Logo magazínu

Cord 810/812 (1936–1937): Americký luxus s předním pohonem

1/21
Prohlédnout znovu

Cord 810/812 (1936–1937): Americký luxus s předním pohonem

Dvoumístný Cord 810 Sportsman se v roce 1936 prodával za 2 145 dolarů. | Wheelsage.org
Předchůdcem vozů Cord 810/812 byl Cord L-29 s předním pohonem, vyráběný v letech 1929 až 1932. | Wheelsage.org
Cord 810 se stal v listopadu 1935 senzací autosalonu v New Yorku. To ještě neměl sklopné světlomety. | Wheelsage.org
Základní verzí byl sedan Cord 810 Westchester. Všechny dveře měly skryté závěsy na středových sloupcích. | Wheelsage.org
Čtyřmístný dvoudveřový Cord 810 Phaeton. | Wheelsage.org
Cord 810/812 měl vzadu malý zavazadelník a uzamykatelná dvířka hrdla nádrže. | Wheelsage.org
Stylová palubní deska byla vybavena řadou ručkových přístrojů včetně hodin. | Wheelsage.org
Přední kola Cordu 810 poháněl vidlicový osmiválec Lycoming s rozvodem SV, objemem válců 4,7 litru a výkonem 125 koní. | Wheelsage.org
Ceník sedanu Cord 810 Westchester z roku 1936 začínal na částce 1 995 amerických dolarů. | Wheelsage.org
Sedan Cord 812 Beverly Bustleback z roku 1937. Za předním nárazníkem byla umístěna převodovka a teprve za ní motor V8. | Wheelsage.org
Sedany Cord 812 měly vzadu malé okénko rozdělené příčkou. Malý kufr měl víko otevírané nahoru. | Wheelsage.org
Cord 812 Beverly Supercharged Bustleback z roku 1937 poháněl přeplňovaný motor V8 s výkonem 170 koní. | Wheelsage.org
Sedan Cord 812 měl stěrače předního okna s proměnnou rychlostí. | Wheelsage.org
Modely Cord 812 Supercharged poháněl motor V8 přeplňovaný odstředivým mechanickým kompresorem. | Wheelsage.org
Elegantní dvoudveřový kabriolet (roadster) Cord 812 ročník 1937 s pomocnými světlomety nad nárazníkem. | Wheelsage.org
Čtyřmístný Cord 812 Phaeton měl plátěnou střechu a boční okénka za okny dveří. | Wheelsage.org
Za volantem tohoto skvostného Cordu 812 Spotsman sedí autor jeho designu Gordon Buehrig. | Wheelsage.org
Kapota motoru měla závěsy vzadu, na rozdíl od tehdy běžně používaných postranních závěsů. | Cheetham – The Automobile
Krásný žlutý Cord 812S Supercharged si mohou návštěvníci prohlédnout v německém dopravním muzeu v Sinsheimu. | Karel Haas
Cord 812 měl v předních blatnících sklopné světlomety, ovládané kličkou na palubní desce. | Karel Haas
Modely s kompresorem se odlišovaly chromovaným výfukovým potrubím vycházejícím z obou boků motorového prostoru. | Karel Haas

Maskované BMW i5 se poodhaluje ve velké galerii, vznikla při testech za polárním kruhem

Kia EV9 do detailu: Dojezd 541 km, až 385 koní a ostrá verze GT

Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

Sedmý díl Světa motorů v TV: Luxusní BMW i7, levný Kodiaq, nový Austral i pětikolové auto

Devátý studentský vůz Škoda jde s trendy, bude obytný a elektrický

Svérázný Mercedes z roku 1977 a s motorem BMW taxikaří v Libanonu