Bristol 401 a 402 (1948 až 1953): Britské auto s německým motorem a italskou karoserií

1/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Karoserie Bristolu 401 vycházela z prototypů, postavených milánskou karosárnou Touring.
    Karoserie Bristolu 401 vycházela z prototypů, postavených milánskou karosárnou Touring.| Zdroj: Karel Haas
  • Výrobu automobilů zahájil Bristol v roce 1947 typem Bristol 400.
    Výrobu automobilů zahájil Bristol v roce 1947 typem Bristol 400.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Velké hlavní světlomety byly spolu s menšími pomocnými světlomety umístěny v předních blatnících po stranách „ledvinkové“ přední masky.
    Velké hlavní světlomety byly spolu s menšími pomocnými světlomety umístěny v předních blatnících po stranách „ledvinkové“ přední masky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Bristol 401 měl šípovité dělené přední okno a malé zadní okno ve splývavé zádi.
    Bristol 401 měl šípovité dělené přední okno a malé zadní okno ve splývavé zádi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Bristol 401 bylo pětimístné, takže spíš se dalo mluvit o dvoudveřovém sedanu.
    Kupé Bristol 401 bylo pětimístné, takže spíš se dalo mluvit o dvoudveřovém sedanu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na palubní desce vykládané dřevěnou dýhou byla umístěna řada ovladačů a ručkových přístrojů.
    Na palubní desce vykládané dřevěnou dýhou byla umístěna řada ovladačů a ručkových přístrojů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na podvozku Bristolu 401 postavila italská karosárna Farina (později Pinifarina) čtyři kusy elegantního dvoudveřového kabrioletu.
    Na podvozku Bristolu 401 postavila italská karosárna Farina (později Pinifarina) čtyři kusy elegantního dvoudveřového kabrioletu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet se podobal kabrioletu Alfa Romeo 6C 2500 SS z roku 1947, rovněž s karoserií od „Pinin“ Fariny.
    Kabriolet se podobal kabrioletu Alfa Romeo 6C 2500 SS z roku 1947, rovněž s karoserií od „Pinin“ Fariny.| Zdroj: Wikipedia
  • Od kupé Bristol 401 se kabriolet Bristol 402 lišil jen předním oknem, nárazníky a plochou zádí.
    Od kupé Bristol 401 se kabriolet Bristol 402 lišil jen předním oknem, nárazníky a plochou zádí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet Bristol 402 si koupilo několik hollywoodských hvězd.
    Kabriolet Bristol 402 si koupilo několik hollywoodských hvězd.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vozy Bristol 401 a 402 poháněl zážehový řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem válců 2 litry. Se třemi karburátory Solex měl motor nejvyšší výkon 86 k (63 kW).
    Vozy Bristol 401 a 402 poháněl zážehový řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem válců 2 litry. Se třemi karburátory Solex měl motor nejvyšší výkon 86 k (63 kW).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolety měly většinou palubní desku lakovanou v barvě vozu.
    Kabriolety měly většinou palubní desku lakovanou v barvě vozu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Během výroby v letech 1948 až 1953 se tvary Bristolu 401 neměnily. Na obrázku je model z roku 1951.
    Během výroby v letech 1948 až 1953 se tvary Bristolu 401 neměnily. Na obrázku je model z roku 1951.| Zdroj: Wikipedia
  • Unikátní kupé na podvozku Bristolu 401 postavila v roce 1951 švýcarská karosárna Beutler.
    Unikátní kupé na podvozku Bristolu 401 postavila v roce 1951 švýcarská karosárna Beutler.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1953 byl Bristol 401 nahrazen modelem 403, vyrobeným v počtu 287 kusů. Poháněl jej silnější řadový šestiválec s výkonem 100 koní.
    V roce 1953 byl Bristol 401 nahrazen modelem 403, vyrobeným v počtu 287 kusů. Poháněl jej silnější řadový šestiválec s výkonem 100 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
Karoserie Bristolu 401 vycházela z prototypů, postavených milánskou karosárnou Touring.
Výrobu automobilů zahájil Bristol v roce 1947 typem Bristol 400.
Velké hlavní světlomety byly spolu s menšími pomocnými světlomety umístěny v předních blatnících po stranách „ledvinkové“ přední masky.
Bristol 401 měl šípovité dělené přední okno a malé zadní okno ve splývavé zádi.
Kupé Bristol 401 bylo pětimístné, takže spíš se dalo mluvit o dvoudveřovém sedanu.
Na palubní desce vykládané dřevěnou dýhou byla umístěna řada ovladačů a ručkových přístrojů.
Na podvozku Bristolu 401 postavila italská karosárna Farina (později Pinifarina) čtyři kusy elegantního dvoudveřového kabrioletu.
Kabriolet se podobal kabrioletu Alfa Romeo 6C 2500 SS z roku 1947, rovněž s karoserií od „Pinin“ Fariny.
Od kupé Bristol 401 se kabriolet Bristol 402 lišil jen předním oknem, nárazníky a plochou zádí.
Kabriolet Bristol 402 si koupilo několik hollywoodských hvězd.
Vozy Bristol 401 a 402 poháněl zážehový řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem válců 2 litry. Se třemi karburátory Solex měl motor nejvyšší výkon 86 k (63 kW).
Kabriolety měly většinou palubní desku lakovanou v barvě vozu.
Během výroby v letech 1948 až 1953 se tvary Bristolu 401 neměnily. Na obrázku je model z roku 1951.
Unikátní kupé na podvozku Bristolu 401 postavila v roce 1951 švýcarská karosárna Beutler.
V roce 1953 byl Bristol 401 nahrazen modelem 403, vyrobeným v počtu 287 kusů. Poháněl jej silnější řadový šestiválec s výkonem 100 koní.