Renault 14 (1976–1983): Milion „shnilých hrušek“ z Douai
Renault 14 TL z roku 1976 měl černou mřížku chladiče a obdélníkové světlomety po stranách masky.
|
Wheelsage.org
Tvary pětidveřového Renaultu 14, navržené designerem Robertem Broyerem, byly považovány za moderní a předbíhající svou dobu.
|
Wheelsage.org
Šikmá zadní stěna byla vyklápěcí nahoru. Byl to prostě hatchback.
|
Wheelsage.org
Renault 14 měl motor uložený vpředu napříč a převodovku se společnou skříní za motorem.
|
Wheelsage.org
Všechny potřebné ukazatele byly umístěny před volantem. Páka ovládání převodovky byla na podlaze.
|
Wheelsage.org
R14 měl plastové nárazníky šedé nebo černé barvy. Přední směrovky byly umístěny v předním nárazníku.
|
Wheelsage.org
Hatchbacky R14 používala hojně francouzská policie.
|
Wheelsage.org
Náhradní kolo bylo umístěno nad motorem, takže zavazadlový prostor mohl být větší.
|
Wheelsage.org
První Renaulty 14 poháněly benzinové řadové čtyřválce Peugeot typ X s rozvodem OHC, karburátorem Solex a objemem 1 218 cm3.
|
Wheelsage.org
Prodej Renaultu 14 byl doprovázen reklamní kampaní, která jeho tvary přirovnávala k hrušce.
|
Wheelsage.org
Za příplatek mohl být R14 TL vybaven shrnovací plátěnou horní částí střechy.
|
theoriginals.renault.com
V roce 1979 rozšířila nabídku verze R14 GTL s nejvyšším výkonem 60 koní (44 kW). Po faceliftu byly směrovky přemístěny vedle světlometů.
|
driventowrite.com
Interiér verze GTL s koberci na podlaze a čtyřramenným volantem.
|
autozurnal.com
Snímek Renaultu 14 před katedrálou v Kolíně nad Rýnem dokládá, že se tyto vozy dobře prodávaly i v zemi golfů.
|
Wheelsage.org
Pohodlný interiér verze GTL měl vpředu dělená klubovková sedadla s opěrkami hlavy a vzadu lavici pro dva až tři cestující.
|
storm.oldcarmanualproject.com
Hladké boky „čtrnáctky“ byly přerušeny prolisem mezi podběhy kol.
|
Wheelsage.org
Nejvýkonnějším modelem řady R14 byla verze TS s výkonem 70 koní (51 kW).
|
Wheelsage.org
Nástupcem Renaultu 14 byl model Renault 9, který se stal v roce 1982 evropským autem roku.
|
Wheelsage.org