Vzpomínáme na Audi Coupé B4: O číslo menší kostým inspiroval ostatní

1/24
Zavřít
  • Jízdní vlastnosti Audi Coupé jsou dodnes hodné pověsti značky, a to překvapivě i se základní motorizací
    Jízdní vlastnosti Audi Coupé jsou dodnes hodné pověsti značky, a to překvapivě i se základní motorizací| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Otevřené dveře s volným okenním sklem přesně odpovídají zažitým představám o pravém sportovním kupé. Na zpracování výplní je vidět obrovský smysl designérů pro detail.
    Otevřené dveře s volným okenním sklem přesně odpovídají zažitým představám o pravém sportovním kupé. Na zpracování výplní je vidět obrovský smysl designérů pro detail.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Do této architektury palubní desky jsme se zakoukali už ve výchozím Audi 80, v kabině působivého třídveřového kupé nám však přijde ještě líbivější
    Do této architektury palubní desky jsme se zakoukali už ve výchozím Audi 80, v kabině působivého třídveřového kupé nám však přijde ještě líbivější| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Středový panel je mohutný, ergonomie však příkladná. Chválíme pozici řadicí páky, umožňující rychlé změny převodů.
    Středový panel je mohutný, ergonomie však příkladná. Chválíme pozici řadicí páky, umožňující rychlé změny převodů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přední sedadla připomínají spíše luxusní křesla z obývacího pokoje, boční vedení je téměř závodnické
    Přední sedadla připomínají spíše luxusní křesla z obývacího pokoje, boční vedení je téměř závodnické| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Navzdory homologaci zadní lavice pro tři cestující je tento prostor určen spíše pro dva pasažéry. Jen tak si budou moci naplno vychutnat atmosféru vozu.
    Navzdory homologaci zadní lavice pro tři cestující je tento prostor určen spíše pro dva pasažéry. Jen tak si budou moci naplno vychutnat atmosféru vozu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Díky nízkému těžišti, krátkému rozvoru náprav a minimálním karosářským převisům si v kupé se skromným dvoulitrovým čtyřválcem dodnes užijete spoustu zábavy
    Díky nízkému těžišti, krátkému rozvoru náprav a minimálním karosářským převisům si v kupé se skromným dvoulitrovým čtyřválcem dodnes užijete spoustu zábavy| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Audi Coupé B4
    Audi Coupé B4| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Z tohoto úhlu pohledu by si člověk málem spletl atraktivní kupé s výchozím sedanem. Přední část se shoduje s Audi 80 a podle nás za třicet let ani o píď nezestárla.
    Z tohoto úhlu pohledu by si člověk málem spletl atraktivní kupé s výchozím sedanem. Přední část se shoduje s Audi 80 a podle nás za třicet let ani o píď nezestárla.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Původní tvář Audi Coupé dává jasně najevo, že model vychází z předchozí generace sedanu, interně označené B3
    Původní tvář Audi Coupé dává jasně najevo, že model vychází z předchozí generace sedanu, interně označené B3| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přestože i zadní partie vozu mají velmi blízko k sedanu Audi 80, individualita jim nechybí. Oblý design klasických audi nestárne.
    Přestože i zadní partie vozu mají velmi blízko k sedanu Audi 80, individualita jim nechybí. Oblý design klasických audi nestárne.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Největší předností audi z hlediska každodenního provozu se stal velký zavazadelník s obrovskou vyklápěcí stěnou
    Největší předností audi z hlediska každodenního provozu se stal velký zavazadelník s obrovskou vyklápěcí stěnou| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Podélně uložený čtyřválec o objemu dvou litrů, výkon 85 kW, točivý moment 168 N.m, katalyzátor, mechanické vstřikování benzinu. U audi sice nejlevnější standard, zato v Československu tehdy smělý sen.
    Podélně uložený čtyřválec o objemu dvou litrů, výkon 85 kW, točivý moment 168 N.m, katalyzátor, mechanické vstřikování benzinu. U audi sice nejlevnější standard, zato v Československu tehdy smělý sen.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Patnáctipalcová kola bývala počátkem devadesátek běžná, i velká kompaktní octavia startovala koncem dekády na pouhých čtrnáctkách
    Patnáctipalcová kola bývala počátkem devadesátek běžná, i velká kompaktní octavia startovala koncem dekády na pouhých čtrnáctkách| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen
    Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen
    Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Ikonickým vrcholem předchozího kupé B2 se stalo v roce 1980 Audi Quattro
    Ikonickým vrcholem předchozího kupé B2 se stalo v roce 1980 Audi Quattro| Zdroj: Audi
  • Frankfurtský autosalon IAA přivedl v září 1989 na svět karoserii kabriolet.
    Frankfurtský autosalon IAA přivedl v září 1989 na svět karoserii kabriolet.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jízdní vlastnosti Audi Coupé jsou dodnes hodné pověsti značky, a to překvapivě i se základní motorizací
Audi Coupé B4
Audi Coupé B4
Otevřené dveře s volným okenním sklem přesně odpovídají zažitým představám o pravém sportovním kupé. Na zpracování výplní je vidět obrovský smysl designérů pro detail.
Do této architektury palubní desky jsme se zakoukali už ve výchozím Audi 80, v kabině působivého třídveřového kupé nám však přijde ještě líbivější
Audi Coupé B4
Středový panel je mohutný, ergonomie však příkladná. Chválíme pozici řadicí páky, umožňující rychlé změny převodů.
Audi Coupé B4
Přední sedadla připomínají spíše luxusní křesla z obývacího pokoje, boční vedení je téměř závodnické
Navzdory homologaci zadní lavice pro tři cestující je tento prostor určen spíše pro dva pasažéry. Jen tak si budou moci naplno vychutnat atmosféru vozu.
Audi Coupé B4
Díky nízkému těžišti, krátkému rozvoru náprav a minimálním karosářským převisům si v kupé se skromným dvoulitrovým čtyřválcem dodnes užijete spoustu zábavy
Audi Coupé B4
Audi Coupé B4
Z tohoto úhlu pohledu by si člověk málem spletl atraktivní kupé s výchozím sedanem. Přední část se shoduje s Audi 80 a podle nás za třicet let ani o píď nezestárla.
Původní tvář Audi Coupé dává jasně najevo, že model vychází z předchozí generace sedanu, interně označené B3
Přestože i zadní partie vozu mají velmi blízko k sedanu Audi 80, individualita jim nechybí. Oblý design klasických audi nestárne.
Největší předností audi z hlediska každodenního provozu se stal velký zavazadelník s obrovskou vyklápěcí stěnou
Podélně uložený čtyřválec o objemu dvou litrů, výkon 85 kW, točivý moment 168 N.m, katalyzátor, mechanické vstřikování benzinu. U audi sice nejlevnější standard, zato v Československu tehdy smělý sen.
Patnáctipalcová kola bývala počátkem devadesátek běžná, i velká kompaktní octavia startovala koncem dekády na pouhých čtrnáctkách
Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen
Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen
Ikonickým vrcholem předchozího kupé B2 se stalo v roce 1980 Audi Quattro
Frankfurtský autosalon IAA přivedl v září 1989 na svět karoserii kabriolet.