Legenda Škoda Octavia Combi začala nevinně, dnes z ní zbylo jenom jméno. Každý ji chtěl

37/77
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mezi datem ukončení produkce původní Octavie Combi a odhalením první novodobé studie zeje rozdíl téměř tří desetiletí. Zajímavé je srovnání cen – zatímco za třídveřový model byste v roce 1961 zaplatili 42 000 Kčs, pětidveřový moderní nástupce v základní verzi 1.6 LX odstartoval na trhu v květnu 1998 na desetinásobné sumě 429 000 Kč.
    Mezi datem ukončení produkce původní Octavie Combi a odhalením první novodobé studie zeje rozdíl téměř tří desetiletí. Zajímavé je srovnání cen – zatímco za třídveřový model byste v roce 1961 zaplatili 42 000 Kčs, pětidveřový moderní nástupce v základní verzi 1.6 LX odstartoval na trhu v květnu 1998 na desetinásobné sumě 429 000 Kč.| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi
    Škoda Octavia Combi| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Subtilní sloupek volantu, tenký věnec, drobná táhla ovladačů – ztvárnění palubní desky zaujme jednoduchostí, uspořádání jednotlivých detailů je dodnes přitažlivé
    Subtilní sloupek volantu, tenký věnec, drobná táhla ovladačů – ztvárnění palubní desky zaujme jednoduchostí, uspořádání jednotlivých detailů je dodnes přitažlivé| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Na zadní lavici se vinou jediného páru dveří nastupovalo po sklopení opěradel kupředu, prostor dvojici cestujících neomezuje
    Na zadní lavici se vinou jediného páru dveří nastupovalo po sklopení opěradel kupředu, prostor dvojici cestujících neomezuje| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Každý z pedálů vyžaduje vyvinutí tlaku do jiného směru
    Každý z pedálů vyžaduje vyvinutí tlaku do jiného směru| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Zvýšený podvozek by mohlo stařičké Octavii Combi závidět nejedno SUV, vůz byl určen i pro pohyb v méně náročném terénu
    Zvýšený podvozek by mohlo stařičké Octavii Combi závidět nejedno SUV, vůz byl určen i pro pohyb v méně náročném terénu| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Čtyřválec 1.2 OHV má původ v modelu Popular z roku 1938, později dlouhá desetiletí poháněl užitkovou Škodu 1203
    Čtyřválec 1.2 OHV má původ v modelu Popular z roku 1938, později dlouhá desetiletí poháněl užitkovou Škodu 1203| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1964)
    Škoda Octavia Combi (1964)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Výška předních sedáků se nastavovala pomocí ruční pumpičky, po modernizaci však mohla být tato funkce elektrická, a to dokonce s třemi paměťmi nastavení
    Výška předních sedáků se nastavovala pomocí ruční pumpičky, po modernizaci však mohla být tato funkce elektrická, a to dokonce s třemi paměťmi nastavení| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Rozvor 2512 mm k zadním cestujícím nikterak štědrý nebyl, vzhledem k roli rodinného auta se tak v druhé řadě počítalo spíše s dětskými pasažéry
    Rozvor 2512 mm k zadním cestujícím nikterak štědrý nebyl, vzhledem k roli rodinného auta se tak v druhé řadě počítalo spíše s dětskými pasažéry| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Vrcholná specifikace SLX byla standardně osazena elektricky výsuvným a výklopným střešním oknem. Malé pravé zpětné zrcátko se vyrábělo z úsporných důvodů, a to pouze v letech 1999 až 2001.
    Vrcholná specifikace SLX byla standardně osazena elektricky výsuvným a výklopným střešním oknem. Malé pravé zpětné zrcátko se vyrábělo z úsporných důvodů, a to pouze v letech 1999 až 2001.| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Zadní svítilny s takzvanou briliantovou optikou absolvovaly u škodovky premiéru právě s Octavií Combi. Nakládání zavazadel usnadňoval výkroj v nárazníku.
