Znáte Fiat 131 Supermirafiori? Jeden nádherný je i v Česku
1
/
45
Prohlédnout znovu
Znáte Fiat 131 Supermirafiori? Jeden nádherný je i v Česku
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přístrojový štít je jednoduše uspořádaný, navíc dokonale čitelný i přehledný. A spolu s otáčkoměrem se sem dostaly i ručičkové hodiny.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Nadčasová palubní deska je esteticky i ergonomicky povedená, hnědá barva obkladů působí přitažlivě. Vrchní ploše dominuje rozlehlá uzavíratelná schránka.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Schéma řazení na manžetě páky představuje vtipný detail, v případě soudobých škodovek je řidiči našli na čelním skle
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Panel ovládání ventilace je zároveň místem pro montáž rádia – zde originálního dobového přístroje Blaupunkt Bristol s kazetovým přehrávačem
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Testovaný vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken a centrálním zamykáním. O podobných prvcích si mohli majitelé vozů s původem v zemích RVHP nechat leda zdát.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Majitelé Fiatu Uno tohle dobře znají – rozestavení pedálů nikdy není úplně v rovině, skoro jako by každý z nich namontoval jiný pracovník podle vlastního úsudku
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výplně dveří jsou poctivě čalouněné, madlo k zavírání slouží i jako pohodlná, ale příliš subtilní loketní opěrka
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Klubovou atmosféru doplňují detaily jako sklopná zadní loketní opěrka
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Krásný zvuk motoru, dokonalý výhled, pohodlná sedadla, snadné ovládání a komfortní podvozek – ideál rodinného cestování pozdních 70. let
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Podle tehdejších předpisů jsou přední blatníky osazeny blikači, stejně jako u nejstarší pandy chrání dveře mohutné panely
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Boční silueta a některé detaily stále lehce odkazují na původní Fiat 124, předlohu žigulíku. Jenže proč ne, líbivé zůstávají dodnes.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Proti předchozímu Fiatu 124 s kulatými světlomety se nástupce 131 zcela vzdal jakýchkoliv zakřivení ve prospěch úseček. Vydrželo to pak i jeho nástupcům se jmény Regata a Tempra.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vzorně čalouněný zavazadlový prostor se chlubí skvělým obestavěním, boky už neomezuje rezervní kolo ani nádrž
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Největšímu zájmu se mezi zákazníky těšila zvučná zážehová šestnáctistovka v různých výkonnostních verzích. Pod kapotou hnědého supermirafi ori pracuje dvouvačková verze o výkonu 71 kW.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Lité disky patřily do programu příslušenství a opticky vytvářejí z decentního sedanu sportovní model
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní skupinové svítilny snad všech sedanů z počátku osmé dekády minulého století mají téměř stejný tvar a podobné uspořádání
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na rozdíl od soudobých vozů Volvo pro export do USA jsou nárazníky neodpružené
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Samolepka za čelním sklem slouží jako rádce k doporučení maximální rychlosti na první tři převodové stupně, a tedy nejvhodnějšímu okamžiku k přeřazení
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na zadním okně téměř čtyřicetiletého fiatu dodnes září samolepka připomínající hrdé úspěchy Fiatu 131 ve světovém šampionátu automobilových soutěží
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat Regata s moderním pohonem předních kol se vyráběl opět ve verzích sedan a kombi, kupé tentokrát oželel
|
acz
Kupé bylo naopak určeno spíše pro sportovněji založené řidiče
|
Auto Tip Klassik
Kombi uspokojilo různorodé rodinné nároky
|
Auto Tip Klassik
K československým zákazníkům se Fiat 131 nejčastěji dostával přes podniky Tuzex a Mototechna, bylo jej však možné nechat dovézt také individuálně nebo pořídit formou odkupu výstavního exponátu z veletrhu
|
Auto Tip Klassik
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid