Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Přístrojový štít se žádného oživení nedočkal, což je ale dobře. Těžko si představit třeba fi alové pozadí ukazatelů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Palubní deska nám připadá jednoduchá, ale ergonomie ovládání je dodnes skvělá. Horší je řízení bez posilovače.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jednoduchost konstrukce prozrazuje řadicí páka čnící přímo z podlahy|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Dodnes si na favoritu ceníme slušného prostoru v kabině, a to v podélném, příčném i výškovém směru. Škoda absence stavitelného sloupku volantu nebo mizerné výbavy. Ale tenkrát jste ani jinde o dost lépe nepochodili.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Vzor potahů zadních sedadel a třetí pás připouštějí převoz pátého cestujícího, jenže chybějící opěrka před tímto úmyslem spíše varuje|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Archaické táhlo sytiče znaly první favority pouze ve verzích pro zahraniční trhy|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Holé dveřní výplně ze základního modelu 135 L oživuje látkový pás. Dojem z interiéru tahle drobná úprava hodně povýšila.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Kvůli krádežím loga si první favority vysloužily nelichotivou přezdívku „Auto s dírou“. Po první úpravě, spočívající v přesunutí znáčku zprava doprostřed masky, už se ztrácet přestala.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Když se koncem roku 1992 Favorit Prima poprvé objevil na československých silnicích, vzbudil jinak téměř standardní model pozdvižení zásluhou neobvyklého fi alového laku|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Na kdysi populárním a dnes už skoro zapomenutém modelu Prima nás i přes křiklavý lak fascinuje celková nenápadnost|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Zatímco v tuzemsku se prima dočkala výhradně mechanického karburátoru, vyobrazené provedení pro německý trh je kvůli nutnosti katalyzátoru osazeno elektronicky řízeným karburátorem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Prima|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jednoduchá reklamní prezentace v tehdejším tisku jasně vystihovala hlavní přednost Favoritu a Formanu Prima, a to úsporný provoz|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš