Ford Thunderbird (1955–1957): První generace slaví sedmdesátiny

13/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Thunderbird měl rozvor náprav 2 591 mm a vnější rozměry 4 453 x 1 786 x 1 326 mm (délka x šířka x výška)
    Thunderbird měl rozvor náprav 2 591 mm a vnější rozměry 4 453 x 1 786 x 1 326 mm (délka x šířka x výška)| Zdroj: Karel Haas
  • Prototypy se od sériově vyráběných vozů lišily jen v detailech.
    Prototypy se od sériově vyráběných vozů lišily jen v detailech.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Thunderbird 1955 měl oválnou přední masku se čtvercovým mřížováním, do které zasahovaly kruhové svislé členy nárazníku.
    Ford Thunderbird 1955 měl oválnou přední masku se čtvercovým mřížováním, do které zasahovaly kruhové svislé členy nárazníku.| Zdroj: vanguardmotorsales.com
  • Na kapotě byl otvor k přístupu vzduchu k motoru a na bocích prolisy pod klikami dveří. Přední okno bylo panoramatické.
    Na kapotě byl otvor k přístupu vzduchu k motoru a na bocích prolisy pod klikami dveří. Přední okno bylo panoramatické.| Zdroj: Karel Haas
  • Součástí standardní výbavy byla odnímatelná pevná laminátová střecha.
    Součástí standardní výbavy byla odnímatelná pevná laminátová střecha.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Thunderbird 1955 měl na rozdíl od Corvette stahovací okna dveří.
    Thunderbird 1955 měl na rozdíl od Corvette stahovací okna dveří.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzácné provedení Thunderbirdu bez svislých členů na nárazníku.
    Vzácné provedení Thunderbirdu bez svislých členů na nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Thunderbird 1955 měl částečně zakrytá zadní kola a stříšky nad světlomety v barvě vozu.
    Ford Thunderbird 1955 měl částečně zakrytá zadní kola a stříšky nad světlomety v barvě vozu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Thunderbird s nataženou plátěnou střechou. Šikmé lišty na bocích naznačovaly větrací otvory motorového prostoru.
    Ford Thunderbird s nataženou plátěnou střechou. Šikmé lišty na bocích naznačovaly větrací otvory motorového prostoru.| Zdroj: Wikipedia
  • Thunderbird modelového ročníku 1956 měl před dveřmi uzavíratelné otvory zlepšující větrání kabiny.
    Thunderbird modelového ročníku 1956 měl před dveřmi uzavíratelné otvory zlepšující větrání kabiny.| Zdroj: Wheelsage.org
  • „Hromový pták“ měl na přídi logo ve tvaru orla s rozepjatými křídly.
    „Hromový pták“ měl na přídi logo ve tvaru orla s rozepjatými křídly.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Rychloměr před volantem měl obloukovitou stupnici osvícenou přes průhledný kryt.
    Rychloměr před volantem měl obloukovitou stupnici osvícenou přes průhledný kryt.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Novinkou ročníku 1956 byla kruhová okénka vložená do zadních sloupků odnímatelné pevné střechy.
    Novinkou ročníku 1956 byla kruhová okénka vložená do zadních sloupků odnímatelné pevné střechy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Náhradní kolo bylo přemístěno z kufru do kruhového krytu na zádi. Do konců zadního nárazníku byly vyvedeny výfuky.
    Náhradní kolo bylo přemístěno z kufru do kruhového krytu na zádi. Do konců zadního nárazníku byly vyvedeny výfuky.| Zdroj: clasanteri.com
  • Ford Thunderbird ročníku 1956 byl ozdobou srazu veteránů Legendy 2016.
    Ford Thunderbird ročníku 1956 byl ozdobou srazu veteránů Legendy 2016.| Zdroj: Karel Haas
  • Ford Thunderbird 1957 měl zvětšenou přední masku a pozměněný tvar předního nárazníku.
    Ford Thunderbird 1957 měl zvětšenou přední masku a pozměněný tvar předního nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ploutvičky na zadních blatnících byly větší a posazené více šikmo.
    Ploutvičky na zadních blatnících byly větší a posazené více šikmo.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Thunderbird 1957 měl novou palubní desku s větší „kapličkou“ před volantem a kruhovými přístroji.
    Thunderbird 1957 měl novou palubní desku s větší „kapličkou“ před volantem a kruhovými přístroji.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1957 postavil Ford dvojici závodních vozů Thunderbird Experimental s hliníkovou karoserií pro účast na závodech na letmou míli.
    V roce 1957 postavil Ford dvojici závodních vozů Thunderbird Experimental s hliníkovou karoserií pro účast na závodech na letmou míli.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ford Thunderbird Supercharged V8 měl s kompresorem výkon až 345 koní.
    Ford Thunderbird Supercharged V8 měl s kompresorem výkon až 345 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Druhá generace Fordu Thunderbird měla samonosnou karoserii a byla čtyřmístná.
    Druhá generace Fordu Thunderbird měla samonosnou karoserii a byla čtyřmístná.| Zdroj: Wheelsage.org
Thunderbird měl rozvor náprav 2 591 mm a vnější rozměry 4 453 x 1 786 x 1 326 mm (délka x šířka x výška)
Prototypy se od sériově vyráběných vozů lišily jen v detailech.
Ford Thunderbird 1955 měl oválnou přední masku se čtvercovým mřížováním, do které zasahovaly kruhové svislé členy nárazníku.
Na kapotě byl otvor k přístupu vzduchu k motoru a na bocích prolisy pod klikami dveří. Přední okno bylo panoramatické.
Součástí standardní výbavy byla odnímatelná pevná laminátová střecha.
Thunderbird 1955 měl na rozdíl od Corvette stahovací okna dveří.
Vzácné provedení Thunderbirdu bez svislých členů na nárazníku.
Ford Thunderbird 1955 měl částečně zakrytá zadní kola a stříšky nad světlomety v barvě vozu.
Ford Thunderbird s nataženou plátěnou střechou. Šikmé lišty na bocích naznačovaly větrací otvory motorového prostoru.
Thunderbird modelového ročníku 1956 měl před dveřmi uzavíratelné otvory zlepšující větrání kabiny.
„Hromový pták“ měl na přídi logo ve tvaru orla s rozepjatými křídly.
Rychloměr před volantem měl obloukovitou stupnici osvícenou přes průhledný kryt.
Novinkou ročníku 1956 byla kruhová okénka vložená do zadních sloupků odnímatelné pevné střechy.
Náhradní kolo bylo přemístěno z kufru do kruhového krytu na zádi. Do konců zadního nárazníku byly vyvedeny výfuky.
Ford Thunderbird ročníku 1956 byl ozdobou srazu veteránů Legendy 2016.
Ford Thunderbird 1957 měl zvětšenou přední masku a pozměněný tvar předního nárazníku.
Ploutvičky na zadních blatnících byly větší a posazené více šikmo.
Thunderbird 1957 měl novou palubní desku s větší „kapličkou“ před volantem a kruhovými přístroji.
V roce 1957 postavil Ford dvojici závodních vozů Thunderbird Experimental s hliníkovou karoserií pro účast na závodech na letmou míli.
Ford Thunderbird Supercharged V8 měl s kompresorem výkon až 345 koní.
Druhá generace Fordu Thunderbird měla samonosnou karoserii a byla čtyřmístná.