Talbot Matra Rancho v roce 1977 hodnotil i Svět motorů. V historii je nenahraditelný
Dosud opomíjenou kategorii youngtimerů představují víceúčelové automobily pro volný čas. Škoda, i mezi nimi najdete okouzlující skvosty. O nejatraktivnějším modelu máme jasno: Talbot Matra Rancho splní všechna přání spojená s mobilitou, a navíc skvěle vypadá!
Již při pohledu na tohle křiklavě nápadité auto, které si už od pohledu poradí s jakýmkoliv terénem, leckdo zapřemýšlí. Vždyť ta kulatá světla jsou tak povědomá, k tomu nápadné prolisy na předních blatnících a boční dveře, které už leckdo v minulosti otevíral…
Talbot Matra Rancho je vozem mnoha tváří, vždyť i jeho obchodní značka kombinuje jména dvou automobilek. Talbot ukončil činnost v roce 1992 s modelem J-5, přebrandovaným sourozencem stejně označeného peugeotu s původem ve Fiatu Ducato. Automobilka Matra se kdysi kromě rancha věnovala pouze sportovním kupé. Pamatujete si třeba na bagheeru nebo unikátní murenu s trojicí sedadel v jediné řadě? Navíc samotné rancho oficiálně vyráběl koncern Chrysler France prostřednictvím automobilky Simca. Možná už se v tom pomalu začínáte ztrácet…
Land rover jako výzva
Aby toho nebylo málo, guláš plný rozmanitých ingrediencí ještě trochu zamícháme. Zmíněnou kompletní příď totiž darovala ranchu kompaktní Simca 1100, mimochodem kdysi oficiálně dovážená i do Československa. U nás se dokonce proslavila jako vůbec první soukromý vůz pozdějšího prezidenta republiky a automobilového příznivce Václava Havla. Vedle typických čelních tvarů však tisícovka od Simky darovala kříženci kombi s vizáží terénního modelu také třeba pérování zkrutnými tyčemi, přední i zadní zavěšení kol, brzdy, hřídel volantu nebo přístrojovou desku.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.