V roce 1937 rozšířil nabídku modelů Aero 50 čtyřmístný kabriolet, postavený na podvozku s rozvorem 2 790 mm.|
Zdroj: Ondřej Láník
Aero 50 mělo plošinový rám a všechna čtyři kola nezávisle zavěšena na kyvadlových nápravách.|
Zdroj: Aero
Dvoudveřová čtyřmístná limuzína (tudor) měla rozvor prodloužený na 2 790 mm a délku 4 200 mm.|
Zdroj: auta5p.eu
Stejně jako roadster měla limuzína závěsy dveří vzadu, takže se otevíraly proti směru jízdy.|
Zdroj: Svět motorů
Otevřený roadster Aero 50 měl přední okno sklápěcí a boční plexisklová okna sledovala výřezy ve dveřích.|
Zdroj: Svět motorů
Motor typu Aero 50 vznikl spojením dvou motorů z modelu Aero 30. Kapalinou chlazený dvoudobý řadový čtyřválec měl objem 2 litry.|
Zdroj: Auta5P.eu
Čtyřmístný luxusní kabriolet s karoserií od firmy Sodomka z Vysokého Mýta. Tento vůz byl vystaven na srazu veteránů Legengy 2015 v pražských Bohnicích.|
Zdroj: Karel Haas
Luxusní kabriolet měl širokou lištu procházející středem kapoty až do masky, chromované kryty světlometů a houkačky.|
Zdroj: Ondřej Láník
Stahovací plátěná střecha měla kovové výztuhy složené za zadními sedadly a náhradní kolo bylo umístěno zvenku na zádi.|
Zdroj: Ondřej Láník
Kabriolet měl obdélníkovou masku chladiče se svislým mřížováním a dvoudílnou kapotu otevíranou z obou boků.|
Zdroj: Ondřej Láník
Motorový prostor se odvětrával dvěma otvory na každé straně s nastavitelnými dvířky.|
Zdroj: Ondřej Láník
Na jednoduché lakované palubní desce byl uprostřed umístěn velký rychloměr s počítadlem kilometrů.|
Zdroj: Ondřej Láník
Čtyřmístný kabriolet s karoserií Sodomka měl velké obdélníkové větrací mřížky na bocích motorového prostoru.|
Zdroj: Ondřej Láník
Zakázková karoserie čtyřmístného kabrioletu Aero 50 s karoserií Sodomka s prodlouženými zadními blatníky a rezervou v předním blatníku.|
Zdroj: Sodomka
V roce 1939 postavila karosárna Sodomka několik kusů aerodynamických automobilů Aero 50 Dynamik s kapkovitými blatníky a zakrytými koly.|
Zdroj: Sodomka
Dochovaly se jen dva kusy kabrioletu Aero 50 Dynamik. Tomuto se říká Arizona, podle místa nálezu po letech.|
Zdroj: Eurooldtimers.com
Druhý Aero 50 Dynamik je vystaven v regionálním muzeu ve Vysokém Mýtě.|
Zdroj: Autorevue
Dvoumístný Aero 50 Dynamik s nataženou plátěnou střechou. Vzadu je vidět malá svislá středová ploutvička.|
Zdroj: Ondřej Láník
Reklamní kresba roadsteru Aero 50 z roku 1939 s nově řešenou maskou chladiče, prahy a novým větráním motorového prostoru.|
Zdroj: Sodomka
V roce 1939 měl premiéru čtyřdveřový čtyřmístný sedan Aero 50 s rozvorem náprav prodlouženým na 2 940 mm.|
Zdroj: Sodomka