Buick Wildcat (1963–1970): I velké „Ameriky“ se daly koupit za rozumnou cenu

1/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Čtyřdveřový sedan Wildcat se střechou hardtop bez středových sloupků.
    Čtyřdveřový sedan Wildcat se střechou hardtop bez středových sloupků.| Zdroj: Wikipedia
  • V modelovém roce 1962 byl Wildcat jen podsérií modelu Buick Invicta. Dvoudveřový hardtop stál 3927 $.
    V modelovém roce 1962 byl Wildcat jen podsérií modelu Buick Invicta. Dvoudveřový hardtop stál 3927 $.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Poznávacím znamením Wildcatu 1963 byly široké hliníkové ozdobné panely na bocích s náznakem tří větracích otvorů.
    Poznávacím znamením Wildcatu 1963 byly široké hliníkové ozdobné panely na bocích s náznakem tří větracích otvorů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvojité kruhové světlomety byly vsazeny do široké masky chladiče se znakem Buicku uprostřed.
    Dvojité kruhové světlomety byly vsazeny do široké masky chladiče se znakem Buicku uprostřed.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sdružené svítilny na zádi byly umístěny svisle v širokých rámečcích, navazujících na nárazník.
    Sdružené svítilny na zádi byly umístěny svisle v širokých rámečcích, navazujících na nárazník.| Zdroj: Wikipedia
  • Nejsilnějším motorem byl sedmilitrový V8 Wildcat 465 s výkonem 390 koní. Říkalo se mu Super Wildcat.
    Nejsilnějším motorem byl sedmilitrový V8 Wildcat 465 s výkonem 390 koní. Říkalo se mu Super Wildcat.| Zdroj: Wikipedia
  • Kabriolet Buick Wildcat z roku 1964. Za předními koly měl tři chromované ozdoby svisle pod sebou, nahrazující tradiční vodorovně umístěné větrací otvory.
    Kabriolet Buick Wildcat z roku 1964. Za předními koly měl tři chromované ozdoby svisle pod sebou, nahrazující tradiční vodorovně umístěné větrací otvory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Za dva roky bylo na různých místech Spojených států vyrobeno necelých 120 tisíc modelů Wildcat první generace.
    Za dva roky bylo na různých místech Spojených států vyrobeno necelých 120 tisíc modelů Wildcat první generace.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Wildcat Sport Coupe ročník 1964 byl dlouhý necelých 5,5 metru.
    Buick Wildcat Sport Coupe ročník 1964 byl dlouhý necelých 5,5 metru.| Zdroj: wallpaperflare.com
  • Podstatnějšími změnami prošla záď s vodorovně uspořádanými koncovými světly, propojenými lesklým pásem se znakem uprostřed.
    Podstatnějšími změnami prošla záď s vodorovně uspořádanými koncovými světly, propojenými lesklým pásem se znakem uprostřed.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Wildcat druhé generace se představil v modelovém roce 1965. Příď a záď se při pohledu shora podobala písmenu W.
    Buick Wildcat druhé generace se představil v modelovém roce 1965. Příď a záď se při pohledu shora podobala písmenu W.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový Wildcat Sport Coupe z roku 1965 měl více skloněné zadní okno.
    Dvoudveřový Wildcat Sport Coupe z roku 1965 měl více skloněné zadní okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Poněkud zaprášený Wildcat 1966 vyfotografoval autor článku v jedné z pražských garáží.
    Poněkud zaprášený Wildcat 1966 vyfotografoval autor článku v jedné z pražských garáží.| Zdroj: Karel Haas
  • Čtyřmístný kabriolet Buick Wildcat Custom GS z roku 1966.
    Čtyřmístný kabriolet Buick Wildcat Custom GS z roku 1966.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V modelovém roce 1966 se Buick Wildcat opět vrátil k náznaku tří větracích otvorů na bocích.
    V modelovém roce 1966 se Buick Wildcat opět vrátil k náznaku tří větracích otvorů na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Karoserie modelu Buick Wildcat 1967 měla uhlazenější tvary se zvýrazněnými zadními blatníky a šikmými prolisy na bocích.
    Karoserie modelu Buick Wildcat 1967 měla uhlazenější tvary se zvýrazněnými zadními blatníky a šikmými prolisy na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Náhradní kolo bylo umístěno v zavazadlovém prostoru a zmenšovalo jeho objem.
    Náhradní kolo bylo umístěno v zavazadlovém prostoru a zmenšovalo jeho objem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Wildcat 1968 měl před volantem řadu ručkových přístrojů a ovladačů.
    Wildcat 1968 měl před volantem řadu ručkových přístrojů a ovladačů.| Zdroj: Wikipedia
  • Modely 1968 se lišily od předchůdce jen dělenou přední maskou a ozdobami za podběhy kol.
