Rapier série I měl širokou masku chladiče s vodorovným mřížováním a chromované rámečky světlometů.|
Zdroj: Karel Haas
Návrháři Rootes Group se při návrhu Rapieru pravděpodobně inspirovali tvorbou designéra Raymonda Loewyho.|
Zdroj: hemmings.com
Sunbeam Rapier se často dodával v tehdy módním dvoubarevném provedení.|
Zdroj: Wheelsage.org
Rapier vycházel z modelu Hillman Minx Mark III. Byl vlastně jeho hardtopovou verzí.|
Zdroj: Karel Haas
Sunbeam Rapier druhé série byl uveden na trh v únoru 1958 ve dvoudveřovém provedení hardtop a kabriolet.|
Zdroj: Wikipedia
Přehledná palubní deska Rapieru II měla před volantem velké ručkové přístroje a uprostřed čtveřici malých.|
Zdroj: Flickr
Třetí série Sunbeamu Rapier debutovala v září 1959. Na karoserii byly provedeny jen drobné změny, například postranní mřížky měly čtyři lišty.|
Zdroj: Wikipedia
Rapier III měl hlavní světlomety pod stříškami a směrová světla v rozích postranních mřížek.|
Zdroj: auta5p.eu
Změnily se také barevné pruhy na bocích. Nezahrnovaly již zadní ploutve a vzadu se objevily nápisy Rapier.|
Zdroj: automotoclassics.com
Série IIIA dostala motor ze sportovního modelu Sunbeam Alpine s objemem 1,6 litru.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kabriolet Sunbeam Rapier série IIIA s nataženou plátěnou střechou.|
Zdroj: Wheelsage.org
Zvenku i uvnitř byla série IIIA identická se sérií III. Zapracovalo se ale na životnosti vozu.|
Zdroj: Wikipedia
Sunbeam Rapier série IV byl modernizován novou plošší kapotou a jemnějšími postranními mřížkami.|
Zdroj: Wikipedia
Poslední aktualizací Sunbeamu Rapier byla pátá série, která se začala vyrábět v září 1965.|
Zdroj: Wikipedia
Sunbeam Rapier Fastback Coupé byl dvoudveřový čtyřmístný hardtop se splývavou zádí.|
Zdroj: Wikipedia
Velké panoramatické zadní okno bylo rozděleno příčkami na tři části a svislá lomená zadní světla byla převzata z kombi Hunter Estate.|
Zdroj: Wikipedia
V říjnu 1968 byla na trh uvedena výkonnější verze nazvaná Sunbeam Rapier H120.|
Zdroj: aktualne.cz
Rapier H120 se lišil spoilerem na víku zavazadlového prostoru a vysokými leštěnými prahy.|
Zdroj: fishmech.tumblr.com
Motor Rapieru H120 měl dva karburátory Weber a firmou Holbay Engineering byl vyladěn na výkon 111 k (82 kW).|
Zdroj: Wikipedia