Beutler (1943–1987): Příběh dvou bratrů ze švýcarského Thunu

1/22
Zavřít
  • Kupé Beutler na podvozku VW Brouka měl elegantní sportovní linie hliníkové karoserie.
    Kupé Beutler na podvozku VW Brouka měl elegantní sportovní linie hliníkové karoserie.| Zdroj: Karel Haas
  • V roce 1949 postavil Beutler na podvozcích Healey 2.4 Litre dvě karoserie pro kupé a kabriolet.
    V roce 1949 postavil Beutler na podvozcích Healey 2.4 Litre dvě karoserie pro kupé a kabriolet.| Zdroj: classic-trader.com
  • V letech 1948 a 1949 postavil Beutler malou sérii šesti roadsterů na podvozku nového typu Porsche 356.
    V letech 1948 a 1949 postavil Beutler malou sérii šesti roadsterů na podvozku nového typu Porsche 356.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Od sériového Porsche 356-2 se roadster Beutler lišil více skloněnými světlomety a rámem předního okna.
    Od sériového Porsche 356-2 se roadster Beutler lišil více skloněnými světlomety a rámem předního okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadní blatníky roadsteru Beutler vystupovaly z boků vozu a od Porsche se lišil koncovými světly.
    Zadní blatníky roadsteru Beutler vystupovaly z boků vozu a od Porsche se lišil koncovými světly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Beutler vystavil na autosalonu v Ženevě v roce 1951 kupé a kabriolet vycházející z anglického Bristolu 401.
    Beutler vystavil na autosalonu v Ženevě v roce 1951 kupé a kabriolet vycházející z anglického Bristolu 401.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jaguar XK120 Supersport Roadster s karoserií Beutler, vystavený na ženevském autosalonu v roce 1952.
    Jaguar XK120 Supersport Roadster s karoserií Beutler, vystavený na ženevském autosalonu v roce 1952.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Elegantní roadster měl jen lehce naznačený přechod mezi předními a zadními blatníky a šípovité přední okno.
    Elegantní roadster měl jen lehce naznačený přechod mezi předními a zadními blatníky a šípovité přední okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1953 postavil Beutler luxusní čtyřmístný kabriolet na bázi Jaguaru Mark VII.
    V roce 1953 postavil Beutler luxusní čtyřmístný kabriolet na bázi Jaguaru Mark VII.| Zdroj: coachbuild.com
  • Dvoudveřový kabriolet měl zvýrazněné zadní blatníky a zachoval si tradiční masku chladiče.
    Dvoudveřový kabriolet měl zvýrazněné zadní blatníky a zachoval si tradiční masku chladiče.| Zdroj: coachbuild.com
  • Na ženevském autosalonu v roce 1954 vystavil Beutler kabriolet na podvozku Volkswagenu Brouk (Typ 1).
    Na ženevském autosalonu v roce 1954 vystavil Beutler kabriolet na podvozku Volkswagenu Brouk (Typ 1).| Zdroj: Wikipedia
  • Přední maska byla jen atrapou. Vzduchem chlazený čtyřválec byl umístěn vzadu.
    Přední maska byla jen atrapou. Vzduchem chlazený čtyřválec byl umístěn vzadu.| Zdroj: Automobil Revue
  • V roce 1957 postavil Beutler prototyp dvoumístného kupé na podvozku Bristol 406.
    V roce 1957 postavil Beutler prototyp dvoumístného kupé na podvozku Bristol 406.| Zdroj: cars.bonhams.com
  • Prototyp Bristolu 406 s karoserií Beutler měl tenké střešní sloupky a mírně vyboulené zadní blatníky.
    Prototyp Bristolu 406 s karoserií Beutler měl tenké střešní sloupky a mírně vyboulené zadní blatníky.| Zdroj: Facebook
  • Pro Maico postavil Beutler v letech 1957 a 1958 karoserie pro čtveřici kabrioletů Maico 500 Sport.
    Pro Maico postavil Beutler v letech 1957 a 1958 karoserie pro čtveřici kabrioletů Maico 500 Sport.| Zdroj: Wikipedia
  • V roce 1957 se Beutler vrátil k výrobě omezeného počtu kupé VW-Porsche na bázi VW Brouka s širokou maskou chladiče.
