Nejlevnější auta před 30 lety: Za 100 tisíc zbyly jen oči pro pláč

1/80
Přehled fotografií
Zavřít
  • Premier 118 NE a Trabant 1.1
    Premier 118 NE a Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE a Trabant 1.1
    Premier 118 NE a Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE a Trabant 1.1
    Premier 118 NE a Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE a Trabant 1.1
    Premier 118 NE a Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE a Trabant 1.1
    Premier 118 NE a Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Ani po více než půlstoletí od počátku vývoje nevypadají klasické sedany nikterak nevhodně. Krátký dvoudveřový Dederon však proti dlouhému čtyřdveřovému Indovi přiznává celkově větší prosklenou plochu a daleko větší svobodu nad hlavou.
    Ani po více než půlstoletí od počátku vývoje nevypadají klasické sedany nikterak nevhodně. Krátký dvoudveřový Dederon však proti dlouhému čtyřdveřovému Indovi přiznává celkově větší prosklenou plochu a daleko větší svobodu nad hlavou.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Místo otáčkoměru dominují štítu hodiny, korálkové kontrolky v horním prostředním řádku působí infantilně
    Místo otáčkoměru dominují štítu hodiny, korálkové kontrolky v horním prostředním řádku působí infantilně| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Palubní deska se dočkala nového střihu, jenže pouze s pravostranným řízením. Proto se díváme na známé prostředí žigulíku. Přístrojový štít je jednoduchý, zato přehledný.
    Palubní deska se dočkala nového střihu, jenže pouze s pravostranným řízením. Proto se díváme na známé prostředí žigulíku. Přístrojový štít je jednoduchý, zato přehledný.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Hlavice řadicí páky vypadá jako poskládaná z industriálního odpadu
    Hlavice řadicí páky vypadá jako poskládaná z industriálního odpadu| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Nechceme být za rýpaly, ale táhla ventilace rodinného auta by si na počátku 90. let zasloužila důstojnější tvary
    Nechceme být za rýpaly, ale táhla ventilace rodinného auta by si na počátku 90. let zasloužila důstojnější tvary| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Látka čalounění sedaček odpovídá nikdy nehomologovanému vozu, škoda chybějících hlavových opěrek
    Látka čalounění sedaček odpovídá nikdy nehomologovanému vozu, škoda chybějících hlavových opěrek| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Tvar čalounění ani počet pásů nám nedávají jasnou odpověď na otázku, pro kolik osob je zadní prostor koncipován. My dodáváme, že pro trojici dospělých.
    Tvar čalounění ani počet pásů nám nedávají jasnou odpověď na otázku, pro kolik osob je zadní prostor koncipován. My dodáváme, že pro trojici dospělých.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Madlo, táhlo otevírání a klička stahování okna a bohaté čalounění – a co víc potřebujete na dveřní výplni najít?
    Madlo, táhlo otevírání a klička stahování okna a bohaté čalounění – a co víc potřebujete na dveřní výplni najít?| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jízdní vlastnosti premieru nejsou ani přes nostalgicky zastaralý podvozek vůbec špatné, zasloužil by si však silnější pohonnou jednotku
    Jízdní vlastnosti premieru nejsou ani přes nostalgicky zastaralý podvozek vůbec špatné, zasloužil by si však silnější pohonnou jednotku| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jinak velikostně rozměrný zavazadlový prostor omezuje nalevo v podběhu postavené rezervní kolo, napravo pro změnu palivová nádrž
    Jinak velikostně rozměrný zavazadlový prostor omezuje nalevo v podběhu postavené rezervní kolo, napravo pro změnu palivová nádrž| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Dvanáctistovka od Nissanu představuje v původním italském konceptu velkou raritu. Přesto se v tomto prostoru v různých zemích vystřídalo kdeco.
    Dvanáctistovka od Nissanu představuje v původním italském konceptu velkou raritu. Přesto se v tomto prostoru v různých zemích vystřídalo kdeco.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Štítek s označením modelu se omezuje na text 118 NE – písmenné identifikátory skrývají spojení Nissan Engine
    Štítek s označením modelu se omezuje na text 118 NE – písmenné identifikátory skrývají spojení Nissan Engine| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Premier 118 NE
    Premier 118 NE| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Poprvé v historii se trabant až se čtyřválcem dočkal palivoměru místo tyčky v motorovém prostoru
    Poprvé v historii se trabant až se čtyřválcem dočkal palivoměru místo tyčky v motorovém prostoru| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Palubní deska trabantu je vzdušná, barevná, přehledná a zároveň líbivá. Takhle to mělo být už od začátku!
