Logo magazínu

Volkswagen Karmann-Ghia (1955–1974): Ve třech to jde lépe

10/21
Prohlédnout znovu

Volkswagen Karmann-Ghia (1955–1974): Ve třech to jde lépe

Kupé VW Karmann-Ghia Typ 14 mělo rozvor náprav 2 400 mm a vnější rozměry 4 140 x 1 620 x 1 325 mm. | Karel Haas
Designeři Segre, Boano, Coggiola a Savonuzzi vycházeli při návrhu kupé Typu 14 z konceptu Chrysler d'Elegance z roku 1953. | curbsideclassic.com
Ghia navrhla karoserii kupé na upravené podvozkové plošině Brouka. Prototyp byl v roce 1953 vystavený na pařížském autosalonu na stánku Ghia. | Wheelsage.org
Stylové kupé se dvěma nouzovými sedadly vzadu mělo místo pro zavazadla pod přední kapotou a před motorem. | Wheelsage.org
Kupé VW Karmann-Ghia s výkonem 30 koní nazval německý časopis Auto, Motor und Sport „parodií na sportovní vůz“. | Wheelsage.org
Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1957 se představil kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia se stahovací plátěnou střechou umístěnou v krytu za sedadly. | Wheelsage.org
Kabrioletů VW Karmann-Ghia bylo vyrobeno přes 81 tisíc. Kabriolet měl stejný rozvor a rozměry jako kupé. | Wheelsage.org
Luxusní interiér kabrioletu měl lakovanou palubní desku se třemi kruhovými ručkovými přístroji před dvouramenným volantem. | Wheelsage.org
Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW s rozvodem OHV a objemem 1,2 litru byl umístěn za zadní nápravou. | Wheelsage.org
Po celozávodní dovolené v roce 1959 prošel VW Karmann-Ghia prvním faceliftem. Nejviditelnější byly zvětšené vzduchové otvory na přídi. | Wheelsage.org
Při faceliftu dostal Typ 14 větší světlomety montované zhruba o 5 cm výš. | Wikipedia
V brazilském São Bernardo do Campo bylo v letech 1962 až 1972 vyrobeno přes 18 tisíc kupé Karmann-Ghia TC s odlišnou přední maskou a splývavou zádí. | Wheelsage.org
Nalévací hrdlo benzinové nádrže bylo přemístěno z kufru před přední okno. | Tomáš Haas
Velké směrové blikače na přídi zasahovaly do boků. | Tomáš Haas
Od roku 1972 měl Karmann-Ghia zvětšená zadní světla. K motoru se přiváděl vzduch otvory na zádi. | Tomáš Haas
Velký stylizovaný nápis na zádi nenechával na pochybách, kdo je tvůrcem pohledné karoserie. | Tomáš Haas
Kanárkově žlutý kabriolet VW Karmann-Ghia se v roce 2015 představil na srazu veteránů Legendy. | Karel Haas
VW Karmann-Ghia Typ 14 měl často na náraznících trubkové nástavce procházející svislými členy. | Karel Haas
Vozy exportované do USA měly přední nárazník absorbující nárazy. | Wheelsage.org
Kupé a kabrioletů VW Karmann-Ghia Typ 14 bylo vyrobeno přes 445 tisíc kusů. | Wheelsage.org
Výroba vozů Karmann-Ghia Typ 14 skončila v německém Osnabrücku 31. července 1974. | Wheelsage.org