Tatra 97 (1937–1939): Auto, na které Porsche myslel, když navrhoval Brouka

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Do předních blatníků sahajících až do poloviny předních dveří byly částečně zapuštěné kruhové světlomety.
    Do předních blatníků sahajících až do poloviny předních dveří byly částečně zapuštěné kruhové světlomety.| Zdroj: Karel Haas
  • Jedním z modelů, které inspirovaly Ferdinanda Porsche při návrhu Brouka byl prototyp Tatra V570.
    Jedním z modelů, které inspirovaly Ferdinanda Porsche při návrhu Brouka byl prototyp Tatra V570.| Zdroj: Karel Haas
  • Tatra 97 měla nedělené rovné přední okno a čtveřici spouštěcích bočních oken ve dveřích.
    Tatra 97 měla nedělené rovné přední okno a čtveřici spouštěcích bočních oken ve dveřích.| Zdroj: Margolius-Henry: Tatra
  • Jeden z prototypů Tatry 97 měl dělené trojúhelníkové zadní okno.
    Jeden z prototypů Tatry 97 měl dělené trojúhelníkové zadní okno.| Zdroj: Margolius-Henry: Tatra
  • Prototyp s obdélníkovými zadními okny byl v roce 1938 vystaven na ženevském autosalonu vedle svých větších sourozenců Tatra 77 a Tatra 87.
    Prototyp s obdélníkovými zadními okny byl v roce 1938 vystaven na ženevském autosalonu vedle svých větších sourozenců Tatra 77 a Tatra 87.| Zdroj: Margolius-Henry: Tatra
  • Oba prototypy neměly zadní kýlovou plochu. Sériově vyrobené vozy Tatra 97 již zadní ploutev měly.
    Oba prototypy neměly zadní kýlovou plochu. Sériově vyrobené vozy Tatra 97 již zadní ploutev měly.| Zdroj: autorevue.cz
  • Tatra 97 se vyráběla i s volantem na pravé straně. U nás se až do okupace jezdilo vlevo.
    Tatra 97 se vyráběla i s volantem na pravé straně. U nás se až do okupace jezdilo vlevo.| Zdroj: autorevue.cz
  • Zadní blatníky byly zcela zapuštěné do boků a zadní kola byla schována pod odnímatelným krytem.
    Zadní blatníky byly zcela zapuštěné do boků a zadní kola byla schována pod odnímatelným krytem.| Zdroj: flickr.com
  • Malý aerodynamický vůz Tatra 97 byl všude obdivován.
    Malý aerodynamický vůz Tatra 97 byl všude obdivován.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • Výstupky po stranách zádě sloužily k nabírání vzduchu k chlazení motoru.
    Výstupky po stranách zádě sloužily k nabírání vzduchu k chlazení motoru.| Zdroj: autorevue.cz
  • Jednoduchá palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěné uprostřed a dvě uzavíratelné schránky po stranách.
    Jednoduchá palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěné uprostřed a dvě uzavíratelné schránky po stranách.| Zdroj: samohylmotorveteran.cz
  • Tento vůz vlastnil a udržoval pan V. Kedršt z VCC Praha.
    Tento vůz vlastnil a udržoval pan V. Kedršt z VCC Praha.| Zdroj: Svět motorů
  • Tatra 97 měla podlahovou plošinu s vestavěným páteřovým nosníkem čtvercového profilu.
    Tatra 97 měla podlahovou plošinu s vestavěným páteřovým nosníkem čtvercového profilu.| Zdroj: Margolius-Henry: Tatra
  • Zadní kola Tatry 97 poháněl čtyřdobý vzduchem chlazený čtyřválec s protilehlými válci a rozvodem OHC.
    Zadní kola Tatry 97 poháněl čtyřdobý vzduchem chlazený čtyřválec s protilehlými válci a rozvodem OHC.| Zdroj: Tatra
  • Větším sourozencem Tatry 97 byla Tatra 87, poháněná třílitrovým motorem V8.
