Oldsmobile série 70 (1939–1950): Levnější než Cadillac a dražší než Chevrolet

1/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kabriolet Oldsmobile 78 ročníku 1946 poháněl řadový osmiválec.
    Kabriolet Oldsmobile 78 ročníku 1946 poháněl řadový osmiválec.| Zdroj: Karel Haas
  • Modely Oldsmobile série 70 ročníku 1939 měly nadčasový vzhled s délkou rovných 5 metrů.
    Modely Oldsmobile série 70 ročníku 1939 měly nadčasový vzhled s délkou rovných 5 metrů.| Zdroj: classicautomall.com
  • Přední blatníky byly ostře ukončeny před dveřmi a propojeny se zadními blatníky stupačkami.
    Přední blatníky byly ostře ukončeny před dveřmi a propojeny se zadními blatníky stupačkami.| Zdroj: autoboom.co.il
  • Zadní „sebevražedné“ dveře sedanu měly závěsy vzadu. Všechny závěsy vyčnívaly z karoserie.
    Zadní „sebevražedné“ dveře sedanu měly závěsy vzadu. Všechny závěsy vyčnívaly z karoserie.| Zdroj: classicoldsmobile.com
  • Modelový ročník 1940 se lišil jen pozměněnou přední maskou s vodorovným mřížováním střední části a svislým pod světlomety.
    Modelový ročník 1940 se lišil jen pozměněnou přední maskou s vodorovným mřížováním střední části a svislým pod světlomety.| Zdroj: Wikipedia
  • Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 Woody Wagon mělo dřevěné panely na bocích.
    Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 Woody Wagon mělo dřevěné panely na bocích.| Zdroj: connorsmotorcar.com
  • Palubní deska měla před volantem obdélníkový panel s přístroji a na dvířkách před sedadlem spolujezdce velké obdélníkové hodiny.
    Palubní deska měla před volantem obdélníkový panel s přístroji a na dvířkách před sedadlem spolujezdce velké obdélníkové hodiny.| Zdroj: connorsmotorcar.com
  • Sedan Oldsmobile Dynamic série 70 z roku 1940.
    Sedan Oldsmobile Dynamic série 70 z roku 1940.| Zdroj: Flickr
  • Druhá generace série 70 odstartovala modely 1941. Čtyřdveřový sedan se nabízel se šesti nebo čtyřmi bočními okny.
    Druhá generace série 70 odstartovala modely 1941. Čtyřdveřový sedan se nabízel se šesti nebo čtyřmi bočními okny.| Zdroj: car.info
  • Na přídi modelů 1941 se spotřebovalo více chromu. Stupačky mezi blatníky byly nahrazeny prolisy.
    Na přídi modelů 1941 se spotřebovalo více chromu. Stupačky mezi blatníky byly nahrazeny prolisy.| Zdroj: Wikipedia
  • V roce 1946 byla civilní výroba amerických automobilek obnovena a Oldsmobile začal prodávat modely Dynamic Cruiser série 70.
    V roce 1946 byla civilní výroba amerických automobilek obnovena a Oldsmobile začal prodávat modely Dynamic Cruiser série 70.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 z roku 1946 mělo na bocích dřevěné výplně.
    Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 z roku 1946 mělo na bocích dřevěné výplně.| Zdroj: ebay
  • Základní cena sedanu byla stanovena na 1 568 amerických dolarů, model DeLuxe byl o 100 dolarů dražší.
    Základní cena sedanu byla stanovena na 1 568 amerických dolarů, model DeLuxe byl o 100 dolarů dražší.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Oldsmobile série 70 z roku 1947 se nijak nelišil od ročníku 1946.
    Sedan Oldsmobile série 70 z roku 1947 se nijak nelišil od ročníku 1946.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Také v roce 1948 zůstalo u série 70 vše při starém, včetně délky 5 410 mm. Na obrázku je dvoudveřový Club Sedan se splývavou zádí (fastback).
