Sunbeam Rapier (1955–1976): Hardtopy se sportovními ambicemi

1/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Rapier série I měl širokou masku chladiče s vodorovným mřížováním a chromované rámečky světlometů.
    Rapier série I měl širokou masku chladiče s vodorovným mřížováním a chromované rámečky světlometů.| Zdroj: Karel Haas
  • Návrháři Rootes Group se při návrhu Rapieru pravděpodobně inspirovali tvorbou designéra Raymonda Loewyho.
    Návrháři Rootes Group se při návrhu Rapieru pravděpodobně inspirovali tvorbou designéra Raymonda Loewyho.| Zdroj: hemmings.com
  • Sunbeam Rapier se často dodával v tehdy módním dvoubarevném provedení.
    Sunbeam Rapier se často dodával v tehdy módním dvoubarevném provedení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Rapier vycházel z modelu Hillman Minx Mark III. Byl vlastně jeho hardtopovou verzí.
    Rapier vycházel z modelu Hillman Minx Mark III. Byl vlastně jeho hardtopovou verzí.| Zdroj: Karel Haas
  • Sunbeam Rapier druhé série byl uveden na trh v únoru 1958 ve dvoudveřovém provedení hardtop a kabriolet.
    Sunbeam Rapier druhé série byl uveden na trh v únoru 1958 ve dvoudveřovém provedení hardtop a kabriolet.| Zdroj: Wikipedia
  • Přehledná palubní deska Rapieru II měla před volantem velké ručkové přístroje a uprostřed čtveřici malých.
    Přehledná palubní deska Rapieru II měla před volantem velké ručkové přístroje a uprostřed čtveřici malých.| Zdroj: Flickr
  • Třetí série Sunbeamu Rapier debutovala v září 1959. Na karoserii byly provedeny jen drobné změny, například postranní mřížky měly čtyři lišty.
    Třetí série Sunbeamu Rapier debutovala v září 1959. Na karoserii byly provedeny jen drobné změny, například postranní mřížky měly čtyři lišty.| Zdroj: Wikipedia
  • Rapier III měl hlavní světlomety pod stříškami a směrová světla v rozích postranních mřížek.
    Rapier III měl hlavní světlomety pod stříškami a směrová světla v rozích postranních mřížek.| Zdroj: auta5p.eu
  • Změnily se také barevné pruhy na bocích. Nezahrnovaly již zadní ploutve a vzadu se objevily nápisy Rapier.
    Změnily se také barevné pruhy na bocích. Nezahrnovaly již zadní ploutve a vzadu se objevily nápisy Rapier.| Zdroj: automotoclassics.com
  • Série IIIA dostala motor ze sportovního modelu Sunbeam Alpine s objemem 1,6 litru.
    Série IIIA dostala motor ze sportovního modelu Sunbeam Alpine s objemem 1,6 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet Sunbeam Rapier série IIIA s nataženou plátěnou střechou.
    Kabriolet Sunbeam Rapier série IIIA s nataženou plátěnou střechou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zvenku i uvnitř byla série IIIA identická se sérií III. Zapracovalo se ale na životnosti vozu.
    Zvenku i uvnitř byla série IIIA identická se sérií III. Zapracovalo se ale na životnosti vozu.| Zdroj: Wikipedia
  • Sunbeam Rapier série IV byl modernizován novou plošší kapotou a jemnějšími postranními mřížkami.
    Sunbeam Rapier série IV byl modernizován novou plošší kapotou a jemnějšími postranními mřížkami.| Zdroj: Wikipedia
  • Poslední aktualizací Sunbeamu Rapier byla pátá série, která se začala vyrábět v září 1965.
    Poslední aktualizací Sunbeamu Rapier byla pátá série, která se začala vyrábět v září 1965.| Zdroj: Wikipedia
  • Sunbeam Rapier Fastback Coupé byl dvoudveřový čtyřmístný hardtop se splývavou zádí.
    Sunbeam Rapier Fastback Coupé byl dvoudveřový čtyřmístný hardtop se splývavou zádí.| Zdroj: Wikipedia
  • Velké panoramatické zadní okno bylo rozděleno příčkami na tři části a svislá lomená zadní světla byla převzata z kombi Hunter Estate.
    Velké panoramatické zadní okno bylo rozděleno příčkami na tři části a svislá lomená zadní světla byla převzata z kombi Hunter Estate.| Zdroj: Wikipedia
  • V říjnu 1968 byla na trh uvedena výkonnější verze nazvaná Sunbeam Rapier H120.
    V říjnu 1968 byla na trh uvedena výkonnější verze nazvaná Sunbeam Rapier H120.| Zdroj: aktualne.cz
  • Rapier H120 se lišil spoilerem na víku zavazadlového prostoru a vysokými leštěnými prahy.
    Rapier H120 se lišil spoilerem na víku zavazadlového prostoru a vysokými leštěnými prahy.| Zdroj: fishmech.tumblr.com
  • Motor Rapieru H120 měl dva karburátory Weber a firmou Holbay Engineering byl vyladěn na výkon 111 k (82 kW).
    Motor Rapieru H120 měl dva karburátory Weber a firmou Holbay Engineering byl vyladěn na výkon 111 k (82 kW).| Zdroj: Wikipedia
Rapier série I měl širokou masku chladiče s vodorovným mřížováním a chromované rámečky světlometů.
Návrháři Rootes Group se při návrhu Rapieru pravděpodobně inspirovali tvorbou designéra Raymonda Loewyho.
Sunbeam Rapier se často dodával v tehdy módním dvoubarevném provedení.
Rapier vycházel z modelu Hillman Minx Mark III. Byl vlastně jeho hardtopovou verzí.
Sunbeam Rapier druhé série byl uveden na trh v únoru 1958 ve dvoudveřovém provedení hardtop a kabriolet.
Přehledná palubní deska Rapieru II měla před volantem velké ručkové přístroje a uprostřed čtveřici malých.
Třetí série Sunbeamu Rapier debutovala v září 1959. Na karoserii byly provedeny jen drobné změny, například postranní mřížky měly čtyři lišty.
Rapier III měl hlavní světlomety pod stříškami a směrová světla v rozích postranních mřížek.
Změnily se také barevné pruhy na bocích. Nezahrnovaly již zadní ploutve a vzadu se objevily nápisy Rapier.
Série IIIA dostala motor ze sportovního modelu Sunbeam Alpine s objemem 1,6 litru.
Kabriolet Sunbeam Rapier série IIIA s nataženou plátěnou střechou.
Zvenku i uvnitř byla série IIIA identická se sérií III. Zapracovalo se ale na životnosti vozu.
Sunbeam Rapier série IV byl modernizován novou plošší kapotou a jemnějšími postranními mřížkami.
Poslední aktualizací Sunbeamu Rapier byla pátá série, která se začala vyrábět v září 1965.
Sunbeam Rapier Fastback Coupé byl dvoudveřový čtyřmístný hardtop se splývavou zádí.
Velké panoramatické zadní okno bylo rozděleno příčkami na tři části a svislá lomená zadní světla byla převzata z kombi Hunter Estate.
V říjnu 1968 byla na trh uvedena výkonnější verze nazvaná Sunbeam Rapier H120.
Rapier H120 se lišil spoilerem na víku zavazadlového prostoru a vysokými leštěnými prahy.
Motor Rapieru H120 měl dva karburátory Weber a firmou Holbay Engineering byl vyladěn na výkon 111 k (82 kW).