Karoserie Bristolu 401 vycházela z prototypů, postavených milánskou karosárnou Touring.|
Zdroj: Karel Haas
Výrobu automobilů zahájil Bristol v roce 1947 typem Bristol 400.|
Zdroj: Wheelsage.org
Velké hlavní světlomety byly spolu s menšími pomocnými světlomety umístěny v předních blatnících po stranách „ledvinkové“ přední masky.|
Zdroj: Wheelsage.org
Bristol 401 měl šípovité dělené přední okno a malé zadní okno ve splývavé zádi.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kupé Bristol 401 bylo pětimístné, takže spíš se dalo mluvit o dvoudveřovém sedanu.|
Zdroj: Wheelsage.org
Na palubní desce vykládané dřevěnou dýhou byla umístěna řada ovladačů a ručkových přístrojů.|
Zdroj: Wheelsage.org
Na podvozku Bristolu 401 postavila italská karosárna Farina (později Pinifarina) čtyři kusy elegantního dvoudveřového kabrioletu.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kabriolet se podobal kabrioletu Alfa Romeo 6C 2500 SS z roku 1947, rovněž s karoserií od „Pinin“ Fariny.|
Zdroj: Wikipedia
Od kupé Bristol 401 se kabriolet Bristol 402 lišil jen předním oknem, nárazníky a plochou zádí.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kabriolet Bristol 402 si koupilo několik hollywoodských hvězd.|
Zdroj: Wheelsage.org
Vozy Bristol 401 a 402 poháněl zážehový řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem válců 2 litry. Se třemi karburátory Solex měl motor nejvyšší výkon 86 k (63 kW).|
Zdroj: Wheelsage.org
Kabriolety měly většinou palubní desku lakovanou v barvě vozu.|
Zdroj: Wheelsage.org
Během výroby v letech 1948 až 1953 se tvary Bristolu 401 neměnily. Na obrázku je model z roku 1951.|
Zdroj: Wikipedia
Unikátní kupé na podvozku Bristolu 401 postavila v roce 1951 švýcarská karosárna Beutler.|
Zdroj: Wheelsage.org
V roce 1953 byl Bristol 401 nahrazen modelem 403, vyrobeným v počtu 287 kusů. Poháněl jej silnější řadový šestiválec s výkonem 100 koní.|
Zdroj: Wheelsage.org