Druhou „divokou kočkou“ s laminátovou karoserií byl koncept Buick Wildcat II z roku 1954.|
Zdroj: Karel Haas
Na konceptu Buick XP-300 z roku 1951 se nejvíce podílel Charlie Chayne. Používal stejný motor jako koncept Le Sabre.|
Zdroj: Karel Haas
Roadster Le Sabre, inspirovaný proudovými stihačkami, byl plně funkční a Harley Earl jej používal dva roky pro osobní potřebu.|
Zdroj: Flickr
Dvoumístný koncept Buick Wildcat navržený Harleyem Earlem měl sklolaminátovou karoserii.|
Zdroj: Karel Haas
Koncept Wildcat svými tvary (například oválnou konkávní maskou chladiče a umístěním světlometů) připomínal předcházející koncept XP-300.|
Zdroj: conceptcarz.com
Vzadu měl Buick Wildcat zvýšené konce blatníků s velkými sdruženými svítilnami a obrovské, nahoru vyklápěné víko kufru se dvěma svislými „ploutvemi“.|
Zdroj: conceptcarz.com
Původní zbarvení studie Wildcat II bylo hnědé, nyní má exemplář vystavený v muzeu Sloan světle modrou barvu.|
Zdroj: Wikipedia
Odvážně tvarovaný roadster měl revolučně řešené přední blatníky, otevírající pohled na celá přední kola a část jejich zavěšení.|
Zdroj: reddit.com
Také interiér konceptu Wildcat II se dvěma samostatnými sedadly byl originální a ladil s barvou vozu. |
Zdroj: conceptcarz.com
Zadní světla byla umístěna v horní části zadních blatníků a zrcadlila se v širokých chromovaných pásech pod nimi.|
Zdroj: americantorque.com
Výfuky byly vyvedeny podobně jako u Wildcatu I, svislé ploutvičky byly ale nahrazeny lištami.|
Zdroj: conceptcarz.com
K pohonu konceptu Wildcat II sloužil vidlicový osmiválec s rozvodem OHV a výkonem 220 k (162 kW).|
Zdroj: americantorque.com
Poslední z řady konceptů Wildcat se na putovní výstavě Motorama objevil v roce 1955. Wildcat III byl čtyřmístný.|
Zdroj: oldconceptcars.com
Po stranách široké a nízké mřížky chladiče byly umístěny seříznuté „náboje“ nárazníků s parkovacími a směrovými světly.|
Zdroj: Flickr
Panoramatické přední okno konceptu Wildcat III bylo částečně tónované a mělo skoro svislé chromované sloupky.|
Zdroj: conceptcarz.com
Studie Buick Wildcat III z roku 1955 měla červenou laminátovou karoserii a kožený interiér stejné barvy.|
Zdroj: conceptcarz.com