Berkeley Sports (1956–1958): Malé sportovní roadstery s laminátovou karoserií
Prvním sériově vyráběným automobilem Berkeley byl dvoumístný roadster Sports typ SA322, vyráběný od října 1956 do ledna 1957.
|
Karel Haas
Berkeley Sports SA322 poháněl vzduchem chlazený dvoutaktní dvouválec British Anzani s objemem válců 322 cm3.
|
drivingyourdream.com
Od ledna 1957 se začal používat vzduchem chlazený dvoudobý motocyklový dvouválec Excelsior s objemem 328 cm3.
|
classics.honestjohn.co.uk
U typu SE328 zůstaly rozvor náprav, rozměry i tvary karoserie beze změn.
|
dyler.com
Dveře měly závěsy vpředu a přední hrana dveří byla šikmá, takže když se dveře otevřely, vyklopily se mírně nahoru.
|
dyler.com
V zádi SE328 byla umístěna palivová nádrž s nalévacím hrdlem uprostřed.
|
dyler.com
Berkeley Sports SE328 byl dvoumístný s lavicí společnou pro řidiče a spolujezdce.
|
dyler.com
Roadster SE328 poháněl motocyklový dvouválec Excelsior s nejvyšším výkonem 18 koní (13 kW). Ve verzi Deluxe měl dva karburátory.
|
wikiwand.com
Modely určené k exportu se odlišovaly umístěním světlometů shora na blatnících.
|
carandclassic.com
Po odstranění poklopu za sedadly, se objevil prostor, obvykle použitý k umístění náhradního kola nebo jako malý zavazadlový prostor.
|
Wikipedia
Od roku 1958 se vyráběly modely s pevnou střechou (hardtop), které už měl kliky dveří zvenku i uvnitř.
|
flickr.com
Modely SE328 měly víko motorového prostoru se závěsy vpředu a po stranách masky svislé nárazníky.
|
Wikipedia
Modely Berkeley SE492 s pohonem předních kol dvoutaktním tříválcem Excelsior byly po prvním roce výroby přejmenovány na Twosome.
|
Bring a Trailer
Čtyřmístný Berkeley Foursome měl přední sedadla oddělená a náhradní kolo bylo umístěno vzadu pod krytem.
|
Wikipedia
Posledním modelem značky Berkeley vyráběným ve větším počtu byla překvapivě tříkolka T60. Přední část až po sedadla byla skoro totožná s modely Sports.
|
classics.honestjohn.co.uk