    Také v roce 1948 zůstalo u série 70 vše při starém, včetně délky 5 410 mm. Na obrázku je dvoudveřový Club Sedan se splývavou zádí (fastback).| Zdroj: Flickr
  • První po válce navržená série 70 byla postavena na koncernové platformě A s rozvorem náprav zkráceným na 3 035 mm.
    První po válce navržená série 70 byla postavena na koncernové platformě A s rozvorem náprav zkráceným na 3 035 mm.| Zdroj: Wikipedia
  • Kombi Oldsmobile Seventy-Six Deluxe z roku 1949.
    Kombi Oldsmobile Seventy-Six Deluxe z roku 1949.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Hlavní novinkou třetí generace bylo zapuštění předních blatníků do boků a zaoblené dělené přední okno.
    Hlavní novinkou třetí generace bylo zapuštění předních blatníků do boků a zaoblené dělené přední okno.| Zdroj: car.info
  • Oldsmobile Seventy-Six 1950 měl přední masku se dvěma vodorovnými lištami.
    Oldsmobile Seventy-Six 1950 měl přední masku se dvěma vodorovnými lištami.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Club Coupe se stupňovitou zádí z roku 1950.
    Club Coupe se stupňovitou zádí z roku 1950.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřové kupé Seventy-Six Holiday se vyrábělo přivařením střechy z ocelového plechu na karoserii kabrioletu.
    Dvoudveřové kupé Seventy-Six Holiday se vyrábělo přivařením střechy z ocelového plechu na karoserii kabrioletu.| Zdroj: car.info
Kabriolet Oldsmobile 78 ročníku 1946 poháněl řadový osmiválec.
Modely Oldsmobile série 70 ročníku 1939 měly nadčasový vzhled s délkou rovných 5 metrů.
Přední blatníky byly ostře ukončeny před dveřmi a propojeny se zadními blatníky stupačkami.
Zadní „sebevražedné“ dveře sedanu měly závěsy vzadu. Všechny závěsy vyčnívaly z karoserie.
Modelový ročník 1940 se lišil jen pozměněnou přední maskou s vodorovným mřížováním střední části a svislým pod světlomety.
Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 Woody Wagon mělo dřevěné panely na bocích.
Palubní deska měla před volantem obdélníkový panel s přístroji a na dvířkách před sedadlem spolujezdce velké obdélníkové hodiny.
Sedan Oldsmobile Dynamic série 70 z roku 1940.
Druhá generace série 70 odstartovala modely 1941. Čtyřdveřový sedan se nabízel se šesti nebo čtyřmi bočními okny.
Na přídi modelů 1941 se spotřebovalo více chromu. Stupačky mezi blatníky byly nahrazeny prolisy.
V roce 1946 byla civilní výroba amerických automobilek obnovena a Oldsmobile začal prodávat modely Dynamic Cruiser série 70.
Pětidveřové kombi Oldsmobile série 70 z roku 1946 mělo na bocích dřevěné výplně.
Základní cena sedanu byla stanovena na 1 568 amerických dolarů, model DeLuxe byl o 100 dolarů dražší.
Sedan Oldsmobile série 70 z roku 1947 se nijak nelišil od ročníku 1946.
Také v roce 1948 zůstalo u série 70 vše při starém, včetně délky 5 410 mm. Na obrázku je dvoudveřový Club Sedan se splývavou zádí (fastback).
První po válce navržená série 70 byla postavena na koncernové platformě A s rozvorem náprav zkráceným na 3 035 mm.
Kombi Oldsmobile Seventy-Six Deluxe z roku 1949.
Hlavní novinkou třetí generace bylo zapuštění předních blatníků do boků a zaoblené dělené přední okno.
Oldsmobile Seventy-Six 1950 měl přední masku se dvěma vodorovnými lištami.
Club Coupe se stupňovitou zádí z roku 1950.
Dvoudveřové kupé Seventy-Six Holiday se vyrábělo přivařením střechy z ocelového plechu na karoserii kabrioletu.