Logo magazínu

Renault 14 (1976–1983): Milion „shnilých hrušek“ z Douai

1/18
Prohlédnout znovu

Renault 14 (1976–1983): Milion „shnilých hrušek“ z Douai

Renault 14 TL z roku 1976 měl černou mřížku chladiče a obdélníkové světlomety po stranách masky. | Wheelsage.org
Tvary pětidveřového Renaultu 14, navržené designerem Robertem Broyerem, byly považovány za moderní a předbíhající svou dobu. | Wheelsage.org
Šikmá zadní stěna byla vyklápěcí nahoru. Byl to prostě hatchback. | Wheelsage.org
Renault 14 měl motor uložený vpředu napříč a převodovku se společnou skříní za motorem. | Wheelsage.org
Všechny potřebné ukazatele byly umístěny před volantem. Páka ovládání převodovky byla na podlaze. | Wheelsage.org
R14 měl plastové nárazníky šedé nebo černé barvy. Přední směrovky byly umístěny v předním nárazníku. | Wheelsage.org
Hatchbacky R14 používala hojně francouzská policie. | Wheelsage.org
Náhradní kolo bylo umístěno nad motorem, takže zavazadlový prostor mohl být větší. | Wheelsage.org
První Renaulty 14 poháněly benzinové řadové čtyřválce Peugeot typ X s rozvodem OHC, karburátorem Solex a objemem 1 218 cm3. | Wheelsage.org
Prodej Renaultu 14 byl doprovázen reklamní kampaní, která jeho tvary přirovnávala k hrušce. | Wheelsage.org
Za příplatek mohl být R14 TL vybaven shrnovací plátěnou horní částí střechy. | theoriginals.renault.com
V roce 1979 rozšířila nabídku verze R14 GTL s nejvyšším výkonem 60 koní (44 kW). Po faceliftu byly směrovky přemístěny vedle světlometů. | driventowrite.com
Interiér verze GTL s koberci na podlaze a čtyřramenným volantem. | autozurnal.com
Snímek Renaultu 14 před katedrálou v Kolíně nad Rýnem dokládá, že se tyto vozy dobře prodávaly i v zemi golfů. | Wheelsage.org
Pohodlný interiér verze GTL měl vpředu dělená klubovková sedadla s opěrkami hlavy a vzadu lavici pro dva až tři cestující. | storm.oldcarmanualproject.com
Hladké boky „čtrnáctky“ byly přerušeny prolisem mezi podběhy kol. | Wheelsage.org
Nejvýkonnějším modelem řady R14 byla verze TS s výkonem 70 koní (51 kW). | Wheelsage.org
Nástupcem Renaultu 14 byl model Renault 9, který se stal v roce 1982 evropským autem roku. | Wheelsage.org

Za volantem modernizované Škody Enyaq: Spousta změn pro lepší vůz

Ojetý Renault Koleos II: Ten skoro francouzský

Armáda testuje autonomní Ford F-150. Má projet snad všude

Maximálně 30 km/h v metropoli je realitou. Snesli byste to i v Česku?

TEST VW Touareg R eHybrid – Jednu chybu odstranil, jinou přidal

Nový Renault 5 E-Tech na patentových fotkách. Návrat legendy už brzy!