Znáte Saaby 9-4X a 9-5 NG SportCombi? Jsou vzácnější než supersport

7/52
Přehled fotografií
Zavřít
  • Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou
    Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.
    Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.
    Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.
    Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu
    Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi
    Saab 9-5 SportCombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.
    Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
    Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni
    Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín
    Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
    Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.
    Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory
    Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR
    Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí
    Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů
    Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku
    Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem
    Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
    Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním
    Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání
    Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání
    Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale
    Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem
    Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
    Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně
    V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi
    Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou
Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.
Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.
Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.
Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
Saab 9-5 SportCombi
Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni
Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory
Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí
Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku
Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání
Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale
Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně
Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi