Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger