Logo magazínu

Jeep Cherokee SJ (1974–1983): Vůbec první SUV. A hned s osmiválcem

1/16
Prohlédnout znovu

Jeep Cherokee SJ (1974–1983): Vůbec první SUV. A hned s osmiválcem

Dvoudveřový Jeep Cherokee modelového ročníku 1982 měl černou masku chladiče | Wheelsage.org
Cherokee SJ vycházel z modelu Jeep Wagoneer, navrženého v roce 1963 průmyslovým designerem Brooksem Stevensem | Wheelsage.org
Jeep Cherokee se ve svém prvním modelovém roce 1974 nabízel pouze ve dvoudveřovém provedení | Wikipedia
Lépe vybavený model se jmenoval Jeep Cherokee S. na bocích měl typický pruh odlišné barvy | Wheelsage.org
Zadní okno se vyklápělo směrem nahoru a víko zavazadlového prostoru směrem dolů, čímž prodlužovalo podlahu kufru | Wheelsage.org
Jeep Cherokee S z roku 1976 měl pneumatiky s bílými pruhy na bocích | Wheelsage.org
Jeep Cherokee Chief měl zvětšené lemy podběhů kol a širší nápravy, umožňující použití širších pneumatik do terénu | classic.com
„Náčelník“ měl často široké pruhy na bocích a na zádi s nápisem Cherokee Chief. Stejnou barvou jako pruhy bylo nalakováno okolí bočních oken | Wheelsage.org
Čtyřdveřový Jeep Cherokee S z roku 1977 měl odlišné provedení pruhů na bocích | Wheelsage.org
Modelový rok 1979 přinesl další úroveň výbavy nazvanou Golden Eagle (zlatý orel) | mecum.com
Luxusnější interiér byl vybaven koženými sedadly a koberci na podlaze | mecum.com
Jeep Cherokee Golden Eagle měl odlišnou masku chladiče s vodorovným mřížováním a obdélníkové světlomety. Na kapotě byl namalován velký orel s rozepjatými křídly | mecum.com
Nejvyšší úroveň výbavy měl Jeep Cherokee Laredo uvedený na trh v modelovém roce 1980 | Bringatrailer.com
Laredo mělo široké boční pruhy bez nápisů, umístěné níže. Ráfky kol byly obuté do radiálních pneumatik | Wheelsage.org
Jeep Cherokee měl žebřinový rám z ocelových profilů a vpředu i vzadu tuhé nápravy odpružené podélnými poloeliptickými listovými pery | Wheelsage.org
Nástupcem série SJ byla druhá generace (série XJ) se samonosnou karoserií | Wheelsage.org

Vzpomínáte na transportér z filmu Vetřelci? Začal na letišti a sloužil i v armádě

Martin Vaculík a ojetý Mercedes-Benz 190 (W 201): Sázka na skromnost

Nový nejvýkonnější spalovací sedan na světě. Stojí za ním špičky v oboru

Byli jsme na Contidromu: Co dělá cenu pneumatik?

Po stopách Stirlinga Mosse: Vzali jsme Mercedes na Mille Miglia a připomněli si asi nejúžasnější rekord motorsportu

Honda představila nový motor V8 VTEC o výkonu 350 koní, bohužel není pro auta