Talbot Matra Rancho v roce 1977 hodnotil i Svět motorů. V historii je nenahraditelný
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě vozu nechybí otáčkoměr, grafika s překřížením podkladu připomíná spíše ukazatele v kokpitu letadla
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska vypadá uklizeně, spartánské prostředí s výborně čitelným přístrojovým štítem oživuje sdružený panel s ovládáním ventilace a zdířkou pro autorádio
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tenkou řadicí páku zdobí vtipně svázaná manžeta, na hlavici se dokonce vešel i nákres schématu řazení
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pohodlná zadní lavice je rozdělená v poměru 1:2, zadní hlavové opěrky byly ještě dlouho po ukončení produkce rancha pro všechna auta nepovinnou záležitostí
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Rancho je uvnitř mnohem větší než zvenčí. Člověk si v něm připadá spíš jako v pohodlné kabině luxusního papamobilu.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prostor nad hlavami zadních cestujících připomíná katedrálu, bohaté prosklení sahá až ke stropu
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
K zavírání pravých dveří zevnitř slouží místo madla poutko. Na tento prvek si jistě vzpomenou pamětníci základních modelů škodovek.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Běžné terénní vozy s prostorovým rámem si většinou se silnicemi moc nerozumějí. Zato jízdní vlastnosti rancha za všech situací jsou skvělé.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Se Simkou 1100 se shoduje pouze přední část vozu, díky zvýšení světlosti a zesílenému podvozku se rancho neztratí ani v lomu
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Napojení zadní části na osobní příď se povedlo na výbornou, auto rozhodně nepůsobí nijak nastavovaně ani stavebnicově
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Navzdory absenci pohonu všech kol se poslední produkt značky Matra dokáže dostat i do těžko přístupných míst. Nocovat ve volné přírodě je stále tak romantické…
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Majitel rancha Roman Ledinský má plán vytvořit z vraku stejného modelu obytný přívěs a postavit tak expediční soupravu
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Bronzový odstín tónovaných skel patří k typickému koloritu osmdesátých let. Stačí si vzpomenout třeba na Peugeoty 309 a 405 nebo Ford Sierra.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dnešní víceúčelové automobily postavené na základě malých dodávek tenhle detail dobře znají, v případě rancha platil za luxus
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Talbot Matra Rancho
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zahrádka nad předními sedadly působí vkusně a zároveň oceňujeme cit, s nímž konstruktéři dokázali napojit příslušenství na zvýšený díl střechy
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Žluté žárovky bývaly před třiceti a více lety pro francouzské modely obvyklé, přídavné kruhové světlomety dodávají ranchu nezaměnitelný výraz
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Matra Simca Rancho byla od počátku prezentována jako automobil určený pro jízdu do přírody
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Nástupcem rancha se stal prototyp P18, z něho se nakonec vyklubal první Renault Espace. Ten už se prodával i v Československu přes podnik Tuzex, z jehož propagačního materiálu pochází tento snímek.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger