lakované palubní desce byl uprostřed umístěn velký rychloměr s počítadlem kilometrů.
    Na jednoduché lakované palubní desce byl uprostřed umístěn velký rychloměr s počítadlem kilometrů.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Čtyřmístný kabriolet s karoserií Sodomka měl velké obdélníkové větrací mřížky na bocích motorového prostoru.
    Čtyřmístný kabriolet s karoserií Sodomka měl velké obdélníkové větrací mřížky na bocích motorového prostoru.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Zakázková karoserie čtyřmístného kabrioletu Aero 50 s karoserií Sodomka s prodlouženými zadními blatníky a rezervou v předním blatníku.
    Zakázková karoserie čtyřmístného kabrioletu Aero 50 s karoserií Sodomka s prodlouženými zadními blatníky a rezervou v předním blatníku.| Zdroj: Sodomka
  • V roce 1939 postavila karosárna Sodomka několik kusů aerodynamických automobilů Aero 50 Dynamik s kapkovitými blatníky a zakrytými koly.
    V roce 1939 postavila karosárna Sodomka několik kusů aerodynamických automobilů Aero 50 Dynamik s kapkovitými blatníky a zakrytými koly.| Zdroj: Sodomka
  • Dochovaly se jen dva kusy kabrioletu Aero 50 Dynamik. Tomuto se říká Arizona, podle místa nálezu po letech.
    Dochovaly se jen dva kusy kabrioletu Aero 50 Dynamik. Tomuto se říká Arizona, podle místa nálezu po letech.| Zdroj: Eurooldtimers.com
  • Druhý Aero 50 Dynamik je vystaven v regionálním muzeu ve Vysokém Mýtě.
    Druhý Aero 50 Dynamik je vystaven v regionálním muzeu ve Vysokém Mýtě.| Zdroj: Autorevue
  • Dvoumístný Aero 50 Dynamik s nataženou plátěnou střechou. Vzadu je vidět malá svislá středová ploutvička.
    Dvoumístný Aero 50 Dynamik s nataženou plátěnou střechou. Vzadu je vidět malá svislá středová ploutvička.| Zdroj: Ondřej Láník
  • Reklamní kresba roadsteru Aero 50 z roku 1939 s nově řešenou maskou chladiče, prahy a novým větráním motorového prostoru.
    Reklamní kresba roadsteru Aero 50 z roku 1939 s nově řešenou maskou chladiče, prahy a novým větráním motorového prostoru.| Zdroj: Sodomka
  • V roce 1939 měl premiéru čtyřdveřový čtyřmístný sedan Aero 50 s rozvorem náprav prodlouženým na 2 940 mm.
    V roce 1939 měl premiéru čtyřdveřový čtyřmístný sedan Aero 50 s rozvorem náprav prodlouženým na 2 940 mm.| Zdroj: Sodomka
V roce 1937 rozšířil nabídku modelů Aero 50 čtyřmístný kabriolet, postavený na podvozku s rozvorem 2 790 mm.
Aero 50 mělo plošinový rám a všechna čtyři kola nezávisle zavěšena na kyvadlových nápravách.
Dvoudveřová čtyřmístná limuzína (tudor) měla rozvor prodloužený na 2 790 mm a délku 4 200 mm.
Stejně jako roadster měla limuzína závěsy dveří vzadu, takže se otevíraly proti směru jízdy.
Otevřený roadster Aero 50 měl přední okno sklápěcí a boční plexisklová okna sledovala výřezy ve dveřích.
Motor typu Aero 50 vznikl spojením dvou motorů z modelu Aero 30. Kapalinou chlazený dvoudobý řadový čtyřválec měl objem 2 litry.
Čtyřmístný luxusní kabriolet s karoserií od firmy Sodomka z Vysokého Mýta. Tento vůz byl vystaven na srazu veteránů Legengy 2015 v pražských Bohnicích.
Luxusní kabriolet měl širokou lištu procházející středem kapoty až do masky, chromované kryty světlometů a houkačky.
Stahovací plátěná střecha měla kovové výztuhy složené za zadními sedadly a náhradní kolo bylo umístěno zvenku na zádi.
Kabriolet měl obdélníkovou masku chladiče se svislým mřížováním a dvoudílnou kapotu otevíranou z obou boků.
Motorový prostor se odvětrával dvěma otvory na každé straně s nastavitelnými dvířky.
Na jednoduché lakované palubní desce byl uprostřed umístěn velký rychloměr s počítadlem kilometrů.
Čtyřmístný kabriolet s karoserií Sodomka měl velké obdélníkové větrací mřížky na bocích motorového prostoru.
Zakázková karoserie čtyřmístného kabrioletu Aero 50 s karoserií Sodomka s prodlouženými zadními blatníky a rezervou v předním blatníku.
V roce 1939 postavila karosárna Sodomka několik kusů aerodynamických automobilů Aero 50 Dynamik s kapkovitými blatníky a zakrytými koly.
Dochovaly se jen dva kusy kabrioletu Aero 50 Dynamik. Tomuto se říká Arizona, podle místa nálezu po letech.
Druhý Aero 50 Dynamik je vystaven v regionálním muzeu ve Vysokém Mýtě.
Dvoumístný Aero 50 Dynamik s nataženou plátěnou střechou. Vzadu je vidět malá svislá středová ploutvička.
Reklamní kresba roadsteru Aero 50 z roku 1939 s nově řešenou maskou chladiče, prahy a novým větráním motorového prostoru.
V roce 1939 měl premiéru čtyřdveřový čtyřmístný sedan Aero 50 s rozvorem náprav prodlouženým na 2 940 mm.