    Palubní deska trabantu je vzdušná, barevná, přehledná a zároveň líbivá. Takhle to mělo být už od začátku!| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • S manžetou řadičky se nepočítalo. Je širší než prostor pro ni vyhrazený…
    S manžetou řadičky se nepočítalo. Je širší než prostor pro ni vyhrazený…| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Rozměrově skromně sedačky s nízkými opěradly a tuhými mřížemi opěrek jsou pohodlné, a tak nebyl důvod je při modernizaci měnit
    Rozměrově skromně sedačky s nízkými opěradly a tuhými mřížemi opěrek jsou pohodlné, a tak nebyl důvod je při modernizaci měnit| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Vzadu už to není žádná sláva – prostor je určen jen pro dva cestující, navíc jim nastupování příliš nezávidíme
    Vzadu už to není žádná sláva – prostor je určen jen pro dva cestující, navíc jim nastupování příliš nezávidíme| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Největší nedodělek kabiny se skrývá ve stropě – dřevotříska vyztužená třemi panely vypadá ledabyle
    Největší nedodělek kabiny se skrývá ve stropě – dřevotříska vyztužená třemi panely vypadá ledabyle| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Proti premieru, o dvě třídy vyššímu, vypadají dveřní výplně trabantu hodnotněji – zásluhu na tom má i uzavíratelná kapsa
    Proti premieru, o dvě třídy vyššímu, vypadají dveřní výplně trabantu hodnotněji – zásluhu na tom má i uzavíratelná kapsa| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Spolu s upraveným podvozkem a zástavbou nové pohonné jednotky se poslední fáze trabantu dočkala také mnoha vzhledových úprav
    Spolu s upraveným podvozkem a zástavbou nové pohonné jednotky se poslední fáze trabantu dočkala také mnoha vzhledových úprav| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Pro přístup do zavazadlového prostoru se otevírá pouze malé horní víko, využitelné místo i zde omezuje rezerva a benzinová nádrž
    Pro přístup do zavazadlového prostoru se otevírá pouze malé horní víko, využitelné místo i zde omezuje rezerva a benzinová nádrž| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Příčně uložený kapalinou chlazený čtyřválec pochází z Volkswagenu Polo. Také proto si v Polsku vůz vysloužil označení Trabant Polo.
    Příčně uložený kapalinou chlazený čtyřválec pochází z Volkswagenu Polo. Také proto si v Polsku vůz vysloužil označení Trabant Polo.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Štítek trabantu s motorem o dvojnásobném objemu 1,1 litru stále ještě hrdě přiznával příbuznost k východoněmeckému koncernu IFA
    Štítek trabantu s motorem o dvojnásobném objemu 1,1 litru stále ještě hrdě přiznával příbuznost k východoněmeckému koncernu IFA| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Ofuky v předních dveřích bývaly v osmé dekádě oblíbeným prvkem levného domácího tuningu. Trabant si bez nich ani neumíme představit.
    Ofuky v předních dveřích bývaly v osmé dekádě oblíbeným prvkem levného domácího tuningu. Trabant si bez nich ani neumíme představit.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant 1.1
    Trabant 1.1| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Trabant nT
    Trabant nT| Zdroj: acz
  • Trabant nT
    Trabant nT| Zdroj: acz
  • Spolu s Fiatem 500 a novodobým Mini se dalším zdařilým comebackem mohl stát návrat kombi Trabantu Universal. Ale kdo ví, třeba se k tomuto zdařilému a nestárnoucímu tématu jednou někdo vrátí…
    Spolu s Fiatem 500 a novodobým Mini se dalším zdařilým comebackem mohl stát návrat kombi Trabantu Universal. Ale kdo ví, třeba se k tomuto zdařilému a nestárnoucímu tématu jednou někdo vrátí…| Zdroj: acz
  • Trabant nT
    Trabant nT| Zdroj: acz
  • Trabant nT
    Trabant nT| Zdroj: acz
Premier 118 NE a Trabant 1.1
Premier 118 NE a Trabant 1.1
Premier 118 NE a Trabant 1.1
Premier 118 NE a Trabant 1.1
Premier 118 NE a Trabant 1.1
Ani po více než půlstoletí od počátku vývoje nevypadají klasické sedany nikterak nevhodně. Krátký dvoudveřový Dederon však proti dlouhému čtyřdveřovému Indovi přiznává celkově větší prosklenou plochu a daleko větší svobodu nad hlavou.