    V roce 1957 se Beutler vrátil k výrobě omezeného počtu kupé VW-Porsche na bázi VW Brouka s širokou maskou chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • VW-Porsche s karoserií Beutler mělo křidélka na zadních blatnících a velká, svisle umístěná koncová světla.
    VW-Porsche s karoserií Beutler mělo křidélka na zadních blatnících a velká, svisle umístěná koncová světla.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.
    Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé 2+2 poháněl vzadu umístěný 1,6litrový čtyřválec s výkonem 75 koní.
    Kupé 2+2 poháněl vzadu umístěný 1,6litrový čtyřválec s výkonem 75 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V letech 1957 až 1963 vyráběl Beutler čtyřmístné kupé na podvozku Volkswagen s motorem Porsche.
    V letech 1957 až 1963 vyráběl Beutler čtyřmístné kupé na podvozku Volkswagen s motorem Porsche.| Zdroj: stuttcars.com
  • Pohledné kupé VW-Porsche s karoserií Beutler se dalo pořídit za necelých 20 tisíc švýcarských franků.
    Pohledné kupé VW-Porsche s karoserií Beutler se dalo pořídit za necelých 20 tisíc švýcarských franků.| Zdroj: supercars.net
  • V roce 1959 dokončil Beutler stavbu dvou prototypů kupé na podvozku Porsche 356 B.
    V roce 1959 dokončil Beutler stavbu dvou prototypů kupé na podvozku Porsche 356 B.| Zdroj: coachbuild.com
Kupé Beutler na podvozku VW Brouka měl elegantní sportovní linie hliníkové karoserie.
V roce 1949 postavil Beutler na podvozcích Healey 2.4 Litre dvě karoserie pro kupé a kabriolet.
V letech 1948 a 1949 postavil Beutler malou sérii šesti roadsterů na podvozku nového typu Porsche 356.
Od sériového Porsche 356-2 se roadster Beutler lišil více skloněnými světlomety a rámem předního okna.
Zadní blatníky roadsteru Beutler vystupovaly z boků vozu a od Porsche se lišil koncovými světly.
Beutler vystavil na autosalonu v Ženevě v roce 1951 kupé a kabriolet vycházející z anglického Bristolu 401.
Jaguar XK120 Supersport Roadster s karoserií Beutler, vystavený na ženevském autosalonu v roce 1952.
Elegantní roadster měl jen lehce naznačený přechod mezi předními a zadními blatníky a šípovité přední okno.
V roce 1953 postavil Beutler luxusní čtyřmístný kabriolet na bázi Jaguaru Mark VII.
Dvoudveřový kabriolet měl zvýrazněné zadní blatníky a zachoval si tradiční masku chladiče.
Na ženevském autosalonu v roce 1954 vystavil Beutler kabriolet na podvozku Volkswagenu Brouk (Typ 1).
Přední maska byla jen atrapou. Vzduchem chlazený čtyřválec byl umístěn vzadu.
V roce 1957 postavil Beutler prototyp dvoumístného kupé na podvozku Bristol 406.
Prototyp Bristolu 406 s karoserií Beutler měl tenké střešní sloupky a mírně vyboulené zadní blatníky.
Pro Maico postavil Beutler v letech 1957 a 1958 karoserie pro čtveřici kabrioletů Maico 500 Sport.
V roce 1957 se Beutler vrátil k výrobě omezeného počtu kupé VW-Porsche na bázi VW Brouka s širokou maskou chladiče.
VW-Porsche s karoserií Beutler mělo křidélka na zadních blatnících a velká, svisle umístěná koncová světla.
Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.
Kupé 2+2 poháněl vzadu umístěný 1,6litrový čtyřválec s výkonem 75 koní.
V letech 1957 až 1963 vyráběl Beutler čtyřmístné kupé na podvozku Volkswagen s motorem Porsche.
Pohledné kupé VW-Porsche s karoserií Beutler se dalo pořídit za necelých 20 tisíc švýcarských franků.
V roce 1959 dokončil Beutler stavbu dvou prototypů kupé na podvozku Porsche 356 B.