Logo magazínu

Volkswagen Karmann-Ghia (1955–1974): Ve třech to jde lépe

1/21
Prohlédnout znovu

Volkswagen Karmann-Ghia (1955–1974): Ve třech to jde lépe

Kupé VW Karmann-Ghia Typ 14 mělo rozvor náprav 2 400 mm a vnější rozměry 4 140 x 1 620 x 1 325 mm. | Karel Haas
Designeři Segre, Boano, Coggiola a Savonuzzi vycházeli při návrhu kupé Typu 14 z konceptu Chrysler d'Elegance z roku 1953. | curbsideclassic.com
Ghia navrhla karoserii kupé na upravené podvozkové plošině Brouka. Prototyp byl v roce 1953 vystavený na pařížském autosalonu na stánku Ghia. | Wheelsage.org
Stylové kupé se dvěma nouzovými sedadly vzadu mělo místo pro zavazadla pod přední kapotou a před motorem. | Wheelsage.org
Kupé VW Karmann-Ghia s výkonem 30 koní nazval německý časopis Auto, Motor und Sport „parodií na sportovní vůz“. | Wheelsage.org
Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1957 se představil kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia se stahovací plátěnou střechou umístěnou v krytu za sedadly. | Wheelsage.org
Kabrioletů VW Karmann-Ghia bylo vyrobeno přes 81 tisíc. Kabriolet měl stejný rozvor a rozměry jako kupé. | Wheelsage.org
Luxusní interiér kabrioletu měl lakovanou palubní desku se třemi kruhovými ručkovými přístroji před dvouramenným volantem. | Wheelsage.org
Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW s rozvodem OHV a objemem 1,2 litru byl umístěn za zadní nápravou. | Wheelsage.org
Po celozávodní dovolené v roce 1959 prošel VW Karmann-Ghia prvním faceliftem. Nejviditelnější byly zvětšené vzduchové otvory na přídi. | Wheelsage.org
Při faceliftu dostal Typ 14 větší světlomety montované zhruba o 5 cm výš. | Wikipedia
V brazilském São Bernardo do Campo bylo v letech 1962 až 1972 vyrobeno přes 18 tisíc kupé Karmann-Ghia TC s odlišnou přední maskou a splývavou zádí. | Wheelsage.org
Nalévací hrdlo benzinové nádrže bylo přemístěno z kufru před přední okno. | Tomáš Haas
Velké směrové blikače na přídi zasahovaly do boků. | Tomáš Haas
Od roku 1972 měl Karmann-Ghia zvětšená zadní světla. K motoru se přiváděl vzduch otvory na zádi. | Tomáš Haas
Velký stylizovaný nápis na zádi nenechával na pochybách, kdo je tvůrcem pohledné karoserie. | Tomáš Haas
Kanárkově žlutý kabriolet VW Karmann-Ghia se v roce 2015 představil na srazu veteránů Legendy. | Karel Haas
VW Karmann-Ghia Typ 14 měl často na náraznících trubkové nástavce procházející svislými členy. | Karel Haas
Vozy exportované do USA měly přední nárazník absorbující nárazy. | Wheelsage.org
Kupé a kabrioletů VW Karmann-Ghia Typ 14 bylo vyrobeno přes 445 tisíc kusů. | Wheelsage.org
Výroba vozů Karmann-Ghia Typ 14 skončila v německém Osnabrücku 31. července 1974. | Wheelsage.org

Na prodej je třípodlažní motorhome zaniklého týmu F1. Za zlomek původní ceny

Cestovní restomod? Tahle 911 má 4 sedadla, dobré audio a stavitelný podvozek

Šéfové Volkswagenu a Porsche se neshodnou na e-palivech

Potvrzeno: Chevrolet Camaro končí! Jméno přežije, ale na jakém autě?

Evropská komise navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva

BMW může přejmenovat celou modelovou řadu, naznačují ochranné známky