    Zadní svítilny s takzvanou briliantovou optikou absolvovaly u škodovky premiéru právě s Octavií Combi. Nakládání zavazadel usnadňoval výkroj v nárazníku.| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (1998)
    Škoda Octavia Combi (1998)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Proti předchůdci se prostorové podmínky v kabině citelně zlepšily, na čemž mělo zásluhu i zvětšení rozměrů sedadel
    Proti předchůdci se prostorové podmínky v kabině citelně zlepšily, na čemž mělo zásluhu i zvětšení rozměrů sedadel| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Novinkou byly opěrky v druhé řadě s možností sklopení do obrysu opěradla
    Novinkou byly opěrky v druhé řadě s možností sklopení do obrysu opěradla| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Nová příď vyvolala na podzim 2008 pozdvižení. Někomu připadala asijsky nedůstojná, přesto má podle nás dodnes šmrnc.
    Nová příď vyvolala na podzim 2008 pozdvižení. Někomu připadala asijsky nedůstojná, přesto má podle nás dodnes šmrnc.| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Druhá generace Octavie Combi v jízdních vlastnostech značně povýšila, na čemž měla zásluhu také standardní zadní náprava s víceprvkovým zavěšením
    Druhá generace Octavie Combi v jízdních vlastnostech značně povýšila, na čemž měla zásluhu také standardní zadní náprava s víceprvkovým zavěšením| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Mezi zásadní technické novinky Octavie II patřily moderní přeplňované motory TSI
    Mezi zásadní technické novinky Octavie II patřily moderní přeplňované motory TSI| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
  • Škoda Octavia Combi (2009)
    Škoda Octavia Combi (2009)| Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Mezi datem ukončení produkce původní Octavie Combi a odhalením první novodobé studie zeje rozdíl téměř tří desetiletí. Zajímavé je srovnání cen – zatímco za třídveřový model byste v roce 1961 zaplatili 42 000 Kčs, pětidveřový moderní nástupce v základní verzi 1.6 LX odstartoval na trhu v květnu 1998 na desetinásobné sumě 429 000 Kč.
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Subtilní sloupek volantu, tenký věnec, drobná táhla ovladačů – ztvárnění palubní desky zaujme jednoduchostí, uspořádání jednotlivých detailů je dodnes přitažlivé
Škoda Octavia Combi (1964)
Na zadní lavici se vinou jediného páru dveří nastupovalo po sklopení opěradel kupředu, prostor dvojici cestujících neomezuje
Každý z pedálů vyžaduje vyvinutí tlaku do jiného směru
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Zvýšený podvozek by mohlo stařičké Octavii Combi závidět nejedno SUV, vůz byl určen i pro pohyb v méně náročném terénu
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Čtyřválec 1.2 OHV má původ v modelu Popular z roku 1938, později dlouhá desetiletí poháněl užitkovou Škodu 1203
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1964)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Výška předních sedáků se nastavovala pomocí ruční pumpičky, po modernizaci však mohla být tato funkce elektrická, a to dokonce s třemi paměťmi nastavení
Rozvor 2512 mm k zadním cestujícím nikterak štědrý nebyl, vzhledem k roli rodinného auta se tak v druhé řadě počítalo spíše s dětskými pasažéry
Škoda Octavia Combi (1998)
Vrcholná specifikace SLX byla standardně osazena elektricky výsuvným a výklopným střešním oknem. Malé pravé zpětné zrcátko se vyrábělo z úsporných důvodů, a to pouze v letech 1999 až 2001.
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Zadní svítilny s takzvanou briliantovou optikou absolvovaly u škodovky premiéru právě s Octavií Combi. Nakládání zavazadel usnadňoval výkroj v nárazníku.
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (1998)
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)
Proti předchůdci se prostorové podmínky v kabině citelně zlepšily, na čemž mělo zásluhu i zvětšení rozměrů sedadel
Novinkou byly opěrky v druhé řadě s možností sklopení do obrysu opěradla
Škoda Octavia Combi (2009)
Nová příď vyvolala na podzim 2008 pozdvižení. Někomu připadala asijsky nedůstojná, přesto má podle nás dodnes šmrnc.
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)
Druhá generace Octavie Combi v jízdních vlastnostech značně povýšila, na čemž měla zásluhu také standardní zadní náprava s víceprvkovým zavěšením
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)
Mezi zásadní technické novinky Octavie II patřily moderní přeplňované motory TSI
Škoda Octavia Combi (2009)
Škoda Octavia Combi (2009)