    Modely 1968 se lišily od předchůdce jen dělenou přední maskou a ozdobami za podběhy kol.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Wildcat 1969 měl zkrácený rozvor a lišil se zahnutými lištami na bocích sledujícími prolisy.
    Wildcat 1969 měl zkrácený rozvor a lišil se zahnutými lištami na bocích sledujícími prolisy.| Zdroj: Wikipedia
  • Buick Wildcat 1969 měl jinak tvarovaná boční okna za dveřmi a přepracované nárazníky.
    Buick Wildcat 1969 měl jinak tvarovaná boční okna za dveřmi a přepracované nárazníky.| Zdroj: Barnfinds.com
  • Sdružené koncové svítilny hardtopu Buick Wildcat Sport Coupe 1969 zabíraly skoro celou záď.
    Sdružené koncové svítilny hardtopu Buick Wildcat Sport Coupe 1969 zabíraly skoro celou záď.| Zdroj: buy.motorious.com
  • Kabriolet Buick Wildcat Custom z roku 1970 byl posledním modelem druhé generace.
    Kabriolet Buick Wildcat Custom z roku 1970 byl posledním modelem druhé generace.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Wildcat 1970 měl novou mřížku přední masky, nové ozdoby za podběhy předních kol a rozvor 3 150 mm.
    Wildcat 1970 měl novou mřížku přední masky, nové ozdoby za podběhy předních kol a rozvor 3 150 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jméno Wildcat použil Buick znovu v roce 1985 pro koncept sportovního vozu s motorem V6 uprostřed a pohonem všech kol.
    Jméno Wildcat použil Buick znovu v roce 1985 pro koncept sportovního vozu s motorem V6 uprostřed a pohonem všech kol.| Zdroj: topgear.com
Čtyřdveřový sedan Wildcat se střechou hardtop bez středových sloupků.
V modelovém roce 1962 byl Wildcat jen podsérií modelu Buick Invicta. Dvoudveřový hardtop stál 3927 $.
Poznávacím znamením Wildcatu 1963 byly široké hliníkové ozdobné panely na bocích s náznakem tří větracích otvorů.
Dvojité kruhové světlomety byly vsazeny do široké masky chladiče se znakem Buicku uprostřed.
Sdružené svítilny na zádi byly umístěny svisle v širokých rámečcích, navazujících na nárazník.
Nejsilnějším motorem byl sedmilitrový V8 Wildcat 465 s výkonem 390 koní. Říkalo se mu Super Wildcat.
Kabriolet Buick Wildcat z roku 1964. Za předními koly měl tři chromované ozdoby svisle pod sebou, nahrazující tradiční vodorovně umístěné větrací otvory.
Za dva roky bylo na různých místech Spojených států vyrobeno necelých 120 tisíc modelů Wildcat první generace.
Buick Wildcat Sport Coupe ročník 1964 byl dlouhý necelých 5,5 metru.
Podstatnějšími změnami prošla záď s vodorovně uspořádanými koncovými světly, propojenými lesklým pásem se znakem uprostřed.
Buick Wildcat druhé generace se představil v modelovém roce 1965. Příď a záď se při pohledu shora podobala písmenu W.
Dvoudveřový Wildcat Sport Coupe z roku 1965 měl více skloněné zadní okno.
Poněkud zaprášený Wildcat 1966 vyfotografoval autor článku v jedné z pražských garáží.
Čtyřmístný kabriolet Buick Wildcat Custom GS z roku 1966.
V modelovém roce 1966 se Buick Wildcat opět vrátil k náznaku tří větracích otvorů na bocích.
Karoserie modelu Buick Wildcat 1967 měla uhlazenější tvary se zvýrazněnými zadními blatníky a šikmými prolisy na bocích.
Náhradní kolo bylo umístěno v zavazadlovém prostoru a zmenšovalo jeho objem.
Wildcat 1968 měl před volantem řadu ručkových přístrojů a ovladačů.
Modely 1968 se lišily od předchůdce jen dělenou přední maskou a ozdobami za podběhy kol.
Wildcat 1969 měl zkrácený rozvor a lišil se zahnutými lištami na bocích sledujícími prolisy.
Buick Wildcat 1969 měl jinak tvarovaná boční okna za dveřmi a přepracované nárazníky.
Sdružené koncové svítilny hardtopu Buick Wildcat Sport Coupe 1969 zabíraly skoro celou záď.
Kabriolet Buick Wildcat Custom z roku 1970 byl posledním modelem druhé generace.
Wildcat 1970 měl novou mřížku přední masky, nové ozdoby za podběhy předních kol a rozvor 3 150 mm.
Jméno Wildcat použil Buick znovu v roce 1985 pro koncept sportovního vozu s motorem V6 uprostřed a pohonem všech kol.