Premier 118 NE a Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE a Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE a Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE a Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE a Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Ani po více než půlstoletí od počátku vývoje nevypadají klasické sedany nikterak nevhodně. Krátký dvoudveřový Dederon však proti dlouhému čtyřdveřovému Indovi přiznává celkově větší prosklenou plochu a daleko větší svobodu nad hlavou.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Místo otáčkoměru dominují štítu hodiny, korálkové kontrolky v horním prostředním řádku působí infantilně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Palubní deska se dočkala nového střihu, jenže pouze s pravostranným řízením. Proto se díváme na známé prostředí žigulíku. Přístrojový štít je jednoduchý, zato přehledný.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Hlavice řadicí páky vypadá jako poskládaná z industriálního odpadu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nechceme být za rýpaly, ale táhla ventilace rodinného auta by si na počátku 90. let zasloužila důstojnější tvary|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Látka čalounění sedaček odpovídá nikdy nehomologovanému vozu, škoda chybějících hlavových opěrek|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Tvar čalounění ani počet pásů nám nedávají jasnou odpověď na otázku, pro kolik osob je zadní prostor koncipován. My dodáváme, že pro trojici dospělých.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Madlo, táhlo otevírání a klička stahování okna a bohaté čalounění – a co víc potřebujete na dveřní výplni najít?|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jízdní vlastnosti premieru nejsou ani přes nostalgicky zastaralý podvozek vůbec špatné, zasloužil by si však silnější pohonnou jednotku|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jinak velikostně rozměrný zavazadlový prostor omezuje nalevo v podběhu postavené rezervní kolo, napravo pro změnu palivová nádrž|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Dvanáctistovka od Nissanu představuje v původním italském konceptu velkou raritu. Přesto se v tomto prostoru v různých zemích vystřídalo kdeco.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Štítek s označením modelu se omezuje na text 118 NE – písmenné identifikátory skrývají spojení Nissan Engine|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premier 118 NE|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Poprvé v historii se trabant až se čtyřválcem dočkal palivoměru místo tyčky v motorovém prostoru|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Palubní deska trabantu je vzdušná, barevná, přehledná a zároveň líbivá. Takhle to mělo být už od začátku!|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
S manžetou řadičky se nepočítalo. Je širší než prostor pro ni vyhrazený…|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Rozměrově skromně sedačky s nízkými opěradly a tuhými mřížemi opěrek jsou pohodlné, a tak nebyl důvod je při modernizaci měnit|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Vzadu už to není žádná sláva – prostor je určen jen pro dva cestující, navíc jim nastupování příliš nezávidíme|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Největší nedodělek kabiny se skrývá ve stropě – dřevotříska vyztužená třemi panely vypadá ledabyle|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Proti premieru, o dvě třídy vyššímu, vypadají dveřní výplně trabantu hodnotněji – zásluhu na tom má i uzavíratelná kapsa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Spolu s upraveným podvozkem a zástavbou nové pohonné jednotky se poslední fáze trabantu dočkala také mnoha vzhledových úprav|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Pro přístup do zavazadlového prostoru se otevírá pouze malé horní víko, využitelné místo i zde omezuje rezerva a benzinová nádrž|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Příčně uložený kapalinou chlazený čtyřválec pochází z Volkswagenu Polo. Také proto si v Polsku vůz vysloužil označení Trabant Polo.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Štítek trabantu s motorem o dvojnásobném objemu 1,1 litru stále ještě hrdě přiznával příbuznost k východoněmeckému koncernu IFA|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Ofuky v předních dveřích bývaly v osmé dekádě oblíbeným prvkem levného domácího tuningu. Trabant si bez nich ani neumíme představit.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Trabant nT|
Zdroj: acz
Trabant nT|
Zdroj: acz
Spolu s Fiatem 500 a novodobým Mini se dalším zdařilým comebackem mohl stát návrat kombi Trabantu Universal. Ale kdo ví, třeba se k tomuto zdařilému a nestárnoucímu tématu jednou někdo vrátí…|
Zdroj: acz