Místo otáčkoměru dominují štítu hodiny, korálkové kontrolky v horním prostředním řádku působí infantilně
Premier 118 NE
Palubní deska se dočkala nového střihu, jenže pouze s pravostranným řízením. Proto se díváme na známé prostředí žigulíku. Přístrojový štít je jednoduchý, zato přehledný.
Hlavice řadicí páky vypadá jako poskládaná z industriálního odpadu
Nechceme být za rýpaly, ale táhla ventilace rodinného auta by si na počátku 90. let zasloužila důstojnější tvary
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Látka čalounění sedaček odpovídá nikdy nehomologovanému vozu, škoda chybějících hlavových opěrek
Tvar čalounění ani počet pásů nám nedávají jasnou odpověď na otázku, pro kolik osob je zadní prostor koncipován. My dodáváme, že pro trojici dospělých.
Premier 118 NE
Madlo, táhlo otevírání a klička stahování okna a bohaté čalounění – a co víc potřebujete na dveřní výplni najít?
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Jízdní vlastnosti premieru nejsou ani přes nostalgicky zastaralý podvozek vůbec špatné, zasloužil by si však silnější pohonnou jednotku
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Jinak velikostně rozměrný zavazadlový prostor omezuje nalevo v podběhu postavené rezervní kolo, napravo pro změnu palivová nádrž
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Dvanáctistovka od Nissanu představuje v původním italském konceptu velkou raritu. Přesto se v tomto prostoru v různých zemích vystřídalo kdeco.
Štítek s označením modelu se omezuje na text 118 NE – písmenné identifikátory skrývají spojení Nissan Engine
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Premier 118 NE
Poprvé v historii se trabant až se čtyřválcem dočkal palivoměru místo tyčky v motorovém prostoru
Palubní deska trabantu je vzdušná, barevná, přehledná a zároveň líbivá. Takhle to mělo být už od začátku!
Trabant 1.1
S manžetou řadičky se nepočítalo. Je širší než prostor pro ni vyhrazený…
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Rozměrově skromně sedačky s nízkými opěradly a tuhými mřížemi opěrek jsou pohodlné, a tak nebyl důvod je při modernizaci měnit
Vzadu už to není žádná sláva – prostor je určen jen pro dva cestující, navíc jim nastupování příliš nezávidíme
Trabant 1.1
Největší nedodělek kabiny se skrývá ve stropě – dřevotříska vyztužená třemi panely vypadá ledabyle
Proti premieru, o dvě třídy vyššímu, vypadají dveřní výplně trabantu hodnotněji – zásluhu na tom má i uzavíratelná kapsa
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Spolu s upraveným podvozkem a zástavbou nové pohonné jednotky se poslední fáze trabantu dočkala také mnoha vzhledových úprav
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Pro přístup do zavazadlového prostoru se otevírá pouze malé horní víko, využitelné místo i zde omezuje rezerva a benzinová nádrž
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Příčně uložený kapalinou chlazený čtyřválec pochází z Volkswagenu Polo. Také proto si v Polsku vůz vysloužil označení Trabant Polo.
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Trabant 1.1
Štítek trabantu s motorem o dvojnásobném objemu 1,1 litru stále ještě hrdě přiznával příbuznost k východoněmeckému koncernu IFA
Ofuky v předních dveřích bývaly v osmé dekádě oblíbeným prvkem levného domácího tuningu. Trabant si bez nich ani neumíme představit.
Trabant 1.1
Trabant nT
Trabant nT
Spolu s Fiatem 500 a novodobým Mini se dalším zdařilým comebackem mohl stát návrat kombi Trabantu Universal. Ale kdo ví, třeba se k tomuto zdařilému a nestárnoucímu tématu jednou někdo vrátí…
Trabant nT
Trabant nT