    Větším sourozencem Tatry 97 byla Tatra 87, poháněná třílitrovým motorem V8.| Zdroj: auto.cz
  • Ručkové směrové ukazatele byly většinou umístěny před předními dveřmi. Tento vůz je měl za zadními dveřmi.
    Ručkové směrové ukazatele byly většinou umístěny před předními dveřmi. Tento vůz je měl za zadními dveřmi.| Zdroj: Wikipedia
  • Tatra 97 vystavená v muzeu Tatry v Kopřivnici už měla směrové blikače na blatnících.
    Tatra 97 vystavená v muzeu Tatry v Kopřivnici už měla směrové blikače na blatnících.| Zdroj: Wikipedia
  • Při pohledu zboku vynikají aerodynamické tvary Tatry 97, které navrhli Hans a Erich Ledwinka a Erich Übelacker.
    Při pohledu zboku vynikají aerodynamické tvary Tatry 97, které navrhli Hans a Erich Ledwinka a Erich Übelacker.| Zdroj: Wikipedia
  • Německý lidový automobil KdF-Wagen (později Volkswagen Brouk) navrhl Ferdinand Porsche. Inspirací mu byla Tatra 97.
    Německý lidový automobil KdF-Wagen (později Volkswagen Brouk) navrhl Ferdinand Porsche. Inspirací mu byla Tatra 97.| Zdroj: Volkswagen
  • Hans Ledwinka (1878–1967) byl až do roku 1945 technickým ředitelem (šéfkonstruktérem) firmy Ringhoffer-Tatra.
    Hans Ledwinka (1878–1967) byl až do roku 1945 technickým ředitelem (šéfkonstruktérem) firmy Ringhoffer-Tatra.| Zdroj: Wikipedia
Do předních blatníků sahajících až do poloviny předních dveří byly částečně zapuštěné kruhové světlomety.
Jedním z modelů, které inspirovaly Ferdinanda Porsche při návrhu Brouka byl prototyp Tatra V570.
Tatra 97 měla nedělené rovné přední okno a čtveřici spouštěcích bočních oken ve dveřích.
Jeden z prototypů Tatry 97 měl dělené trojúhelníkové zadní okno.
Prototyp s obdélníkovými zadními okny byl v roce 1938 vystaven na ženevském autosalonu vedle svých větších sourozenců Tatra 77 a Tatra 87.
Oba prototypy neměly zadní kýlovou plochu. Sériově vyrobené vozy Tatra 97 již zadní ploutev měly.
Tatra 97 se vyráběla i s volantem na pravé straně. U nás se až do okupace jezdilo vlevo.
Zadní blatníky byly zcela zapuštěné do boků a zadní kola byla schována pod odnímatelným krytem.
Malý aerodynamický vůz Tatra 97 byl všude obdivován.
Výstupky po stranách zádě sloužily k nabírání vzduchu k chlazení motoru.
Jednoduchá palubní deska měla všechny ručkové přístroje umístěné uprostřed a dvě uzavíratelné schránky po stranách.
Tento vůz vlastnil a udržoval pan V. Kedršt z VCC Praha.
Tatra 97 měla podlahovou plošinu s vestavěným páteřovým nosníkem čtvercového profilu.
Zadní kola Tatry 97 poháněl čtyřdobý vzduchem chlazený čtyřválec s protilehlými válci a rozvodem OHC.
Větším sourozencem Tatry 97 byla Tatra 87, poháněná třílitrovým motorem V8.
Ručkové směrové ukazatele byly většinou umístěny před předními dveřmi. Tento vůz je měl za zadními dveřmi.
Tatra 97 vystavená v muzeu Tatry v Kopřivnici už měla směrové blikače na blatnících.
Při pohledu zboku vynikají aerodynamické tvary Tatry 97, které navrhli Hans a Erich Ledwinka a Erich Übelacker.
Německý lidový automobil KdF-Wagen (později Volkswagen Brouk) navrhl Ferdinand Porsche. Inspirací mu byla Tatra 97.
Hans Ledwinka (1878–1967) byl až do roku 1945 technickým ředitelem (šéfkonstruktérem) firmy Ringhoffer-Tatra.