Mezi datem ukončení produkce původní Octavie Combi a odhalením první novodobé studie zeje rozdíl téměř tří desetiletí. Zajímavé je srovnání cen – zatímco za třídveřový model byste v roce 1961 zaplatili 42 000 Kčs, pětidveřový moderní nástupce v základní verzi 1.6 LX odstartoval na trhu v květnu 1998 na desetinásobné sumě 429 000 Kč.|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Subtilní sloupek volantu, tenký věnec, drobná táhla ovladačů – ztvárnění palubní desky zaujme jednoduchostí, uspořádání jednotlivých detailů je dodnes přitažlivé|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Na zadní lavici se vinou jediného páru dveří nastupovalo po sklopení opěradel kupředu, prostor dvojici cestujících neomezuje|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Každý z pedálů vyžaduje vyvinutí tlaku do jiného směru|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Zvýšený podvozek by mohlo stařičké Octavii Combi závidět nejedno SUV, vůz byl určen i pro pohyb v méně náročném terénu|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Čtyřválec 1.2 OHV má původ v modelu Popular z roku 1938, později dlouhá desetiletí poháněl užitkovou Škodu 1203|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1964)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Výška předních sedáků se nastavovala pomocí ruční pumpičky, po modernizaci však mohla být tato funkce elektrická, a to dokonce s třemi paměťmi nastavení|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Rozvor 2512 mm k zadním cestujícím nikterak štědrý nebyl, vzhledem k roli rodinného auta se tak v druhé řadě počítalo spíše s dětskými pasažéry|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Vrcholná specifikace SLX byla standardně osazena elektricky výsuvným a výklopným střešním oknem. Malé pravé zpětné zrcátko se vyrábělo z úsporných důvodů, a to pouze v letech 1999 až 2001.|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Zadní svítilny s takzvanou briliantovou optikou absolvovaly u škodovky premiéru právě s Octavií Combi. Nakládání zavazadel usnadňoval výkroj v nárazníku.|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (1998)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Proti předchůdci se prostorové podmínky v kabině citelně zlepšily, na čemž mělo zásluhu i zvětšení rozměrů sedadel|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Novinkou byly opěrky v druhé řadě s možností sklopení do obrysu opěradla|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Nová příď vyvolala na podzim 2008 pozdvižení. Někomu připadala asijsky nedůstojná, přesto má podle nás dodnes šmrnc.|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Druhá generace Octavie Combi v jízdních vlastnostech značně povýšila, na čemž měla zásluhu také standardní zadní náprava s víceprvkovým zavěšením|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Mezi zásadní technické novinky Octavie II patřily moderní přeplňované motory TSI|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK
Škoda Octavia Combi (2009)|
Zdroj: René Flugger a Martin Štěrba/ČTK